Το “ναι” πέντε κομμάτων εξασφάλισε η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για την Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα, σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση δεν πρέπει να αποδεχθεί οποιαδήποτε άλλη λύση, πέρα από τη συνέχιση λειτουργίας της εταιρείας.
“Ναι” είπαν η Νέα Δημοκρατία, το ΠΑΣΟΚ, η ΔΗΜΑΡ, ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΚΕ, ενώ την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου δεν ψήφισαν οι Ανεξάρτητοι Έλληνες και η Χρυσή Αυγή, αν και ξεκαθάρισαν ότι η αμυντική βιομηχανία πρέπει να συνεχίσει την παραγωγική της λειτουργία και να αναπτυχθεί.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, αν και θεωρεί ότι απαιτείται ολοκληρωμένη λύση, εκτίμησε ότι η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου κινείται σε θετική κατεύθυνση και έτσι ψήφισε «υπέρ». Ταυτόχρονα όμως, κατέθεσε τροπολογία, προτείνοντας να εξαιρεθούν οι επιχειρήσεις της κρατικής αμυντικής βιομηχανίας από τον νόμο στον οποίο στηρίχθηκε ο «βίαιος θάνατος» της ΕΡΤ.
Η αξιωματική αντιπολίτευση προτείνει, επίσης, οι αμυντικές βιομηχανίες να μην υποχρεούνται σε προσκόμιση φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας έως το τέλος του 2014. Για το ίδιο χρονικό διάστημα να γίνει αναστολή είσπραξης ποινικών ρητρών. Να θεσπιστεί το ακατάσχετο των πληρωμών που αναλογούν σε οφειλόμενους μισθούς και να διασφαλιστεί ο δημόσιος έλεγχος του συνόλου της κρατικής αμυντικής βιομηχανίας.
Υπέρ της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου τάχθηκε η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ, Μαρία Γιαννακάκη, χωρίς να παραλείψει να αναφερθεί στις παθογένειες που παρήγαγαν τα χρέη και τα ελλείμματα στην εταιρεία. «Θεωρούμε ότι πρέπει, όμως, να δοθεί στην ΕΑΣ Α.Ε. ο απαραίτητος χρόνος για να μπορέσει η εταιρεία να σταθεί στα πόδια της και να εξετάσουμε ξανά το θέμα αυτό μετά από δύο χρόνια» είπε η βουλευτής. «Η αναδιοργάνωση των ΕΑΣ, από το 2010 και μετά, έχει προχωρήσει αρκετά και αυτό είναι κάτι που μπορούμε να το βάλουμε δυνατά στις διαπραγματεύσεις. Η αμυντική βιομηχανία δεν μπορεί να μπει στις μυλόπετρες της τρόικας» είπε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΔΗΜΑΡ, Βασίλης Οικονόμου.
Μοναδική λύση είναι ένας ενιαίος φορέας αμυντικής βιομηχανίας που θα συνδεθεί μάλιστα με τα ναυπηγεία, είπε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Θανάσης Παφίλης, σημειώνοντας ότι η πρόταση αυτή είναι η μόνη που θα επιτρέψει στην αμυντική βιομηχανία να επιβιώσει. «Είναι γνωστή η θέση μας με τις Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου. Κανείς βέβαια δεν θα μπορούσε να έχει αντίρρηση με το περιεχόμενο της. Αλλά υπάρχουν πολλά ερωτηματικά» είπε ο κ. Παφίλης και αποκάλυψε: «Σκεφτόμαστε να προτείνουμε παράταση του χρόνου για τη φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα, αλλά αν οδηγηθούν σε ξεπούλημα τότε κάτι τέτοιο θα ευνοούσε τον αγοραστή».
Από τους Ανεξάρτητους Έλληνες, ο Γαβριήλ Αβραμίδης είπε ότι η κυβέρνηση έχει μετατρέψει το πολίτευμα, από Προεδρευομένη Κοινοβουλευτική Δημοκρατία σε βασίλειο των Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου. Στο ίδιο κλίμα με τον αρχηγό του κόμματός του, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Νότης Μαριάς είπε ότι υπάρχουν ευθύνες για όσους είχαν την ευθύνη της Διοίκησης αλλά και την πολιτική ευθύνη για τα ελλείμματα της αμυντικής βιομηχανίας. Χαρακτήρισε, επίσης, έγκλημα που έχει ενταχθεί στον κατάλογο των ακινήτων του ΤΑΙΠΕΔ, η ακίνητη περιουσία των ΕΑΣ.
