Την ίδια ώρα που βρίσκεται στο προσκήνιο η συζήτηση για τους αφανείς χρηματοδότες της Χρυσής Αυγής, αποδεικνύεται μεγάλη η κινητικότητα που επέδειξε όλους τους προηγούμενους μήνες το συγκεκριμένο κόμμα για τον τομέα της Ναυτιλίας και το εφοπλιστικό κεφάλαιο.
Το μέλλον των ναυτιλιακών εταιρειών, ιδίως της ελληνικής ακτοπλοΐας είναι θέμα με το οποίο ασχολήθηκε συστηματικά η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Χρυσής Αυγής, από την είσοδο της στη Βουλή μέχρι και σήμερα, αξιοποιώντας τα μέσα που της παρέχει ο Κανονισμός της Βουλής και ο κοινοβουλευτικός έλεγχος.
Όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο, από τα στοιχεία που τηρούνται στη Διεύθυνση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου προκύπτει ότι οι βουλευτές της Χρυσής Αυγής έχουν καταθέσει περισσότερες από 140 ερωτήσεις, αναφορές ή ακόμη και αιτήσεις κατάθεσης εγγράφων προς το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου για διάφορα θέματα.
Στην πλειονότητά τους, οι ερωτήσεις υπογράφονται από τον βουλευτή Νικόλαο Κούζηλο. Αρκετές από αυτές τις ερωτήσεις αφορούν την ελληνική ακτοπλοΐα, το ναυτικό επάγγελμα, τις ναυτιλιακές εταιρείες και τις ιδιωτικοποιήσεις των ελληνικών λιμένων.
Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Χρυσής Αυγής με 18 βουλευτές, έχει καταθέσει προς το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου ίδιο σχεδόν αριθμό ερωτήσεων με τις ερωτήσεις που έχουν κατατεθεί μέχρι σήμερα από τη ΝΔ αλλά και από τον ΣΥΡΙΖΑ, προς το συγκεκριμένο υπουργείο (σ.σ. περίπου 145 ερωτήσεις από το κάθε κόμμα). Οι ΑΝΕΛ έχουν καταθέσει περί τις 115 ερωτήσεις αρμοδιότητας του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, το ΚΚΕ έχει καταθέσει 52 ερωτήσεις, το ΠΑΣΟΚ 65, η ΔΗΜΑΡ 58.
Η κινητικότητα της Χρυσής Αυγής και το «ιδιαίτερο» ενδιαφέρον της για τα ναυτιλιακά χαρακτηρίζονται επιλήψιμα από τα κόμματα της Αριστεράς που υποστηρίζουν ότι προδίδουν και την καταγωγή των αφανών χρηματοδοτών της. Πιο πρόσφατη είναι η ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΚΚΕ λίγο μετά τη δολοφονική επίθεση στο Πέραμα στην οποία γινόταν αναφορά στις «επανειλημμένες προτάσεις της Χρυσής για την αύξηση των προνομίων των εφοπλιστών».
Το ενδιαφέρον συγκεντρώνει ερώτηση της Χρυσής Αυγής προς τους υπουργούς Ναυτιλίας, Αιγαίου και Οικονομικών για τη χρηματοδότηση των ναυτιλιακών εταιρειών που κατατέθηκε στη Βουλή τον περασμένο Ιανουάριο. Στην ερώτηση εκείνη ο βουλευτής Νικόλαος Κούζηλος ανέφερε ότι «τράπεζες όπως η Εμπορική, η Εθνική και η Marfin διαθέτουν ναυτιλιακά χαρτοφυλάκια αξίας 6 δισ. ευρώ που πρέπει να τα κατευθύνουν για την ενίσχυση των ναυτιλιακών εταιρειών». Ο βουλευτής ζητούσε «να δοθούν εγγυητικές επιστολές από το κράτος για να μπορέσουν να λύσουν το πρόβλημα ρευστότητας οι ναυτιλιακές εταιρείες», ενώ πολλές ήταν και οι ερωτήσεις του με τις οποίες ζητούσε «να αρθούν διάφορα γραφειοκρατικά εμπόδια για τον συγκεκριμένο κλάδο».
