Πολιτική

Οι “πράσινες” προτεραιότητες της κυβέρνησης – Γιατί επέλεξε να δώσει κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση

Τα (σημαντικά) κίνητρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ποδηλάτων και μοτοποδηλάτων δεν αποτελούν επικοινωνιακό πυροτέχνημα. Τουναντίον, η εξαγγελία τους αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της περιβαλλοντικής στρατηγικής της κυβέρνησης που άπτεται ασφαλώς και της αναπτυξιακής της πολιτικής.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το σχέδιο για την ηλεκτροκίνηση επιδιώκει τη δημιουργία ενός νέου αναπτυξιακού μοντέλου για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Αρκαδίας, με την κυβέρνηση να επιδιώκει την προσέλκυση επενδύσεων σε αυτές τις περιοχές στο στάδιο της μετάβασης προς μία «πράσινη» οικονομία. Έτσι, προβλέπεται μια σειρά από φορολογικά και άλλα κίνητρα για επιχειρήσεις που σχεδιάζουν επενδύσεις, καθώς όλες οι λιγνιτικές μονάδες θα κλείσουν έως το 2023 και η τελευταία θα ρίξει αυλαία το 2028.

Click4more: Όλα τα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση: Μπόνους και εξαίρεση από τα τεκμήρια

Μιλώντας με αριθμούς, στόχος είναι έως το τέλος του 2021 να κυκλοφορούν 1.700 καινούργια ηλεκτρικά ΙΧ, 1.500 καινούργια ηλεκτρικά ταξί, 1.500 καινούργια ηλεκτρικά ποδήλατα και 1.500 καινούργια ηλεκτρικά δίκυκλα, 6.000 καινούργια ηλεκτρικά και plug-in εταιρικά οχήματα και να λειτουργούν 1.000 «έξυπνοι» οικιακοί φορτιστές. Αντίστοιχα, έως το 2025, στόχος είναι οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων να ξεπεράσουν τις 24.000, ενώ σε βάθος δεκαετίας, δηλαδή έως το 2030, το ένα τρίτο του στόλου οχημάτων να είναι ηλεκτροκίνητο.

Έτσι, το σχέδιο βασίζεται σε τρεις άξονες: οικολογικό bonus για την αντικατάσταση παλαιών ΙΧ με ηλεκτρικά, δράσεις ενίσχυσης για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά», το οποίο περιλαμβάνει όλες τις λεπτομέρειες και τα οφέλη για τους ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών οχημάτων και κοστολογείται 100 εκατ. ευρώ για τους επόμενους 18 μήνες.

Συνοπτικά, οι επιδοτήσεις που προβλέπονται είναι οι εξής:

Για αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικού οχήματος ποσοστό 15% και έως 5.500 ευρώ
Για αγορά ηλεκτρικού δικύκλου, ποσοστό 20% και έως 800 ευρώ
Για αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου ποσοστό 40 % και έως 800 ευρώ
Για αγορά έξυπνου οικιακού φορτιστή 500 ευρώ
Επιπλέον η αντικατάσταση παλαιού οχήματος επιβραβεύεται με 1.000 ευρώ.
Για τα ταξί:
Για αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικού οχήματος, ποσοστό 25% και έως 8.000 ευρώ
Για αγορά υβριδικού οχήματος εξωτερικής φόρτισης και εκπομπών έως 50gr CO2/km με ποσοστό 15% και έως 5.500 ευρώ
Επιπλέον επιβραβεύεται η υποχρεωτική αντικατάσταση παλαιού οχήματος με 2.500 ευρώ
Για τις εταιρείες:
Για αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικού οχήματος ποσοστό 15% και έως 5.500 ευρώ
Για αγορά υβριδικού επαγγελματικού οχήματος εξωτερικής φόρτισης και εκπομπών έως 50gr CO2/km, ποσοστό 15% και έως 4.000 ευρώ
Για αγορά ηλεκτρικού δικύκλου με ποσοστό 20 % και έως 800 ευρώ
Η αντικατάσταση παλαιού οχήματος επιβραβεύεται με 1.000 ευρώ

Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα προβλέπει επιπλέον σειρά φοροαπαλλαγών για φυσικά και νομικά πρόσωπα, ενώ κίνητρα θα δημιουργηθούν και για το Δημόσιο, καθώς στόχος είναι το 1/4 του νέου στόλου οχημάτων των φορέων και υπηρεσιών να είναι ηλεκτρικά και θα δημιουργηθούν θέσεις στάθμευσης και φόρτισης.

Πολιτική
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Δείτε επίσης
Πολιτική: Περισσότερα άρθρα