Στη Βουλή, στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, μεταφέρεται η Δευτέρα (20.03.2023) η αντιπαράθεση για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, με σημεία αιχμής τις καθυστερήσεις στην υλοποίηση της αμαρτωλής σύμβασης «717» και τις πολιτικές ευθύνες.
Τα κόμματα «ακονίζουν τα βέλη τους» και το «κοινοβουλευτικό θερμόμετρο» για τα Τέμπη αναμένεται να «χτυπήσει κόκκινο» κατά την ακρόαση των 3 υπουργών που χειρίστηκαν το συγκεκριμένο έργο της τηλεδιοίκησης και της σηματοδότησης.
Του Κώστα Καραμανλή (ΝΔ), του Χρήστου Σπίρτζη (ΣΥΡΙΖΑ) και του Μιχάλη Χρυσοχοΐδη (συγκυβέρνηση ΝΔ – ΠΑΣΟΚ), ενώ το αίτημα της ΝΔ περιλαμβάνει και τον νέο υπουργό Γιώργο Γεραπετρίτη.
«Επιβεβλημένη η ακρόαση Καραμανλή»
Τι προσμένει η Κυβέρνηση από την συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής;
«Η κυβέρνηση δεν έχει τίποτα να κρύψει» είναι το σταθερό μήνυμα του Μαξίμου και ασχέτως αν τελικά ο Κώστας Καραμανλής κατέλθει ή όχι στις εκλογές, εκτίμησε ότι είναι επιβεβλημένο να δώσει τις δικές του απαντήσεις ως ο καθ’ ύλην αρμόδιος υπουργός. Να αναδείξει τις δικές του ενέργειες ή και παραλείψεις στην υλοποίηση της σύμβασης και να αναδείξει τις αντίστοιχες ενέργειες του προκατόχου του Χρήστου Σπίρτζη.
Βασικός στόχος, να αποδυναμωθεί η κριτική του ΣΥΡΙΖΑ και οι αιτιάσεις του κ. Σπίρτζη ότι τόσο ο ίδιος ως υπουργός Μεταφορών, όσο και το κόμμα του, δεν φέρουν καμία ευθύνη για την κατάσταση στον σιδηρόδρομο που οδήγησε στο τραγικό δυστύχημα. Όμως η ΝΔ βάζει στο «κάδρο» των ευθυνών και τον Μιχάλη Χρυσοχοϊδη, που χειρίστηκε τη μοιραία σύμβαση επί συγκυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου.
Στο στόχαστρο «ψέματα του ΣΥΡΙΖΑ»
Στη συνεδρίαση, η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και οι κυβερνητικοί βουλευτές θα επιχειρήσουν να αναδείξουν τα «ψέματα του ΣΥΡΙΖΑ», όπως επισημαίνουν χαρακτηριστικά πηγές της Κυβέρνησης.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, θα αναδείξουν ότι:
Α. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν παρέδωσε σε λειτουργία σε ποσοστό 68% του έργου της τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης. Με έγγραφα θα υποστηρίξουν ότι το 2016 παραδόθηκε το 32,69%, όμως το 15% χρειάστηκε να φτιαχτεί ξανά μετά το 2019, με αποτέλεσμα το λειτουργικό τμήμα του έργου που παραδόθηκε να ήταν τελικά μόλις 18%.
Β. Από το 2021 έως σήμερα ολοκληρώθηκε πρόσθετο έργο με πρωτόκολλα παραλαβής που καλύπτουν το 52%.
Γ. Σε ό,τι αφορά το τοπικό σύστημα Λάρισας – που ο ΣΥΡΙΖΑ επιμένει ότι δεν λειτουργεί από το 2019, οπότε και ξέσπασε φωτιά στην περιοχή – ο Γ. Γεραπετρίτης θα καταθέσει εκ νέου έγγραφα, με τα οποία θα αποδομεί τις αιτιάσεις της Κουμουνδούρου… Συγκεκριμένα θα παρουσιάσει το πρωτόκολλο διοικητικής παραλαβής προς χρήση της σηματοδότησης του τμήματος ΕΘΑ Ορφανών – Λάρισα, με ημερομηνία 1η Νοεμβρίου 2022, που αποδεικνύει ότι η φωτοσήμανση και η τηλεδιοίκηση στο τμήμα αυτό λειτουργούσαν το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου.
Με άλλα λόγια, η κυβέρνηση θα αναδείξει ότι το μοιραίο βράδυ το σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα ήταν σε πλήρη λειτουργία και ότι ο σταθμάρχης, αντί να επιλέξει την αυτόματη χάραξη επέλεξε τη χειροκίνητη δρομολόγηση, κι έτσι δεν απετράπη το κακό.
Η επιδίωξη της κυβέρνησης
Στο δρόμο προς τις κάλπες η Κυβέρνηση επιδιώκει να αναδείξει ότι:
- Ανέλαβε τις πολιτικές ευθύνες που τις αναλογούν.
- Αντέδρασε άμεσα για την αναζήτηση των αιτιών του δυστυχήματος και τον επιμερισμό των ευθυνών.
- Επανεκκινεί τον σιδηρόδρομο σε νέο πλαίσιο ασφαλείας.
- Προωθεί με γοργά βήματα τον σχεδιασμό για την ανασυγκρότηση των ελληνικών σιδηροδρόμων στα ευρωπαϊκά πρότυπα.
Κινήσεις που εκτιμά το κυβερνητικό επιτελείο ότι θα ανατρέψουν το βαρύ κλίμα μετά το τραγικό δυστύχημα.
Νέο όργανο για την ασφάλεια στο Σιδηρόδρομο
Παράλληλα τη Δευτέρα συνεδριάζει για πρώτη φορά και το Συντονιστικό Κέντρο Ασφάλειας Σιδηροδρόμων που συγκρότησε χθες ο κ. Γεραπετρίτης, με έδρα την αίθουσα Διαχείρισης Κρίσεων του Σιδηροδρομικού Κέντρου στην οδό Αχαρνών. Σε αυτό μετέχουν εκπρόσωποι του ΟΣΕ, της Πυροσβεστικής, της ΕΛΑΣ και της Hellenic Train με βασικό στόχο τη συντήρηση και αναβάθμιση των υποδομών ασφαλείας των σιδηροδρόμων.