Στο κλίμα αυτό έρχεται να προστεθεί και η στάση που τήρησε η Χρυσή Αυγή απέναντι σε τροπολογία (σ.σ. αποσύρθηκε τελικά από την κυβέρνηση) σύμφωνα με την οποία δεν θα συμπεριλαμβανόταν στο πόθεν έσχες η συμμετοχή σε ναυτιλιακές εταιρείες. Η Χρυσή Αυγή δεν πήρε θέση, όταν τα κόμματα ζητούσαν από την κυβέρνηση να την αποσύρει, ενώ ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής Ηλίας Παναγιώταρος δήλωσε στη συζήτηση στην Ολομέλεια ότι η τροπολογία κινείται στη σωστή κατεύθυνση και γι΄ αυτό το κόμμα του τη στηρίζει.
Στις 25 Ιανουαρίου του 2013 ο βουλευτής Γιάννης Λαγός κατέθεσε ερώτηση για την ανάπτυξη της Επισκευαστικής Ζώνης στο Πέραμα, με την οποία ζητούσε να μειωθεί η γραφειοκρατία για την ίδρυση μιας ναυπηγοεπισκευαστικής επιχείρησης αλλά και να υπάρξει μείωση της γραφειοκρατίας προκειμένου ένα σκάφος να μπορεί να μπαίνει σε διαδικασία επισκευής, μετασκευής κλπ. Τα θέματα που έθετε ο Γιάννης Λαγός στην Κυβέρνηση ήταν δύο: «μείωση των δικαιολογητικών και της γραφειοκρατίας» και «δημιουργία νέου σύγχρονου μητρώου ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων, στο οποίο θα περιέχονται οι υγιείς επιχειρήσεις».
Πιο ευέλικτη και λειτουργική διαδικασία νηολόγησης, ζητούσε ο Νικόλαος Κούζηλος με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή τον Φεβρουάριο του 2013. Ο ίδιος βουλευτής, με άλλη ερώτηση, ζητούσε να αναπτυχθούν οι διαθέσιμες εκτάσεις στον ΟΛΠ για τη χρήση του τομέα αυτοκινήτων (Car Terminal).
Πολυάριθμες είναι πάντως οι ερωτήσεις της Χρυσής Αυγής για τη μη ιδιωτικοποίηση των ελληνικών λιμένων αλλά και το ναυτικό επάγγελμα, όπως ερώτηση τον Σεπτέμβριο του 2012 με την οποία ζητούσε να υπάρξουν προγράμματα επανακατάρτισης άνεργων ναυτικών μέσω του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας, αλλά και την προστασία των εφάπαξ, τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας και τις φορολογικές ρυθμίσεις για τους Έλληνες ναυτικούς.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Αρνείται τα πάντα ο “πυρηνάρχης” στο Πέραμα – Ήμουν μέλος της Χ.Α. γιατί δεν ήθελα το Μνημόνιο
Δημοσκοπική αμηχανία σε ΝΔ και ΠΑΣΟΚ
Ξανά στον ανακριτή ο 37χρονος που «φώναξε» τα τάγματα εφόδου στο Κερατσίνι
Και στην δολοφονία Φιλόπουλου ο “εκπαιδευτής” της Χρυσής Αυγής!
Στο μικροσκόπιο όπλα που βρέθηκαν μετά την επίθεση χρυσαυγιτών στο Πέραμα
Κομοτηνή: Αθωώθηκε ο γραμματέας της Χρυσής Αυγής – Μετέφερε κοντάρια με σημαίες!
Πρώην χρυσαυγίτης: Με τον Μπούκουρα «τρώγαμε» τις εισφορές μελών στις ταβέρνες
Το «φροντιστήριο» των χρυσαυγιτών μετά τη δολοφονία Φύσσα – Αποκάλυψη από μάρτυρα «κλειδί»
Τα Αστυνομικά τμήματα της… Χρυσής Αυγής – 10 Αστυνομικοί σε διαθεσιμότητα
Το μήνυμα της μητέρας του Π. Φύσσα στο δολοφόνο Γιώργο Ρουπακιά και τα μέλη της Χρυσής Αυγής