«Είναι απολύτως πονηρό… Για τα παιδιά που θα μπαίνουν στα τμήματα με πανελλαδικές, δεν θα αλλάξει τίποτα από το σημερινό. Θα μετράει κατά 10% ο βαθμός του απολυτηρίου», είπε και πρόσθεσε: «Εμείς λέμε ότι ο βαθμός του απολυτηρίου θα είναι με τις ενδοσχολικές εξετάσεις και στο τέλος με τις απολυτήριες εξετάσεις, όπου ομάδες καθηγητών ανά Δήμο θα βγάζουν τα θέματα για ομάδες σχολείων. Σε μία ομάδα π.χ. με τέσσερα σχολεία, θα έρθει ο φυσικός από το ένα, ο φυσικός από το άλλο κτλ., θα βάλουν θέματα, θα γίνει κλήρωση ανάμεσά τους. Τα παιδιά θα γράψουν με κλειστά ονόματα και θα διορθώνονται οι κόλλες από τον καθηγητή άλλου σχολείου, όχι αυτόν που τους κάνει μάθημα. Αν αυτό δεν εξασφαλίζει το αδιάβλητο (σ.σ. του βαθμού) του απολυτηρίου για το 10%, νομίζω ότι τίποτε πια δεν μας σώζει», είπε μιλώντας στον ραδιοσταθμό «Στο Κόκκινο».
Αναφερόμενος στα Λατινικά, ο υπουργός σημείωσε ότι «η άμεση χρήση τους είναι για ελάχιστα τμήματα, ουσιαστικά μόνο για τα φιλολογικά. Σε όλα τα υπόλοιπα, συμπεριλαμβανομένων και των φιλολογικών, θα μπορούσε κάλλιστα να υπάρχει ένα εισαγωγικό μάθημα ενός εξαμήνου στα πανεπιστήμια και το θέμα να λυθεί». Επίσης, τόνισε ότι όπως γίνονται επί χρόνια τα Λατινικά, «είναι μία αποστήθιση, ένα βιβλίο που έχει κείμενα εντελώς ανούσια».
«Από την άλλη», συνέχισε ο κ. Γαβρόγλου, «δεν μπορεί παιδιά που θα πάνε στις ανθρωπιστικές και κοινωνικές επιστήμες να μην διαβάζουν κοινωνιολογία. Η κοινωνιολογία δεν έχει σχέση με την Αριστερά, έχει σχέση με το να καταλαβαίνουμε τις κοινωνίες μας, τις δομές τους, τον προβληματισμό τους, τις δομές της Δημοκρατίας, κτλ. Είναι σε όλο τον κόσμο ένα μάθημα πολύ σημαντικό και κάτι που ενδιαφέρει τους εφήβους και τους νέους».
Ο κ. Γαβρόγλου υπερασπίστηκε το προτεινόμενο σύστημα, λέγοντας ότι «είναι πιο απλό» και ότι «επί της ουσίας ευνοούνται οι πάντες». «Τα παιδιά που θα πάνε σε τμήματα χαμηλής ζήτησης, θα πάνε με πολύ καλύτερες προϋποθέσεις έχοντας ένα απολυτήριο πολύ πιο ουσιαστικό», τόνισε.
Τέλος, αναφερόμενος στα σχολεία (ανοίγουν την επόμενη Τρίτη), είπε ότι η κανονικότητα «θα επέλθει πλήρως». «Ανοίγουν τα σχολεία με όλα τα βιβλία στη θέση τους, με όλους τους εκπαιδευτικούς. Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το ίδιο. Πλέον, πρέπει να αρχίσουμε να συζητάμε το θέμα της ποιότητας, καινούργια βιβλία, καινούργια προγράμματα σπουδών, είναι πολύ πιο σύνθετο έργο σε σχέση με αυτά που κάνουμε μέχρι τώρα», σημείωσε.