Πολιτική

Στη Βουλή η τροπολογία Παππά για τη διαφήμιση στα ΜΜΕ – Τι προβλέπει

Κατατέθηκε στην Βουλή η τροπολογία του υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής για την διαφήμιση στα ΜΜΕ.

Τροπολογία για την τιμολόγηση της διαφήμισης στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και τη διευκρίνιση ζητημάτων σχετικών με τη λειτουργία του Ηλεκτρονικού Συστήματος Διάθεσης Τηλεοπτικού Διαφημιστικού Χρόνου κατέθεσε το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης.

Σύμφωνα με πηγές του υπ. ΨΗΠΤΕ, η συγκεκριμένη τροπολογία στοχεύει στη διασφάλιση της διαφάνειας και της νομιμότητας σε θέματα τιμολόγησης των διαφημίσεων στα Μέσα, καθώς και της εύρυθμης λειτουργίας της αγοράς.

Τι προβλέπει η τροπολογία

– Όλες οι παράμετροι μιας συναλλαγής-διαφημιστικής ενέργειας είναι γνωστές σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη (ΜΜΕ, διαφημιζόμενο, διαφημιστή).

– Για την εξόφληση του Μέσου, εφόσον μεσολαβεί διαφημιστικής, υπεύθυνος είναι τόσο ο διαφημιζόμενος όσο και ο διαφημιστής. Σε περίπτωση που ο διαφημιζόμενος έχει ήδη καταβάλει στο διαφημιστή την αξία της συναλλαγής με το Μέσο, απαλλάσσεται της ευθύνης.

– Τυχόν εκπτώσεις κύκλου εργασιών (τζίρου) παρέχονται μόνο αν έχει προηγηθεί έγγραφη σύμβαση μεταξύ Μέσου και διαφημιζόμενου και, αν μεσολαβεί διαφημιστής, και του διαφημιστή.

– Το τιμολόγιο εκδίδεται στο όνομα του διαφημιζόμενου. Αν μεσολαβεί διαφημιστής, το τιμολόγιο εκδίδεται στο όνομά του και αντίγραφο αποστέλλεται στο διαφημιζόμενο.

– Οι διαφημιστικές δαπάνες των διαφημιζομένων εκπίπτουν ως επιχειρηματικές δαπάνες μόνο αν γίνονται βάσει των προαναφερθεισών προβλέψεων.

– Οι επιστροφές μειώνονται από 9,9%, όπως προβλέπονταν στο «Νόμο Βενιζέλου», σε 4%. Δεν επιτρέπεται να δίνονται σε είδος (διαφημιστικός χρόνος ή χώρος).

– Η δημιουργία του Ηλεκτρονικού Συστήματος Διάθεσης Τηλεοπτικού Διαφημιστικού Χρόνου προχωρά με φορείς υλοποίησης τους ΕΙΤΗΣΕΕ-ΣΔΕ-ΕΕΔΕ.

– Στο ηλεκτρονικό σύστημα συμμετέχουν οι ιδιωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί εθνικής εμβέλειας, ενώ μπορούν να συμμετέχουν περιφερειακοί σταθμοί, συνδρομητικοί σταθμοί και η ΕΡΤ.

– Ως ημερομηνία έναρξης των καταχωρήσεων ορίζεται η 1η Ιανουαρίου 2019 (αντί για την 1η Σεπτεμβρίου 2018, που είχε οριστεί αρχικά).

– Τέλος, επέρχονται λοιπές διαδικαστικές αλλαγές, όπως ότι το ανώτατο όριο των προστίμων καθορίζεται σε 100.000 ευρώ.

Κατόπιν των παραπάνω, γίνεται ξεκάθαρο πως αντικαθίστανται πλήρως οι -ουδέποτε εφαρμοσθείσες- διατάξεις του «Νόμου Σταμάτη» περί απευθείας τιμολόγησης.

Διαβάστε την τροπολογία Παππά για τη διαφήμιση στα ΜΜΕ

[pdf-embedder url=”https://www.newsit.gr/wp-content/uploads/2018/03/tropologia.pdf”]

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Πολιτική
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Πολιτική: Περισσότερα άρθρα
Κυριάκος Μητσοτάκης για την Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας: Αναγνωρίστηκε η οικουμενικότητα και η συμβολή της
Με την ανακήρυξη της 9ης Φεβρουαρίου ως «Παγκόσμιας Ημέρας Ελληνικής Γλώσσας» αναγνωρίζεται η παγκόσμια προσφορά της ελληνικής γλώσσας στην πολιτιστική κληρονομιά της ανθρωπότητας
Ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης σε συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου
Μιχάλης Χρυσοχοΐδης: «Δεν υπάρχει λόγος να γίνονται συναυλίες στα Εξάρχεια» – Αντιδράσεις από ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ
«Δεν υπάρχει λόγος να γίνονται συναυλίες σε μία περιοχή τόσο πυκνοκατοικημένη και ουσιαστικά χρησιμοποιείται από κάποιους ως ορμητήριο για επεισόδια», επισήμανε ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη
Ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης
Το ΣτΕ ακύρωσε το πρόστιμο στη ΝΔ για τη διαρροή των email των αποδήμων – Παραμένουν όμως σε Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου και δύο στελέχη της ΝΔ
Λόγω μη επαρκούς αιτιολογίας ακυρώθηκαν από την Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, τα πρόστιμα συνολικού ύψους 40.000 ευρώ που...
Συμβούλιο της Επικρατείας 7