Πολιτική

Τι προβλέπει το πρόγραμμα εθελοντικής κινητικότητας στους δήμους

Την εφαρμογή του προγράμματος της εθελοντικής διαδημοτικής κινητικότητας προωθεί με νομοθετική του ρύθμιση το υπουργείο Εσωτερικών, σε συνεργασία με το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, έπειτα από αίτημα της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ).

Με αφορμή τη νομοθετική πρωτοβουλία ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Κυριάκος Μητσοτάκης, δήλωσε: “Το πρόγραμμα της εθελοντικής κινητικότητας που προωθούμε με το υπουργείο Εσωτερικών έχει ως γνώμονα τη μέγιστη δυνατή εξυπηρέτηση των δήμων, των εργαζομένων τους και φυσικά του πολίτη.

Η διαδικασία αυτή έχει και ένα πιλοτικό χαρακτήρα και προσβλέπουμε ότι στο μέλλον όλες οι μετακινήσεις προσωπικού στον ευρύτερο δημόσιο τομέα θα γίνονται με αυτή τη λογική: θα υπάρχει δηλαδή ένα “πάντρεμα” προσφοράς και ζήτησης με βάση τις κενές θέσεις, αλλά και το πλεονάζον προσωπικό, για να μπορέσουμε να ξεφύγουμε επιτέλους από ένα σύστημα μετατάξεων και αποσπάσεων το οποίο τελικά καταλήγει να είναι ένα σύστημα προσωπικών διευθετήσεων”.

Σύμφωνα με τη νομοθετική πρωτοβουλία:

1. Επιτρέπεται η μετάταξη μονίμων και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου υπαλλήλων των ΟΤΑ Α’ βαθμού, της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος, των Περιφερειακών Ενώσεων Δήμων και του Ινστιτούτου Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε κενές ή συνιστώμενες, με την πράξη μετάταξης, θέσεις αντίστοιχου κλάδου ή ειδικότητας άλλων ΟΤΑ Α’ βαθμού, της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος, των Περιφερειακών Ενώσεων Δήμων και του Ινστιτούτου Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
– Για τη μετάταξη εκδίδεται ανακοίνωση του Υπουργείου Εσωτερικών, κατόπιν υποβολής αιτιολογημένων αιτημάτων των φορέων υποδοχής, στα οποία θα βεβαιώνεται η ύπαρξη των αναγκαίων πιστώσεων.
– Με Κοινή Απόφαση των υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης καθορίζονται τα κριτήρια επιλογής των υποψηφίων προς μετάταξη, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια σχετικά με τη διαδικασία μετάταξης.
– Οι υποψήφιοι υποβάλουν αίτηση, συνοδευόμενη από τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, στις Διευθύνσεις Διοικητικού των φορέων προέλευσης, εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα ημερών από την έκδοση της ανακοίνωσης.
– Οι ανωτέρω διευθύνσεις εντός προθεσμίας δέκα ημερών συντάσσουν πίνακες συνδρομής κριτηρίων σε ειδικό λογισμικό του ΑΣΕΠ, τους οποίους αποστέλλουν στους φορείς υποδοχής και στο ΑΣΕΠ.
– Το ΑΣΕΠ εντός προθεσμίας δεκαπέντε ημερών, κατ΄ αναλογική εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 18 του ν. 2190/1994 (ΦΕΚ Α’28), ως ισχύει, συντάσσει Ενιαίο Πίνακα Κατάταξης και Διάθεσης, με βάση τους πίνακες συνδρομής κριτηρίων, τη μοριοδότηση και τις δηλώσεις προτίμησης των υποψηφίων, τον οποίο αποστέλλει στο Υπουργείο Εσωτερικών.
– Το Υπουργείο Εσωτερικών αποστέλλει αμελλητί τον πίνακα στους φορείς προέλευσης και υποδοχής.
– Για την ολοκλήρωση της μετάταξης απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου προς διορισμό οργάνου του φορέα προέλευσης. Η γνώμη του αρμοδίου προς διορισμό οργάνου του φορέα προέλευσης αποστέλλεται εντός προθεσμίας πέντε ημερών από τη λήψη του πίνακα του προηγουμένου εδαφίου, στον φορέα υποδοχής και στον οικείο Γενικό Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης του φορέα υποδοχής, με κοινοποίηση στο Υπουργείο Εσωτερικών. Εάν εντός της προθεσμίας των πέντε ημερών δεν εκδοθεί σύμφωνη ή αρνητική γνώμη, τεκμαίρεται η σύμφωνη γνώμη του φορέα προέλευσης για την ολοκλήρωση της μετάταξης.
– Η απόφαση για τη μετάταξη εκδίδεται από το αρμόδιο προς διορισμό όργανο του φορέα υποδοχής, εντός προθεσμίας πέντε ημερών από τη λήψη ή την κατά τεκμήριο έκδοση της σύμφωνης γνώμης του φορέα προέλευσης. Η απόφαση δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, με μέριμνα του οικείου Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης.

2. Το προσωπικό που μετατάσσεται βάσει του παρόντος άρθρου τίθεται σε διαθεσιμότητα χρονικής διάρκειας ενός μηνός, αρχομένης από την ημερομηνία δημοσίευσης της σχετικής πράξης του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Η διαθεσιμότητα παύει αυτοδικαίως με την πάροδο του μηνός και προς τούτο εκδίδεται αμελλητί σχετική διαπιστωτική πράξη του αρμόδιου προς διορισμό οργάνου του φορέα υποδοχής.
– Κατά τη διάρκεια της διαθεσιμότητας, η μισθοδοσία του προσωπικού βαρύνει το φορέα προέλευσης και μετά το πέρας της διαθεσιμότητας βαρύνει το φορέα υποδοχής.
– Το προσωπικό αυτό, μετά το πέρας της ανωτέρω διαδικασίας, δεν δύναται να χαρακτηρισθεί ως πλεονάζον και να τεθεί εκ νέου, άνευ αιτήσεώς του, σε καθεστώς κινητικότητας ή διαθεσιμότητας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 

Ποιοι υπάλληλοι των Δήμων γλιτώνουν τη διαθεσιμότητα – Η διαδημοτική κινητικότητα… σώζει αλλά όχι όλους

Πότε ξεκινά η κινητικότητα των 8500 του ΕΟΠΥΥ! Όλη η διαδικασία

Μητσοτάκης: το πρόβλημα είναι η αναποτελεσματικότητα του Δημοσίου

Μητσοτάκης:διαθεσιμότητα τέλος, η κινητικότητα θα συνεχιστεί όμως

 

Πολιτική

Σχολιάστε

Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Πολιτική: Περισσότερα άρθρα
Ο Νίκος Κοτζιάς «φεύγει», ο Γιάννης Δραγασάκης «έρχεται»: Νέα σενάρια για την Προεδρία της Δημοκρατίας
Πληροφορίες λένε ότι το όνομα του Νίκου Κοτζιά απομακρύνεται για την προεδρία της Δημοκρατίας, ενώ αντίθετα φαίνεται ότι έδαφος κερδίζει η υποψηφιότητα του Γιάννη Δραγασάκη
Ο Νίκος Κοτζιάς «φεύγει», ο Γιάννης Δραγασάκης «έρχεται»: Νέα σενάρια για την Προεδρία της Δημοκρατίας