Αποφασισμένος να αναδείξει όλες τις κυβερνητικές ευθύνες στο πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών εμφανίζεται ο ΣΥΡΙΖΑ. Γι’ αυτό μάλιστα ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης έστειλε χθες (06.03.2023) στην Λάρισα τον τομεάρχη Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννη Ραγκούση, ο οποίος συνομίλησε με τους εργαζόμενους προκειμένου να διαπιστώσει τι ακριβώς πήγε λάθος με τα μοιραία τρένα.
Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία για την τηλεδιοίκηση τρένων, τα οποία συνέλεξε το στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ συνομιλώντας με τους εν ενεργεία σταθμάρχες:
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
– η τηλεδιοίκηση, υπήρχε και λειτουργούσε στο σταθμό της Λάρισας μέχρι το καλοκαίρι του 2019, όπου και ξέσπασε μια πυρκαγιά στο σταθμό Ζαχάρεως και που αυτή η πυρκαγιά είχε ως αποτέλεσμα από τότε να τερματιστεί η λειτουργία της τηλεδιοίκησης.
– η τηλεδιοίκηση είχε πρόβλημα από διάφορα περιστατικά κλοπών κατά μήκος της διαδρομής. Αλλά υπήρχε τηλεδιοίκηση και έδινε την δυνατότητα στο σταθμό της Λάρισας να “βλέπει” σε μια πολύ μεγάλη απόσταση λίγο πριν το Πλατύ της Ημαθίας για περίπου 110 χιλιόμετρα.
«Αυτό σημαίνει ότι όσο ήταν σε λειτουργία το σύστημα της τηλεδιοίκησης, δηλαδή μέχρι το καλοκαίρι του 2019, ο σταθμός της Λάρισας δεν ήταν “τυφλός”, αλλά μπορούσε να παρακολουθεί την πορεία και την εξέλιξη της πορείας των τραίνων» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Γιάννης Ραγκούσης.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
– η λειτουργία της τηλεδιοίκησης από το 2004 μέχρι το 2019 είχε ως αποτέλεσμα να υπάρχει ο χώρος εδώ που βρίσκεται ο εκάστοτε σταθμάρχης την ώρα που πηγαινοέρχονται τα τραίνα, και να υπάρχει και να λειτουργεί το κέντρο της τηλεδιοίκησης με σταθμάρχη τηλεδιοίκησης.
«Άρα, στην διάρκεια όπως μας εξηγήθηκε του συνόλου του 24ωρου κάθε μέρα, είχαμε δύο σταθμάρχες. Έναν συμβατικό σταθμάρχη και έναν δεύτερο, παράλληλα με τον πρώτο σταθμάρχη, τον σταθμάρχη της τηλεδιοίκησης. Αυτό σταμάτησε, όπως ενημερωθήκαμε, τον Ιούλιο του 2019» ανέφερε ο τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ.
Εξέφρασε μάλιστα την απορία, πώς είναι δυνατόν με μια πυρκαγιά στον σταθμό Ζάχαρη από το καλοκαίρι του 2019 να μην αποκαταστάθηκε το συντομότερο δυνατόν η ζημιά, και να φτάνουμε σήμερα, από το καλοκαίρι του 2019 και μετά να λειτουργεί χωρίς τηλεδιοίκηση ο σταθμός της Λάρισας και με έναν σταθμάρχη αντί για δύο;».