Πολιτική

Νέα ερωτήματα για τις άγονες γραμμές

Οι παραλείψεις του υπ. Ναυτιλίας και η απουσία του Χρήστου Στυλιανίδη από τη σύσκεψη της Σαντορίνης

Τι συμβαίνει τελικά με τις άγονες γραμμές. Γιατί, παρά τις ανακοινώσεις του υπουργείου Ναυτιλίας, τα αναπάντητα ερωτήματα παραμένουν και ο υπουργός Χρήστος Στυλιανίδης φαίνεται να μην… έχει «μια θέση στο τραπέζι», όπως φάνηκε από τη σύσκεψη που έγινε την περασμένη Παρασκευή για την κατάσταση στη Σαντορίνη, από την οποία έλαμψε δια της απουσίας του.

Η ουσία είναι μια: οι παραλείψεις και οι αναθέσεις, ύψους εκατομμυρίων ευρώ με άγνωστα κριτήρια, έχουν οδηγήσει στην αποτυχία εξυπηρέτησης των νησιών και των κατοίκων τους. Ταυτόχρονα, όσα έρχονται στο φως, οι παραλείψεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και των αρμόδιων υπηρεσιακών παραγόντων έχουν και στοιχεία κακοδιαχείρισης και διασπάθισης δημοσίου χρήματος.

Με υπογραφή του υπουργού κ. Στυλιανίδη, εγκρίθηκε απευθείας ανάθεση για τη γραμμή Λαύριο – Λήμνος δημιουργώντας 2 βασικά ερωτήματα.

  1. Η γραμμή Αττική-Λήμνος είχε εξυπηρέτηση με πλοίο από τον Πειραιά χωρίς καμία κρατική δαπάνη/επιδότηση, οπότε το δρομολόγιο χωρίς την εξυπηρέτηση της νήσου του Αγ. Ευστρατίου δεν είχε καμία νομιμοποιητική βάση. Γιατί λοιπόν το υπουργείο προχώρησε σε σύμβαση δημόσιας υπηρεσίας και επιδότησε το συγκεκριμένο δρομολόγιο με εκατομμύρια ευρώ;
  2. Σε κάθε περίπτωση όμως αφαιρώντας ένα λιμάνι (τον Άγιο Ευστράτιο) από τη παραπάνω γραμμή θα έπρεπε να μειωθεί και το τίμημα. Γιατί το τίμημα που ορίστηκε ήταν ακριβώς το ίδιο με αυτό που κατέβαλε το Υπουργείο για το πλήρες δρομολόγιο Λαύριο -Αγ. Ευστράτιος-Λήμνος;

Πληροφορίες ανέφεραν ότι ο λόγος της κατάργησης της προσέγγισης του Αγ. Ευστρατίου είναι ότι το πλοίο του ανάδοχου δεν μπορούσε να «δέσει» στο λιμάνι του ακριτικού νησιού. Προτιμήθηκε λοιπόν η εξυπηρέτηση τρίτων και όχι των κατοίκων του Αγ. Ευστρατίου που έχουν μείνει χωρίς απευθείας σύνδεση με την ηπειρωτική χώρα.

Ο Αγ. Ευστράτιος είναι χωρίς απευθείας σύνδεση με την Αττική και από ό,τι φαίνεται θα παραμείνει χωρίς σύνδεση με την ηπειρωτική χώρα άγνωστο για πόσο καιρό ακόμα.

Αντίστοιχα χωρίς εξυπηρέτηση ήδη από τα μέσα Αυγούστου 2024 έχει αφήσει το Υπουργείο την ενδοκυκλαδική γραμμή (ανατολικές Κυκλάδες), τα δρομολόγια που συνδέουν το κέντρο της Περιφέρειας Κυκλάδων (Σύρος) είναι ελάχιστα με τα λοιπά νησιά, ενδεικτικά της Φολεγάνδρου, της Ανάφης, της Σικίνου, της Ηρακλειάς, της Σχοινούσας, της Αμοργού και άλλων. Δηλαδή για 6 μήνες τα νησιά των Ανατολικών Κυκλάδων δεν εξυπηρετούνται με ικανοποιητικό αριθμό δρομολογίων με τη διοικητική τους πρωτεύουσα Σύρο όπως προέβλεπε η ενδοκυκλαδική γραμμή και εκτελούνταν επί σειρά πολλών ετών. Μάλιστα για κάποια από αυτά τα νησιά τον Αύγουστο και μήνες του Φθινοπώρου δεν υπήρχε καθόλου σύνδεση με τεράστια οικονομική ζημιά για αυτά. Την ίδια στιγμή το Υπουργείο Ναυτιλίας αντί να σκύψει στα παραπάνω προβλήματα και σε πολλά άλλα που μαστίζουν τα νησιά της Ελληνικής επικράτειας, με υπογραφή του Υπουργού Χρήστου Στυλιανίδη δαπανά αναίτια εκατομμύρια του Ελληνικού λαού σε γραμμές που δεν υπάρχει λόγος.

