Παρασκευή, 22 Νοε.
21oC Αθήνα

Στην… πυρά από Αυγή και Εφ.Συν. ο Ιερώνυμος

Στην… πυρά από Αυγή και Εφ.Συν. ο Ιερώνυμος

Με τα πρωτοσέλιδά τους την Πέμπτη (03.11.2016) τόσο η Αυγή όσο και η Εφημερίδα των Συντακτών εξαπολύουν επίθεση στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο για τα όσα είπε σε πρόσφατη συνέντευξή του. «Μισαλλόδοξο κήρυγμα» είναι ο τίτλος της Αυγής και «Το βαθύ κράτος της Ιεραρχίας» εκείνος της Εφημερίδας των Συντακτών.

Τα όσα είπε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος στην τηλεοπτική του συνέντευξη στον ΣΚΑΙ το βράδυ της περασμένης Τρίτης (01.11.2016) είναι σήμερα η αιτία της σφοδρότατης επίθεσης που εξαπολύουν τόσο η Αυγή όσο και η Εφημερίδα των Συντακτών μέσα από τα πρωτοσέλιδά τους.

Αυγή: Μισαλλόδοξο κήρυγμα

Αυτός είναι ο τίτλος της εφημερίδας, που αναφέρει φράσεις που είπε ο Αρχιεπίσκοπος, όπως: “Ο τόπος μας προχωράει από στιγμή σε στιγμή στον αφελληνισμό”- “Κίνδυνος ισλαμοποίησης”- “Να αναβληθεί η ανέγερση τεμένους”- “Δεν είναι θρησκεία ο μουσουλμανισμός”- “Δεν κάνει λάθος ο Αμβρόσιος”- “Προβληματικός ο Φίλης”.

Γράφει η Αυγή: «Με ένα άκρως “προβληματικό” σε ύφος και περιεχόμενο τηλεοπτικό κήρυγμα, ο αρχιεπίσκοπος άφησε κατά μέρος τον λόγο της αγάπης προς τον πλησίον και μίλησε για κίνδυνο αφελληνισμού και αποχριστιανοποίησης της χώρας από τους πρόσφυγες, ζήτησε αναβολή της ανέγερσης τεμένους στην Αθήνα, έδωσε άφεση αμαρτιών στις ακρότητες Αμβρόσιου και πέταξε για μια ακόμη φορά το γάντι στην κυβέρνηση για τον χωρισμό Εκκλησίας – κράτους. Ο κ. Ιερώνυμος δεν δίστασε να χαρακτηρίσει “προβληματικό” τον υπουργό Παιδείας και υπεραμύνθηκε της ισχύος του κλήρου θέτοντας το ερώτημα: “Ποιο λόγο έχει ο πρωθυπουργός, η Αριστερά, ο κομμουνισμός -αν θέλετε- να έχει λόγο στα εκκλησιαστικά πράγματα;”».

Εφημερίδα των Συντακτών: Το βαθύ κράτος της Ιεραρχίας

Με αυτόν τον τίτλο κυκλοφορεί το πρωτοσέλιδο της Εφημερίδας των Συντακτών και κάνει λόγο για «πολλαπλά μηνύματα από τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο». «Τους δικούς του όρους θέτει προς την Πολιτεία ο προκαθήμενος της ελλαδικής Εκκλησίας» είναι ο υπότιτλος.

Η εφημερίδα σημειώνει επίσης: «Διττό στόχο είχε η συνέντευξη του αρχιεπισκόπου, η οποία απέδειξε ότι είναι… άξιος διάδοχος των ακροτήτων του Χριστόδουλου. Απευθυνόταν όχι μόνο στην παρούσα, αλλά και σε ενδεχόμενη κυβέρνηση Μητσοτάκη, καθώς ο τελευταίος ψήφισε το σύμφωνο συμβίωσης, τάχθηκε υπέρ της δημιουργίας μουσουλμανικού τεμένους κτλ. “Σιωπηλή” η Ν.Δ., αντιδράσεις από ΔΗΜΑΡ και Ποτάμι».

«Λίγες μόνο μέρες μετά τη δήλωσή του έξω από το Μαξίμου ότι λύθηκαν οι παρεξηγήσεις με την κυβέρνηση, ο αρχιεπίσκοπος εμφανίστηκε να υιοθετεί τις πιο ακραίες συντηρητικές θέσεις μητροπολιτών από τους οποίους μέχρι τώρα επιχειρούσε να διαφοροποιηθεί και άρχισε να μιμείται τον προκάτοχό του, χωρίς δυστυχώς να διαθέτει τη λάμψη και την ευστροφία εκείνου», σημειώνει η εφημερίδα.

