Με έμπρακτη στήριξη στην επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά ισοδυναμεί η σημερινή επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη, κατά την οποία ο πρόεδρος της ΝΔ εξέφρασε τη βούλησή του να ξεπεραστεί κάθε γραφειοκρατικό εμπόδιο.
«Η δική μας άποψη είναι σταθερή. Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση η προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς να χρησιμοποιείται ως άλλοθι για την καθυστέρηση επενδύσεων. Από εκεί και πέρα, μπορούμε πάντα να βρούμε μια ικανοποιητική ισορροπία μεταξύ της ανάγκης να προστατεύσουμε τον πολιτιστικό μας θησαυρό, κάτι το οποίο φαντάζομαι ότι και οι ίδιοι οι επενδυτές το αναζητούν και το επιδιώκουν, και της ανάγκης να μην αποτελεί αυτό εμπόδιο στη δρομολόγηση επενδύσεων», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Μητσοτάκης, μετά τη συνάντηση που είχε με εκπροσώπους της διοίκησης της Cosco στον Πειραιά, υπονοώντας τις πρόσφατες αποφάσεις στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο.
Παράλληλα, τόνισε ότι θέση του αποτελεί πως «οι κανόνες του παιχνιδιού δεν πρέπει να αλλάζουν εκ των υστέρων. Όταν έχει δρομολογηθεί ένα μεγάλο επενδυτικό σχέδιο, με επενδυτές οι οποίοι έχουν αποδείξει την αξιοπιστία τους και οι οποίοι έρχονται να προσφέρουν στην αναπτυξιακή δυναμική της χώρας σε ένα master plan, το οποίο είναι εγκεκριμένο, οποιαδήποτε αλλαγή των κανόνων από τη διοίκηση, από το ελληνικό κράτος εκ των υστέρων δημιουργεί προβλήματα και ερωτηματικά». Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, κατέληξε ο κ. Μητσοτάκης, η ΝΔ «θα σεβαστεί τους νόμους και το Σύνταγμα, αλλά θα διαμορφώσουμε ένα τέτοιο πλαίσιο που δεν θα δημιουργούμε αδικαιολόγητα εμπόδια στη προσπάθειά σας να ολοκληρώσετε αυτήν την επένδυση».
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα στελέχη της Cosco παρουσίασαν στον πρόεδρο της ΝΔ το σχέδιο της εταιρείας για επέκταση των επενδύσεών της στον Πειραιά, ύψους 600 εκατ. ευρώ (προβλήτες για κρουαζιερόπλοια, νέος επιβατικός σταθμός, επέκταση του τερματικού σταθμού αυτοκινήτων, ξενοδοχεία, κέντρο Logistics). Παράλληλα, επισημάνθηκε ότι με την έλευση της Cosco, το λιμάνι του Πειραιά ανέβηκε από την 93η θέση στην 32η παγκοσμίως σε ό,τι αφορά στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, ενώ το 2019 αναμένεται να γίνει το σημαντικότερο λιμάνι της Μεσογείου.