Οι φορολογούμενοι πληρώνουν, οι νησιώτες και τα μικρά νησιά δεν εξυπηρετούνται και ουσιαστικές απαντήσεις που οφείλονται από το Υπουργείο Ναυτιλίας δεν δίνονται.

Πολιτική
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Πολιτική: Περισσότερα άρθρα
Το αίτημα της Τουρκίας να αγοράσει πυραύλους «Meteor» κυριάρχησε στη συνάντηση Μητσοτάκη - Μακρόν στο Παρίσι
Οι συνομιλίες Μητσοτάκη - Μακρόν επικεντρώθηκαν και στα θέματα της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής οικονομίας, σε συνάρτηση με τον ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης
Μητσοτάκης – Μακρόν: Τι ειπώθηκε για πώληση των πυραύλων «Meteor» στην Τουρκία
Μιχάλης Χρυσοχοΐδης: «Ενίσχυση της ασφάλειας σε λεωφορεία και προαστιακό στην Δυτική Αθήνα με 130 αστυνομικούς»
«Οι αστυνομικοί θα βρίσκονται μέσα σε λεωφορεία και τρένα του προαστιακού, από την αρχή μέχρι το τέλος των δρομολογίων» λέει ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη
Μιχάλης Χρυσοχοΐδης: «Ενίσχυση της ασφάλειας σε λεωφορεία και προαστιακό στην Δυτική Αθήνα με 130 αστυνομικούς»
Μητσοτάκης από Σύνοδο Κορυφής στο Παρίσι: «Η Ελλάδα στην πρώτη γραμμή των έξυπνων παρεμβάσεων για τις αρνητικές συνέπειες της Τεχνητής Νοημοσύνης»
«Προσβλέπω στη δυνατότητά μας να χρησιμοποιήσουμε την τεχνητή νοημοσύνη για να κάνουμε στη χώρα μας μια ”επανάσταση παραγωγικότητας”» δήλωσε ο πρωθυπουργός
Μητσοτάκης από Σύνοδο Κορυφής στο Παρίσι: «Η Ελλάδα στην πρώτη γραμμή των έξυπνων παρεμβάσεων για τις αρνητικές συνέπειες της Τεχνητής Νοημοσύνης»
Μαρινάκης για τα 4 βίντεο με την εμπορική αμαξοστοιχία στα Τέμπη: «Όλα θα τα αποφασίσει η Δικαιοσύνη» – Σκληρή κριτική σε Ανδρουλάκη
«Δεν θα γίνουμε δικαστές, δεν θα βγάλουμε πορίσματα» η απάντηση του κυβερνητικού εκπροσώπου για την επείγουσα έρευνα επί της γνησιότητας των βίντεο με εντολή ανακριτή
Μαρινάκης για τα 4 βίντεο με την εμπορική αμαξοστοιχία στα Τέμπη: «Όλα θα τα αποφασίσει η Δικαιοσύνη» – Σκληρή κριτική σε Ανδρουλάκη
Ο Φάμελλος θέλει να ρίξει τους τόνους με το ΠΑΣΟΚ - «Αντίπαλος είναι μόνο η κυβέρνηση»
Τα «τζαρτζαρίσματα» ανάμεσα στον ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ ήρθαν μετά την πρόθεση της Χαριλάου Τρικούπη να καταθέσει πρόταση Προανακριτικής για τον Χρήστο Τριαντόπουλο ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ ζητούσε προ ημερησίας συζήτησης και άμεση κατάθεση πρότασης δυσπιστίας
ΣΥΡΙΖΑ: Ο Φάμελλος θέλει να ρίξει τους τόνους με το ΠΑΣΟΚ – «Αντίπαλος είναι μόνο η κυβέρνηση»
Ο νέος γύρος γκρίνιας στο ΠΑΣΟΚ και οι αιχμές του Χάρη Δούκα κατά του Νίκου Ανδρουλάκη
Το τελευταίο διάστημα με αφορμή την συζήτηση που έχει ξεκινήσει για τις συνεργασίες, αρκετά στελέχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης εμφανίζονται προβληματισμένα από την τακτική που ακολουθεί ο Νίκος Ανδρουλάκης
ΠΑΣΟΚ: Ο νέος γύρος γκρίνιας και οι αιχμές του Χάρη Δούκα κατά του Νίκου Ανδρουλάκη