Site icon NewsIT
08:32 | 26.04.25

Προ των πυλών ο εκσυγχρονισμός του ΟΣΕ: «Μοντέλο ΔΕΗ» στη μεταρρύθμιση του σιδηρόδρομου

ράγες τρένου

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ / EUROKINISSI / Φωτογραφία αρχείου

Ευαγγελία Τσικρίκα

Πότε αναμένεται να μπουν σε τροχιά νέα τρένα - Τη Δευτέρα στο υπουργικό συμβούλιο το νομοσχέδιο

Τη Δευτέρα, το Υπουργικό Συμβούλιο συζητά και εγκρίνει το πολυαναμενόμενο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών για την ασφάλεια και τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων.

Δύο και πλέον χρόνια μετά την τραγωδία των Τεμπών, η κυβέρνηση προχωρά στη μεταρρύθμιση του τομέα του σιδηρόδρομου, αλλά στον εκσυγχρονισμό του ΟΣΕ. Πρόκειται για ένα από τα κρισιμότερα και δυσκολότερα στοιχήματα της δεύτερης θητείας της.

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ο οποίος και έχει επιφορτιστεί τη συγκεκριμένη μεταρρύθμιση, παρουσιάζει το κυβερνητικό σχέδιο για τον ΟΣΕ, το οποίο, όπως έχει προαναγγείλει ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Κ. Χατζηδάκη, θα στηρίζεται στο μοντέλο που υιοθετήθηκε και για την εξυγίανση και εκσυγχρονισμό της ΔΕΗ.

Πότε θα παραδοθεί πλήρως η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη

Το κυβερνητικό σχέδιο είναι πολυεπίπεδο και θα υλοποιηθεί σε στάδια, με το Μέγαρο Μαξίμου να ευελπιστεί ότι έως και τις εκλογές του 2027, θα έχει παραδοθεί πλήρως λειτουργική και ασφαλής στους πολίτες, η νέα γραμμή από την Αθήνα ως τη Θεσσαλονίκη, με καινούργια και ταχύτατα τρένα.

Ένα από τα πιο δύσκολα σημεία του σχεδίου είναι η αποκατάσταση των ζημιών που άφησε πίσω της η κακοκαιρία Ντάνιελ στο σιδηροδρομικό δίκτυο, σε μήκος 100 χλμ, σε σύνολο 490 χλμ της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Κρίσιμης σημασίας για την ασφάλεια των δρομολογίων, είναι και η ολοκλήρωση του συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, το οποίο σήμερα έχει εγκατασταθεί και λειτουργεί στα 387 χλμ της γραμμής.

Τι προβλέπεται για τη συντήρηση και αναβάθμιση του δικτύου

Κατά δήλωση του πρωθυπουργού, έμφαση θα δοθεί στον τρόπο µε τον οποίο ο ΟΣΕ θα κάνει την υποστήριξη και τη συντήρηση των δικτύων, με την κυβέρνηση, όπως έχει τονίσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης, να προκρίνει τη λύση της διακρατικής συμφωνίας με σημαντικό ξένο οργανισμό, με μεγάλη εμπειρία, που για μεγάλο χρονικό διάστημα θα αναλάβει μέσω μιας τέτοιας συμφωνίας, να υποστηρίξει τον ΟΣΕ για τη συντήρηση και την αναβάθμιση του δικτύου.

Το κυβερνητικό σχέδιο

Έμφαση θα δοθεί και στην οργανωτική μεταρρύθμιση των σιδηροδρόμων, που σύμφωνα με τον σχεδιασμό, θα πρέπει να έχει τελειώσει ως τα τέλη του χρόνου.

Το σχέδιο περιλαμβάνει τόσο την αναδιάρθρωση του θεσμικού πλαισίου του ΟΣΕ όσο και της ΕΡΓΟΣΕ.

Σύμφωνα με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές, ο κυβερνητικός σχεδιασμός προβλέπει ένα πολυετές επενδυτικό πρόγραμμα αλλά μια σύμβαση απόδοσης μεταξύ των σιδηροδρόμων και του ελληνικού Δημοσίου.

Επιπλέον, ο οργανισμός «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος» αναμένεται να οργανωθεί ως η εταιρεία – ομπρέλα που θα περιλαμβάνει τον ΟΣΕ, την ΕΡΓΟΣΕ, αλλά και τη ΓΑΙΟΣΕ.

Έως τα τέλη της 2025, εξάλλου, προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί και ο ψηφιακός μετασχηματισμός του ΟΣΕ, ενώ σε ό,τι αφορά τη συνεργασία με την Hellenic Train, η οποία ανήκει στην ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane, το Μαξίμου έχει ήδη στείλει το μήνυμα προς την ιταλική κυβέρνηση ότι θα πρέπει να αυξηθούν οι επενδύσεις στην Hellenic Train και πως απαιτείται να ενισχύσει τη γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης με τουλάχιστον δύο νέα, σύγχρονα τρένα έως το 2027.

Κ. Κυρανάκης: Δύο μηχανοδηγοί ανά δρομολόγιο και απομάκρυνση για τους επικίνδυνους υπαλλήλους

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, εν όψει και της εισήγησης του νομοσχεδίου στο Υπουργικό Συμβούλιο της Δευτέρας, δήλωσε ότι προωθείται η άμεση αναθεώρηση του Γενικού Κανονισμού Κίνησης. Προανήγγειλε επιβράβευση για τους «συνεπείς» εργαζόμενους αλλά και απομάκρυνση για τους «επικίνδυνους».

Οι παραβάσεις θα κατηγοριοποιηθούν σε παραβάσεις υψηλού κινδύνου, μεσαίου κινδύνου, χαμηλού κινδύνου, με πρόβλεψη για απόλυση για σοβαρές αστοχίες και επανεκπαίδευση για τις «ελαφρύτερες», όπως για παράδειγμα η μη αλλαγή επικοινωνίας από GSMR σε VHF.

Απαντώντας σε καταγγελίες συνδικαλιστικών σωματείων, ο κ. Κυρανάκης δήλωσε κατηγορηματικά ότι όχι μόνο δεν πρόκειται να καταργηθούν στα δρομολόγια οι δυο μηχανοδηγοί, αλλά θα προστεθεί και κάμερα μέσα στην καμπίνα του μηχανοδηγού.

«Θα υπάρχει και μία κάμερα μέσα στην καμπίνα ώστε να διαπιστώνεται ότι όντως είναι δύο οι μηχανοδηγοί, εκεί που πρέπει να είναι. Και δευτερευόντως, να μην υπάρχει καμία υπόνοια ότι συμβαίνουν άλλα πράγματα μέσα στις καμπίνες ή μεταφέρονται άλλα πράγματα» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Κυρανάκης (Action 24).

Επιπλέον, όπως δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, η κάμερα πορείας, η οποία είναι στο εμπρόσθιο μέρος της αμαξοστοιχίας (στη μηχανή έλξης δηλαδή), θα διαλειτουργεί με το σύστημα ακριβούς γεωεντοπισμού ώστε τα data να επιβεβαιώνονται από την εικόνα άμεσα, ακόμη και πριν γίνει η επικοινωνία μέσω του GSMR.

Τέλος, ο κ. Κυρανάκης υπογράμμισε ότι ο στόχος είναι 2.000 οργανικές θέσεις στον ΟΣΕ και στο πλαίσιο αυτό προωθούνται άμεσα προσλήψεις στον Οργανισμό, όπως και στη ΡΑΣ και στον ΕΟΔΑΣΑΑΜ, με στελέχη ευρωπαϊκού επιπέδου.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version