Επισκέψεις σαν αυτή του Γάλλου Προέδρου, Φρανσουά Ολάντ, μπορεί να έχουν κυρίως πολιτικό και διπλωματικό ενδιαφέρον, ωστόσο κρύβουν και πτυχές πολύ πιο ενδιαφέρουσες σε οικονομικό, εμπορικό και επιχειρηματικό επίπεδο.
Από την εποχή Σαρκοζί, το πάλαι ποτέ σύνθημα-δόγμα “Έλλάς- Γαλλία- Συμμαχία” έχει μετατραπεί σε “‘Ελλάς – Γαλλία – Νέα Συμμαχία” και ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας σκοπέυει να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τη σημαντική αυτή επίσκεψη όχι μόνο για να εκμαιεύσει τη δήλωση στήριξης που επιθυμεί για την ανάγκη αναδιάρθρωσης του χρέους και της ενεργούς ανάμειξης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο μνημονιακό γίγνεσθαι.
Η Αθήνα, γνωρίζοντας ότι το Παρίσι αναζητά στρατηγική δίοδο στην Ανατολική Μεσόγειο -την ώρα που το Βερολίνο και η Άγκελα Μέρκελ μέσω μνημονίου και… Άγκυρας έχει πατήσει ήδη πόδι στην περιοχή- είναι έτοιμη να συζητήσει “επιχειρηματικά σχέδια”, που θα συμβάλλουν στη ανάπτυξη και κυρίως θα δώσουν στίγμα επενδύσεων στη χώρα μας.
Στην κορυφή της επενδυτικής ατζέντας των Ηλυσίων Πεδίων, σύμφωνα με πληροφορίες, βρίσκεται το λιμάνι της Θεσσαλονίκης που αποτελεί το “μήλον της Έριδος” μεγάλων εταιρειών και ισχυρών κρατών, όπως η μεγάλη διάθεση των Ρώσων και η “αλλεργία” της Ουάσιγκτον σε όποια σκέψη να περάσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης σε μη φίλιες – συμμαχικές δυνάμεις. Επίσης εκτός από τον ΟΛΘ, οι Γάλλοι ενδιαφέρονται ανέκαθεν και για τον ελληνικό σιδηρόδρομο (ΤΡΑΙΝΟΣΕ).
Να σημειωθεί ότι όλως περιέργως δεν διαφαίνονται συζητήσεις περί αμυντικής συνεργασίας και προμηθειών στρατού, αν και το Παρίσι επιθυμεί διακαώς να ξεπαγώσει η αγορά φρεγατών τύπου Fremm, με την δημοσιονομική συγκυρία στη χώρα μας ωστόσο να μην επιτρέπει ανοίγματα τέτοιου τύπου.