Δευτέρα, 25 Νοε.
15oC Αθήνα

ΣΥΡΙΖΑ: Τα τρία ερωτήματα που «καίνε» την κυβέρνηση Μητσοτάκη για το δυστύχημα στα Τέμπη

ΣΥΡΙΖΑ: Τα τρία ερωτήματα που «καίνε» την κυβέρνηση Μητσοτάκη για το δυστύχημα στα Τέμπη

Μια εβδομάδα μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη και ενώ όλοι και ιδιαίτερα οι νέοι άνθρωποι ζητούν απαντήσεις, η κυβέρνηση συνεχίζει να επιδίδεται σε επικοινωνιακό χειρισμό, ενώ προσπαθεί να πείσει πως φταίνε όλοι (σταθμάρχης, ΡΑΣ, προηγούμενες κυβερνήσεις) εκτός από την ίδια.

Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζουν τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ τα οποία επισημαίνουν ότι το δυστύχημα στα Τέμπη δεν συνέβη τον πρώτο χρόνο ανάληψης της διακυβέρνησης της χώρας από την ΝΔ, αλλά μετά από τέσσερα ολόκληρα χρόνια.

Τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζουν ότι η κυβέρνηση δεν απαντά σε μια σειρά από ερωτήματα όπως στο γιατί διέλυσε τις δικλείδες ασφαλείας που υπήρχαν και οι οποίες θα είχαν αποτρέψει την τραγωδία:

– Δεν απαντά στην αποκάλυψη πως μέχρι τον Ιούλιο του 2019 στο σταθμό της Λάρισας λειτουργούσε κέντρο τηλεδιοίκησης, όπως είπαν οι ίδιοι οι εν ενεργεία σταθμάρχες και το οποίο επιβεβαίωσε και ο ΟΣΕ, παραδεχόμενος ότι σταμάτησε να λειτουργεί το καλοκαίρι του 2019, αφού δεν αποκαταστάθηκαν ποτέ οι ζημιές που προκλήθηκαν από πυρκαγιά.
– Δεν απαντά γιατί απαξιώθηκε και σταμάτησε να λειτουργεί το 2020 το δευτεροβάθμιο κέντρο ελέγχου στην Αθήνα (Καρόλου), που ήλεγχε την πορεία όλων των συρμών πανελλαδικά.
– Δεν απαντά ποιος και γιατί τοποθέτησε με παράνομη μετάταξη των εν λόγω σταθμάρχη, ενώ 5 μόλις μέρες μετά την έγκριση της μετάταξης ο κ. Καραμανλής με υπουργική απόφασή του στις 30 Μαΐου του 2020 «νομιμοποίησε» την μετάταξη και την παράκαμψη του ηλικιακού ορίου των 48 ετών που είχε θέσει ο ΟΣΕ.

Οι ίδιοι άνθρωποι επισημαίνουν ακόμα ότι « η κυβέρνηση και ο κ. Καραμανλής που παραιτήθηκε υποκριτικά αφού θα είναι υποψήφιος σε λίγες μέρες, δεν έχουν δώσει καμία απάντηση στην τεράστια αποκάλυψη ευθείας συναλλαγής της κυβέρνησης με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε βάρος του Δημοσίου και των συστημάτων ασφαλείας».

Αναφέρουν συγκεκριμένα ότι το 2020 η κυβέρνηση Μητσοτάκη είχε συμφωνήσει με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να κάνει η Ιταλική εταιρία επενδύσεις ύψους 650 εκ. ευρώ και από την πλευρά του το Δημόσιο να αναλάβει την ολοκλήρωση των συστημάτων ασφαλείας. Η σύμβαση αυτή δεν ήρθε ποτέ προς ψήφιση και στη συνέχεια άλλαξε το 2022. Στην αλλαγμένη σύμβαση η εταιρεία απαλλάχθηκε από επενδύσεις σχεδόν 600 εκ. ευρώ και ταυτόχρονα απαλείφθηκε η υποχρέωση του Δημοσίου να ολοκληρώσει στα συστήματα ασφαλείας.

Η Κουμουνδούρου επισημαίνει ακόμα ότι:

– Την 1 Μαρτίου, το πρωί μετά το δυστύχημα, ο κ. Μητσοτάκης επρόκειτο να εγκαινιάσει κέντρο τηλεδιοίκησης στην Θεσσαλονίκη , το οποίο αποδείχτηκε με τραγικό τρόπο ότι υπήρχε.
– Στις 20 Φεβρουαρίου, 8 ημέρες μόλις πριν το δυστύχημα, ο κ. Καραμανλής στη Βουλή απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου για την ασφάλεια στους σιδηρόδρομους είπε ότι είναι ντροπή θα τίθεται θέμα ασφάλειας και ζητούσε να ανακαλέσει.
– Από τον Σεπτέμβριο του 2021 έως και τον Οκτώβριο του οι εργαζόμενοι στους σιδηρόδρομους έστειλα τρία εξώδικα για την ασφάλεια και την απουσία συστημάτων ασφαλείας, αλλά ουδέποτε εισακούστηκαν. Μάλιστα, στο τελευταίο εξώδικο ο ΟΣΕ απάντησε επίσης με εξώδικο λέγοντας ότι είναι ψευδείς οι ισχυρισμοί τους και ότι εξυπηρετούν σκοπιμότητες. Σημειώνεται ότι από τον Αύγουστο έως τον Οκτώβριο του 2022 είχαν σημειωθεί τρεις εκτροχιασμοί.
– Στις 27 Απριλίου 2022 παραιτήθηκε ο Χρήστος Κατσούλης, πρόεδρος της επιτροπής ETCS, με επιστολή του προς την ΕΡΓΟΣΕ εκφράζοντας τη διαφωνία του για ενέργειες του Οργανισμού επί θεμάτων ανάταξης των γραμμών και των συστημάτων ασφαλείας.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Πολιτική Τελευταίες ειδήσεις