«Η αξιολόγηση αποτελεί βασική πολιτική απόφαση της σημερινής πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, γιατί είναι μια διαδικασία απαραίτητη για την εκπαιδευτική διαδικασία. Σε έναν χώρο όπου οι πάντες αξιολογούνται, καλό θα ήταν να αξιολογηθούν και οι εκπαιδευτικοί», δήλωσε, μιλώντας το πρωί στη Βουλή, ο υφυπουργός Παιδείας Θεόδωρος Παπαθεοδώρου.
Ο υφυπουργός κλήθηκε να απαντήσει σε ερώτηση της βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτας Δριτσέλη για το θέμα της αξιολόγησης.
Όπως είπε, η Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας (ΑΔΙΠ), όπως λειτουργεί για τα πανεπιστήμια, θα λειτουργεί και για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η κυβέρνηση ξεκινά με την αυτοαξιολόγηση του σχολείου, του εκπαιδευτικού έργου, της εκπαιδευτικής μονάδας, προκειμένου να υπάρχει αντίληψη της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσα στο σχολείο και των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων. Η αυτοαξιολόγηση θα αποτελέσει και το έδαφος για την αξιολόγηση που θα γίνει βάσει Προεδρικού Διατάγματος. Η ΑΔΙΠ θα μπορεί να εκδικάζει ενστάσεις προκειμένου να υπάρξει ασφάλεια δικαίου, ενώ η αξιολόγηση θα περιλαμβάνει σαφή κριτήρια, όπως ενημέρωσε ο κ. Παπαθεοδώρου.
Ο υφυπουργός Παιδείας υπογράμμισε ότι η αξιολόγηση πρέπει να είναι συνδεδεμένη με το βαθμολόγιο, προκειμένου να δοθούν κίνητρα στον εκπαιδευτικό να βελτιώσει το έργο του.
Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κατηγόρησε την κυβέρνηση για μονομερείς ενέργειες και κατήγγειλε ότι η αξιολόγηση θα χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο διαλογής των εκπαιδευτικών σε προακτέους και μη προακτέους και ότι «η λειτουργία του υπουργείου Παιδείας πλέον καθορίζεται από τις επιταγές των δανειστών».
Η κ. Δριτσέλη εξέφρασε την άποψη ότι «παρά τα όσα διατείνεται η κυβέρνηση, θα υπάρξουν απολύσεις, διότι στο άρθρο 95 της τελευταίας έκδοσης του υπαλληλικού κώδικα, προβλέπεται η απόλυση για όσους συγκεντρώνουν δύο αρνητικές κρίσεις».
«Στις παρατηρήσεις που κάνατε θα απαντήσω αμέσως. Από τη μια πλευρά προβλέπονται απολύσεις. Απολύσεις προβλέπονται γενικότερα για το δημόσιο», είπε ο κ. Παπαθεοδώρου και πρόσθεσε ότι «ακόμη και στην περίπτωση της αρνητικής αξιολόγησης, βεβαίως αυτό συνεπάγεται μια στασιμότητα σε σχέση με την εξέλιξη κάποιου άλλου.
Συνεπάγεται, όμως και κάτι παραπάνω. Ένα κίνητρο, το οποίο είναι βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου», καθώς «θα κατοχυρωθεί ότι κάποιος, που ενδεχομένως δεν έχει βαθμολογηθεί κατάλληλα, θα μπορεί να έχει υποστήριξη μέσα από επιμορφωτικά προγράμματα ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του εκπαιδευτικού έργου».
Διαβάστε
Εκπαιδευτικοί αποσπάστηκαν σε γραφεία βουλευτών της Χρυσής Αυγής
Έντονη αντίδραση των καθηγητών για τη σύνδεση αξιολόγησης με τη μισθολογική εξέλιξη
ΟΛΜΕ: Μαθητές κινδυνεύουν με αποκλεισμό από τις εξετάσεις – 1.600 τα κενά εκπαιδευτικών