Αναφέρει επίσης: «(..) με την ωμή κάλυψη ακόμα και του χουντικού Αμβρόσιου αλλά και την ευθεία υιοθέτηση των ανατριχιαστικών συνθημάτων της Χρυσής Αυγής («βοήθεια μόνο σε Έλληνες», αν όχι «μόνο σε χριστιανούς»), ο κ. Ιερώνυμος δεν διαχωρίζεται μόνο από τον ΣΥΡΙΖΑ και τον πρωθυπουργό, αλλά και από κάθε σύγχρονη ευρωπαϊκή αντιμετώπιση των προβλημάτων. Και βέβαια, σ’ αυτό το πλαίσιο, οι επιθέσεις στον κ. Φίλη είναι απλώς συμβολικού χαρακτήρα. Ο κ. Ιερώνυμος δεν έχει πρόβλημα με τον υπουργό Παιδείας, αλλά με το σύνολο μιας κυβέρνησης, η οποία δεν είναι διατεθειμένη να απεμπολήσει το παλιό αίτημα της αποδέσμευσης της Πολιτείας από τη χειραγώγηση της Εκκλησίας. Αλλά και η αποκάλυψη των κρυφών εξομολογήσεων του κ. Καμμένου, τον οποίο εμφάνισε να του απευθύνεται δακρυσμένος, λέγοντας «αν μου πείτε, Μακαριότατε, εγώ ρίχνω την κυβέρνηση αύριο το πρωί», στην ουσία έκοψε τη συνεννόηση ακόμα και με τους Ανεξάρτητους Έλληνες» και «πίσω από τη ρήξη του Αρχιεπισκόπου με την κυβέρνηση και την ταύτιση με τους πιο σκοταδιστικούς θύλακες της Εκκλησίας – ή ακόμη και της Χρυσής Αυγής- κρύβεται μια αυστηρή νουθεσία προς τον Κυριάκο Μητσοτάκη, που υπηρετώντας τη νεοφιλελεύθερη γραφή του “προδίδει” τα τελευταία ιδεολογικά κάστρα του Ιερατείου (όπως συνέβη με την ψήφιση του συμφώνου συμβίωσης, της ανέγερσης τεμένους κ.ο.κ.)».

Επίσης, το editorial της εφημερίδας: «Ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος πριν αναλάβει επικεφαλής της Εκκλησίας της Ελλάδος είχε καταγραφεί στη συνείδηση ενός μεγάλου τμήματος της κοινωνίας ως συνετός και μετριοπαθής ιεράρχης.

Πολύ πίστευαν ότι και μετά την ανάρρησή του στον αρχιεπισκοπικό θρόνο όλα αυτά θα τον ακολουθούσαν έστω και σε μικρότερο βαθμό. Η συνέντευξή του στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ και στον Αλέξη Παπαχελά ήταν η αντιστροφή των πραγμάτων.

Όλα όσα είπε συνιστούν μια ανατροπή και μια προσχώρηση. Ανατροπή της δικής του εικόνας και επιβεβαίωση της προσχώρησής του στις πιο συντηρητικές απόψεις της ιεραρχίας και του θεσμού τον οποίο κλήθηκε να υπηρετήσει. Ο αρχιεπίσκοπος έχει υιοθετήσει θέσεις της Ακροδεξιάς, καθώς έκανε λόγο για «βοήθεια μόνο στους Έλληνες».

Δεν είναι ρατσισμός αυτό; Επεκτείνοντας, μάλιστα, αυτή τη λογική κατέληξε και σε ένα θρησκευτικό ρατσισμό λέγοντας: «Ο μουσουλμάνος δεν αφομοιώνεται από τον Έλληνα. Μόνον εμείς θα πάμε προς τα ‘κεί και όχι αυτοί προς εμάς». Δηλαδή τι εννοεί, να εκχριστιανίσουμε μερικούς μουσουλμάνους ή να συνεχίσουμε τις Σταυροφορίες;

Η κατάληξη της λογικής του κ. Ιερώνυμου ήταν να καλύψει πλήρως τον Αμβρόσιο Καλαβρύτων. Κατά τα λεγόμενά του «ο Αμβρόσιος αυτά που επισημαίνει δεν είναι λάθη, αλλά δεν είναι αυτός ο κατάλληλος τρόπος για να εκφράζεται ένας ποιμένας».

Δηλαδή η κατάρα «να σαπίσει το χέρι» του Νίκου Φίλη δεν συνιστά απαράδεκτη έκφραση για έναν ιεράρχη και σαφή άρνηση της χριστιανικής θρησκείας; Ήταν απλώς λάθος έκφραση; Θα είχε αξία να βλέπαμε πώς θα το εξέφραζε αλλιώς ο αρχιεπίσκοπος.

Έπειτα από όσα αναφέραμε, ίσως δεν έχει αξία να προσθέσουμε όσα αντικομμουνιστικά είπε ο κ. Ιερώνυμος, έστω κι αν εκφράστηκε με καλά λόγια για τον κ. Κουτσούμπα. Η ουσία είναι ότι η Εκκλησία, ως ιεραρχία και όχι ως λαϊκός κλήρος, θέλει για το δικό της -κυρίως υλικό- συμφέρον να παρεμβαίνει στα ζητήματα του κράτους και να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση των απόψεων και αντιλήψεων όλων των πολιτών και όχι μόνο των πιστών.

Γι’ αυτό και αντιτάσσεται στον χωρισμό από το κράτος. Όσο ο αρχιεπίσκοπος θα επιμένει σε αυτούς τους στόχους θα αποδεικνύει ότι δεν έχει τη δύναμη, ούτε τη θέληση, να εκσυγχρονίσει τον θεσμό της Εκκλησίας. Λυπηρό, αλλά πραγματικό».

Πολιτική Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε