- Από την Κίνα η... απάντηση της κυβέρνησης στον Αλέξη Τσίπρα για τις δηλώσεις περί ακύρωσης των ιδιωτικοποιήσεων - Κινέζικοι σιδηρόδρομοι και Cosco θα συμμετάσχουν στην αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ - Οι Κινέζοι επιβεβαίωσαν πως θέλουν στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» - Κινέζικες εταιρίες θέλουν και τα περιφερειακά αεροδρόμια - Θα γυριστεί ταινία με Κινέζους ηθοποιούς για να... γνωρίσει η Κίνα τις ομορφιές της Ελλάδας - Εξαγγελία Σαμαρά: 5ετής βίζα σε όσους επενδύσουν πάνω από 250.000 ευρώ σε ακίνητα
Με κάλεσμα στους Κινέζους επιχειρηματίες να επενδύσουν στην Ελλάδα και κίνητρο την 5ετή βίζα σε όποιον επενδύσει πάνω από 250.000 ευρώ σε ακίνητα, χωρίς άλλες προϋποθέσεις, ολοκληρώθηκε η επίσκεψη του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά στην Κίνα.
Η κυβέρνηση είναι ικανοποιημένη από το ταξίδι του πρωθυπουργού στην Κίνα και θεωρεί πως ήταν «απόλυτα επιτυχημένο».
«Από το ταξίδι αυτό βγήκαν μόνο θετικά στοιχεία. Η Ελλάδα κοιτάζει το αύριο, οι προσπάθειες όλων είναι να γίνουν επενδύσεις για να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας. Το όνειρό μας είναι ο Έλληνας νέος να μην αναγκαστεί να βγει από την Ελλάδα λόγω ανεργίας αλλά να βρει δουλειά στην χώρα του», δήλωσε o Αντώνης Σαμαράς συμπυκνώνοντας το αποτέλεσμα της επίσκεψης.
«Υπάρχουν και εκείνοι που για λόγους μικροπολιτικού και πρόσκαιρου συμφέροντος επενδύουν στο να αποτύχουμε. Ξέρω ότι οι Έλληνες πολίτες χαίρονται με τα θετικά που πετύχαμε, σε εκείνους που ποντάρουν στην αποτυχία μας δεν θα τους κάνω την χάρη να υποχωρήσω και δεν θα τους κάνει την χάρη αυτή ούτε ο ελληνικός λαός, άλλωστε με τον κ. Τσίπρα δεν συμφωνούν και ορισμένες τουλάχιστον από τις συνιστώσες του», ανέφερε ο πρωθυπουργός απαντώντας στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ και στις δηλώσεις του για την ακύρωση των ιδιωτικοποιήσεων.
Υπάρχουν δύο λόγοι που οι Κινέζοι θέλουν σταθερότητα στην Ελλάδα: ο πρώτος είναι ότι η ΕΕ είναι ο μεγαλύτερος κυβερνητικός εταίρος της Κίνας. Ο δεύτερος είναι ότι ένα σημαντικό μέρος των αποθεματικών τους το έχουν σε ευρώ. Ενδεχόμενη αποσταθεροποίηση της Ελλάδας θα έχει συνέπειες και στην ΕΕ.
Θέλουν τρένα, αεροδρόμια, λιμάνια…
Το ενδιαφέρον τους για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και όχι μόνο επιβεβαίωσαν οι Κινέζοι, αφού σύμφωνα με την κυβερνητική πηγή, η ελληνική αντιπροσωπεία φεύγει από την Κίνα με τα δεδομένα πως:
– κινέζικοι σιδηρόδρομοι και η COSCO θα συμμετάσχουν στην αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
– επιβεβαιώθηκε το ενδιαφέρον κινεζικών επιχειρήσεων για το αεροδρόμιο της Αθήνας. Σύμφωνα με την κυβερνητική πηγή «θα πρέπει να συζητήσουμε με την Hochtief και τους Καναδούς εφόσον αγοράσουν το μερίδιό τους».
