Η συνταγματική αναθεώρηση βάθυνε ακόμα περισσότερο το χάσμα ανάμεσα στην κυβέρνηση και στην αξιωματική αντιπολίτευση καθώς όπως λένε τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ ο Κυριάκος Μητσοτάκης και στο θέμα της εκλογής του προέδρου της Δημοκρατίας και στον νόμο περί ευθύνης υπουργών προσπάθησε «αμήχανος και ψευδόμενος με θράσος, θεατρινισμούς και ύβρεις να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα».
Τα στελέχη της Κουμουνδούρου αναφερόμενα στην πρόταση που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ για το άρθρο περί ευθύνης υπουργών έλεγαν ότι «ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν βρήκε ούτε μισό επιχείρημα για να δικαιολογήσει την στάση της ΝΔ που καταψήφισε την ερμηνευτική διάταξη που αποσαφηνίζει ότι η δωροδοκία δεν είναι στα καθήκοντα του υπουργού αλλά επ’ ευκαιρία αυτών και άρα δεν μπορεί να έχει σύντομη παραγραφή. Η σιωπή του κ. Μητσοτάκη συνιστά ομολογία ενοχής για την πολιτική σκοπιμότητα του να καλύψει μελλοντικά μέσω παραγραφής υπουργούς της ΝΔ που ενδεχομένως να διερευνώνται ή να διερευνηθούν δικαστικά για δωροδοκία ανέφεραν χαρακτηριστικά».
Οι ίδιοι άνθρωποι υπενθύμιζαν τα όσα είπε στην ομιλία του για το θέμα ο Αλέξης Τσίπρας και συγκεκριμένα το σημείο για το πότε πρέπει να παραγράφονται τα αδικήματα των υπουργών. «Τα αδικήματα των υπουργών πρέπει να παραγράφονται όπως όλων των υπολοίπων Ελλήνων μετά από 5, 15, 20 χρόνια. Ότι προβλέπει ο νόμος για όλους, όχι ειδικές παραγραφές»
Αναφερόμενος στην ερμηνευτική δήλωση που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ ο πρώην πρωθυπουργός τόνισε ότι : «Σήμερα έχετε το θράσος απέναντι τους Έλληνες πολίτες να έρχεστε και να μας λέτε ότι αν κάποιος υπουργός δωροδοκήθηκε, πήρε μίζες πριν από το 2015 δε θα διωχθεί γιατί τα αδικήματα του πηγαίνουν με τη παλιά ρύθμιση και έχουν παραγραφεί. Μας λέτε δηλαδή, ότι όσες πράξεις δωροδοκίας τυχόν τελέστηκαν πριν το 2015 πρέπει να μπουν στο αρχείο, πρέπει να σταματήσουν να ερευνώνται από τη Δικαιοσύνη. Αυτός είναι ο λόγος που εμείς στη προηγούμενη διαδικασία της προτείνουσας Βουλής δε φέραμε μονάχα την αναθεώρηση του 86 αλλά και μια διευκρινιστική δήλωση, έχοντας την αίσθηση ότι θα τύχει της έγκρισης μιας ευρύτατης πλειοψηφίας και μάλιστα δεν υπήρξε καμία αντιπαράθεση επ’ αυτού στο δημόσιο διάλογο, κατά τη διάρκεια της συζήτησης, ότι κακώς το φέρνουμε.
Και το φέραμε για να είναι ξεκάθαρο ότι καμία προνομιακή παραγραφή για υπουργούς δε θα υπάρχει όχι μόνο για αδικήματα που τυχόν διαπράξουν υπουργοί από την αναθεώρηση και μετά αλλά και για δωροδοκίες που έχουν τελεστεί στο παρελθόν ώστε η δικαιοσύνη να μη σταματά τις έρευνες στο ’15, αλλά να μπορεί να πάει και πιο πίσω στο 2014,2012,2010 στο 2007 μέχρις ότου φτάνει ο χρόνος παραγραφής της κανονικής που ισχύει για όλους τους Έλληνες και όχι αυτής της παρωδίας παραγραφής που βάλατε στο Σύνταγμα το 2001. Και τότε στα μουλωχτά αποφύγατε να το ψηφίσετε χωρίς να ανοίξετε μέτωπο με αυτή τη διευκρινιστική δήλωση».
Σε ότι αφορά το δεύτερο μεγάλο θέμα της συνταγματικής αναθεώρησης οι συνεργάτες του Αλέξη Τσίπρα έλεγαν ότι «ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν είχε ούτε μισό επιχείρημα για την αδιανόητη επιλογή του να ευτελίσει το θεσμό του Προέδρου της Δημοκρατίας, προτείνοντας την εκλογή του ακόμα και με σχετική πλειοψηφία. Μόνο διαδικαστικές δικαιολογίες και εξυπνακισμούς, όπως ότι ο Κωνσταντίνος Καραμανλής το 1990, στη δεύτερη θητεία του, εξελέγη με 153 ψήφους και όχι με 145 ή 120. Μόνο που ξέχασε, σκόπιμα, ότι αυτό έγινε μετά από τη διάλυση της Βουλής, σύμφωνα με το άρθρο 32 του Συντάγματος, και αναθεωρήθηκε.
«Η πρόταση της ΝΔ είναι ενδεικτική της αντίληψης που έχει για το κράτος και τους θεσμούς. Προτείνει ο ανώτατος πολιτειακός θεσμός, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, να μπορεί να εκλέγεται ακόμα και από μια μειοψηφία των αντιπροσώπων της εθνικής αντιπροσωπείας. Δηλαδή να εκλέγεται Πρόεδρος της Δημοκρατίας και με λιγότερες από 151 ψήφους και να είναι επί της ουσίας κομματάρχης της εκάστοτε πλειοψηφίας και του στερεί τη συνταγματική πρόβλεψη να είναι ρυθμιστής του πολιτεύματος » έλεγαν παράγοντες της αξιωματικής αντιπολίτευσης.