Δευτέρα, 25 Νοε.
12oC Αθήνα

Τέμπη: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη προσπαθεί να συγκαλύψει τις ευθύνες, καταγγέλλει ο ΣΥΡΙΖΑ

Τέμπη: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη προσπαθεί να συγκαλύψει τις ευθύνες, καταγγέλλει ο ΣΥΡΙΖΑ

Για προσπάθεια συγκάλυψης των ευθυνών που υπάρχουν στο τραγικό δυστύχημα των Τεμπών κατηγορεί ο ΣΥΡΙΖΑ την κυβέρνηση υποστηρίζοντας ότι το Μέγαρο Μαξίμου επιχειρεί να αφήσει εκτός κάδρου των ευθυνών τον πρώην υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή τους υφυπουργούς κκ. Καραγιάννη και Παπαδόπουλο, καθώς και τον ΓΓ του υπουργείου ίδιου κ. Ξιφαρά.

Πιο συγκεκριμένα τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, λένε ότι την τέταρτη ημέρα σύγκλησης της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής -ημέρα που θα απεργούν οι δημοσιογράφοι – θα πρέπει να βρεθούν στην Βουλή για να δώσουν απαντήσεις έστω και 15 ημέρες μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, «αυτοί που είχαν την πολιτική ευθύνη για τη λειτουργία των ελληνικών σιδηροδρόμων τα τελευταία τέσσερα χρόνια».

Λένε μάλιστα ότι η κυβέρνηση παίζει διπλό παιχνίδι καθώς από την μία εμφανίζεται ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, να λέει ότι καλό θα ήταν ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών «να προσέλθει και να καταθέσει την δική του άποψη», για το πολύνεκρο δυστύχημα, ενώ την ίδια στιγμή γινόταν γνωστό ότι ο Κώστας Καραμανλής δεν προσκλήθηκε από τον πρόεδρο της Βουλής, Κώστα Τασούλα, στη συνεδρίαση της Τετάρτης.

«Η προσπάθεια συγκάλυψης των άμεσα εμπλεκομένων πίσω από τον “διοικητή” του υπουργείου κ. Γεραπετρίτη, που ούτε καν ορκίστηκε υπουργός, είναι προσβλητική για τη δημοκρατία, την αλήθεια και τις οικογένειες των θυμάτων» αναφέρουν οι συνεργάτες του Αλέξη Τσίπρα.

Γι’ αυτό τον λόγο, άλλωστε, ο Γιώργος Κατρούγκαλος, ο οποίος είναι αντιπρόεδρος της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, ζητά τη σύγκληση της επιτροπής προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια της τραγωδίας των Τεμπών με κλήση των εξής προσώπων:

1. Του πρώην υπουργού Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλή, των υφυπουργών κ.κ. Μ. Παπαδόπουλου και Γ. Καραγιάννη και του ΓΓ κ. Ι. Ξιφαρά.

2. Του κ. Κ. Χατζηδάκη, ως του πρώτου υπουργού που είχε συνάψει για λογαριασμό του δημοσίου τη σύμβαση 10005/2007 για το σύστημα ελέγχου ETCS.

3. Της παρούσας και προηγούμενης διοίκησης (σε περίπτωση που έχει αντικατασταθεί μετά το ατύχημα) των εταιριών ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και Hellenic Train.

4. Των εκπροσώπων της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, της Πανελλήνιας Ένωσης Σταθμαρχών ΟΣΕ και των Μηχανοδηγών του ΟΣΕ.

Εν τω μεταξύ, χθες, σύσσωμη η κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσαν αίτημα προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Γ. Γεραπετρίτη, όπου ζητούν προσχέδια και σχέδια συμβάσεων, πρακτικά από τις συναντήσεις, αλληλογραφία, έγγραφα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, επιστολές και κάθε τι άλλο που αφορά τις διαπραγματεύσεις των δύο μερών, οι οποίες μεσολάβησαν από την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας τον Απρίλιο του 2019 έως και την υπογεγραμμένη σύμβαση ΥΔΥ 2022 που κυρώθηκε στη βουλή τον Ιούλιο του 2022, συμπεριλαμβανομένου φυσικά και του προσχεδίου της νέας σύμβασης ΥΔΥ που έχει δει πρόσφατα το φως της δημοσιότητας.

Όπως αναφέρουν στο κείμενο της ΑΚΕ οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, «στο παράρτημα του μνημονίου (σ.σ.: που υπεγράφη τον Νοέμβριο του 2019 διά του Κ. Καραμανλή και του τότε διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φ. Τσαλίδη), αφού ορίζεται το ποσό των 750 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση για την παροχή της δημόσιας υπηρεσίας εκ μέρους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, περιγράφονται τα οφέλη για την ελληνική οικονομία από τη 15ετή αυτή προς υπογραφή νέα σύμβαση, που φθάνουν έως το ύψος των 2,52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων και των επενδύσεων της ιταλικής εταιρείας, ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ». να συνεχίσουν: «Πλην, όμως, και ενώ η τελική σύμβαση θα έπρεπε να υπογραφεί στο τέλος του 2020, υπεγράφη τελικά (κατόπιν παράτασης της προηγούμενης σύμβασης ΥΔΥ του 2016) τον Απρίλιο του 2022 και κυρώθηκε στη Βουλή τον Ιούλιο του 2022 […].

Στη σύμβαση αυτή, με έκπληξη και δικαιολογημένη δυσαρέσκεια, διαπιστώθηκε ότι αφενός είχαν κυριολεκτικά εξαφανιστεί συλλήβδην οι προβλέψεις για τα οφέλη της ελληνικής οικονομίας, που αναφέρονταν στο παραπάνω μνημόνιο και άγγιζαν το τεράστιο ποσό των 2,52 δισ. ευρώ και θα προέρχονταν από τις πληρωμές και τις επενδύσεις της ιταλικής εταιρείας για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, και ότι αφετέρου είχε “κάνει φτερά” εκ των καθαυτών επενδύσεων που θα πραγματοποιούσε η ιταλική εταιρεία το ιλιγγιώδες ποσό των 600 περίπου εκατ. ευρώ».

Πολιτική Τελευταίες ειδήσεις