– κινέζικος όμιλος εκδηλώνει ενδιαφέρον για τα περιφερειακά αεροδρόμια (σ.σ. υπάρχουν δύο συστάδες 13 περιφερειακών αεροδρομίων)
– δύο από τις μεγαλύτερες εταιρείες υψηλής τεχνολογίας σε παγκόσμιο επίπεδο, η Huawey (η οποία έχει τζίρο 35 δισ. δολάρια και σε τρία χρόνια θα φτάσει τα 70 δισ. δολάρια, σύμφωνα με την κυβερνητική πηγή) και η ΖΤΕ θέλουν να δημιουργήσουν ερευνητικό κέντρο στην Ελλάδα, ενώ σκέφτονται να δημιουργήσουν και ένα logistic center όπως η Hewlett Packard
– επιβεβαιώθηκε το ενδιαφέρον κινεζικών επιχειρήσεων να συμμετάσχουν στην αποκρατικοποίηση του Καστελίου της Κρήτης
Ενδιαφέρον από πλευράς Κινέζων υπάρχει και στον τομέα της ναυτιλίας. Όπως είπε η ίδια πηγή «ενδεικτικό των ευκαιριών που ανοίγονται είναι ότι 60% του πετρελαίου και 50% των εισαγωγών της Κίνας διακινείται με ελληνόκτητα πλοία. Παράλληλα 146 ελληνικά πλοία κατασκευάζονται αυτή την εποχή σε κινεζικά ναυπηγεία. Είναι δεδομένο ότι η COSCO θα αυξήσει την δραστηριότητά της στο λιμάνι του Πειραιά σε κάθε περίπτωση. Το ενδιαφέρον τους μάλιστα δεν περιορίζεται πια μόνο στα εμπορευματοκιβώτια αλλά εκτείνεται στο σύνολο της δραστηριότητας του λιμανιού».
Η στόχευση της κυβέρνησης με το συγκεκριμένο ταξίδι ήταν να μπει η Ελλάδα στα επενδυτικά πλάνα της Κίνας, επενδυτικά με την συμμετοχή τους στις ελληνικές ιδιωτικοποιήσεις με την ανάπτυξη τουριστικών ρευμάτων προς την χώρα μας, είπε το κυβερνητικό στέλεχος.
«Δημιουργήσαμε σχέσεις και επαφές και εμείς και η επιχειρηματική ομάδα που ήλθε μαζί μας είδε τους σωστούς ανθρώπους και συζητήσαμε πρακτικά πράγματα. Είναι όμως σημαντικό να γίνει “follow up” κάτι που μέχρι τώρα δεν κάνει η χώρα μας.
Θα συγκροτηθεί συγκεκριμένη κυβερνητική ομάδα για να δει που άνοιξαν παράθυρα και ευκαιρίες, θα δει ποιές είναι οι δουλειές που μπορούν να γίνουν, ποιοί είναι οι άνθρωποι που εμπλέκονται, αν έγινε η δουλειά, αν κόλλησε πού κόλλησε και τί μπορεί να γίνει για να προχωρήσει. Την γενική κατεύθυνση ακόμη και στην επιχειρηματικότητα την δίνει το κράτος της Κίνας, αν και υπάρχει και ο καθαρά ιδιωτικός τομέας κυρίως στην Σανγκάη» έλεγε κυβερνητικό στέλεχος.
«Έχουν μία διάθεση φιλική προς την Ελλάδα και γι αυτό θα πρέπει να τηρήσουμε αυτά που τους είπαμε. Δημιουργήθηκε ισχυρή δυναμική με την παρουσία μας και πρέπει να την διατηρήσουμε» έλεγε υπουργός που μετείχε στην επίσκεψη.
Έχουν υπάρξει συνεννοήσεις του πρωθυπουργού τόσο με τον δήμαρχο της Σαγκάης όσο και με τον κυβερνήτη της περιφέρειας αλλά και με άλλες περιφέρειες που δεν είναι γνωστές, ότι θα έλθουν στην Ελλάδα για να διερευνήσουν τις δυνατότητες ανάπτυξης οικονομικών σχέσεων.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τσίπρας: Αδιάκριτο πολιτικό φλερτ Σαμαρά – Χρυσής Αυγής
Διθύραμβος Bild για Σαμαρά: Από πρωθυπουργός της χρεοκοπίας, νικητής
Ο Αντώνης Σαμαράς στο Σινικό Τείχος (ΦΩΤΟ)
Το κοινό ανακοινωθέν για την επίσκεψη Σαμαρά στην Κίνα
18 δισ. το όφελος από τον αγωγό αερίου
Σαμαράς: η Ελλάδα πύλη της Κίνας στην Ευρώπη
Οι πρώτες συμφωνίες της Ελλάδας με την Κίνα
Η εντυπωσιακή υποδοχή των Κινέζων στον Αντώνη Σαμαρά (ΦΩΤΟ)
Στην υγειά της Ελλάδας! Τι συζήτησε ο Σαμαράς με τον Κινέζο ομόλογό του