Από τη Χρυσή Αυγή, ο Πολύβιος Ζησιμόπουλος είπε ότι σκοπίμως δεν υλοποιούνται επενδυτικά προγράμματα ύψους 33 εκατ. ευρώ, τα οποία αν προχωρούσαν, θα μετέτρεπαν σε βιώσιμη την αμυντική βιομηχανία. Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Χρυσής Αυγής, Ηλίας Κασιδιάρης πρότεινε, για την εξυγίανση των ΕΑΣ να αξιοποιηθούν επ΄ωφελεία τα οικόπεδα που δεν έχουν σχέση με τις παραγωγικές διαδικασίες, να προχωρήσουν οι παραγωγικές δραστηριότητες που έχουν μπλοκάρει, να ρευστοποιηθούν άμεσα οι απαιτήσεις από Ιράκ και να προχωρήσει άμεσα η πώληση των αποθεμάτων που έχει κατασκευάσει η εταιρεία.
Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε και η τροπολογία του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη για το τέλος πλόων και παραμονής, στα σκάφη αναψυχής. Όπως εξήγησε ο κ. Βαρβιτσιώτης, με τους προηγούμενους φόρους στα σκάφη αναψυχής δεν συγκεντρώθηκαν σημαντικά έσοδα.
«Είναι ζήτημα να μαζεύτηκαν 200.000 ευρώ» είπε ο υπουργός και διευκρίνισε ότι εξαιρούνται από την τροπολογία οι βάρκες μέχρι 7 μέτρα, που είναι η βάρκα της οικογένειας, είναι το φθηνό μέσο αναψυχής και το τέλος αυξάνεται από εκεί και μετά, ανάλογα με τα μέτρα του σκάφους.
Μάλιστα, ο κ. Βαρβιτσιώτης επικαλέστηκε εκτιμήσεις που δείχνουν ότι, αν το τέλος εισπραχθεί σωστά και λειτουργήσουν οι μηχανισμοί είσπραξης, θα υπάρξει ετήσιο έσοδο ύψους 20 εκατ. ευρώ. Εξήγησε ακόμα, ότι η διάταξη ψηφίζεται τώρα, προκειμένου το τέλος αυτό να ενταχθεί στο ηλεκτρονικό σύστημα και να είναι δυνατή η πληρωμή του, ηλεκτρονικά.
Ο υπουργός αναφέρθηκε στα κίνητρα για τα σκάφη αποκλειστικής επαγγελματικής χρήσης και το κίνητρο παραμονής σκαφών αναψυχής για ελλιμενισμό, με μπόνους 50% μείωσης την επόμενη χρονιά και χαρακτήρισε τον φόρο, ανταγωνιστικό σε σχέση με τον διεθνή περίγυρο. Ανακοίνωσε, τέλος, ότι μέσα στην επόμενη εβδομάδα κατατίθεται στη Βουλή νομοσχέδιο για τα σκάφη αναψυχής, προκειμένου να δοθεί ώθηση στο yachting και να προσελκύσουμε σκάφη στις ελληνικές μαρίνες.
Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε και η τροπολογία του υπουργείου Οικονομικών για το τέλος ταξινόμησης των επιβατικών αυτοκινήτων. Με την τροπολογία, απαλλάσσονται από τον φόρο πολυτελείας τα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί σε άλλο κράτος- μέλος της ΕΕ καθώς και τα ηλεκτροκίνητα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Απάντηση Γεννηματά στον Καμμένο: Παλεύω να μην μπει λουκέτο στα ΕΑΣ
Τροπολογία για την διάσωση της αμυντικής βιομηχανίας κατέθεσαν βουλευτές
“Ευθανασία” στην ελληνική αμυντική βιομηχανία με την Τουρκία να “απογειώνεται”
Γιατί οι Ευρωπαίοι θελουν να κλείσουν την ελληνική αμυντική βιομηχανία