Ξεκίνησαν και πάλι από σήμερα το πρωί (3.4.2023) τα δρομολόγια των τρένων Αθήνα – Θεσσαλονίκη, που είχαν διακοπεί μετά την τραγωδία στην Τέμπη με τον Γιώργο Γεραπετρίτη να ταξιδεύει στο πρώτο βαγόνι.
Με το πρώτο τρένο της γραμμής, που έφυγε από τον σταθμό Λαρίσης στις 8:28 σήμερα το πρωί και έχει προορισμό την Καλαμπάκα, ταξιδεύουν και μάλιστα στο πρώτο βαγόνι ο υπουργός Επικρατείας και αρμόδιος για θέματα Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης και στελέχη της Hellenic Τrain. Πρόκειται για την αμαξοστοιχία 882 η οποία μεταφέρει 200 επιβάτες.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Σε δηλώσεις του ο Γιώργος Γεραπετρίτης τόνισε ότι γίνεται πλέον από σήμερα η επανεκκίνηση των επιβατικών τρένων στην γραμμή για την Καλαμπάκα και τη Θεσσαλονίκη και απομένει πλέον η επανεκκίνηση προαστιακού για το Κιάτο.
«Σήμερα έχουμε την επανεκκίνηση της επιβατικής αμαξοστοιχίας για την Βόρεια Ελλάδα για Θεσσαλονίκη και Καλαμπάκα με μια μικρή χρονική υστέρηση καθώς είχε προγραμματιστεί για προχθές. Είμαστε μέσα στο πρόγραμμά μας όσον αφορά στο σύνολο σχεδόν των αμαξοστοιχιών. Aπομένει ο προαστιακός σιδηρόδρομος για το Κιάτο που θα εκκινήσει προς το τέλος της επόμενης εβδομάδας όταν θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα τα οποία γίνονται κυρίως για την ανάδειξη του φωτισμού μέσα σε σήραγγες», τόνισε ο Γιώργος Γεραπετρίτης πριν την αναχώρησή του με το τρένο από τον Σταθμό Λαρίσης.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
«Κάθε φορά που περνάμε από τα Τέμπη θα έχουμε τον ίδιο αναστεναγμό»
Στη συνέχεια, ο υπουργός Επικρατείας ευχαρίστησε τους εργαζόμενους στον ΟΣΕ, την ΕΡΓΟΣΕ και την Hellenic Train, ενώ για το θέμα της ασφάλειας στα τρένα τόνισε:
«Η πολιτεία μετά το τραγικό δυστύχημα ανέδειξε τρία σημαντικά ζητήματα τα οποία οφείλουμε να αποδεχθούμε και να πολεμήσουμε για αυτά», είπε ο υπουργός και συνέχισε: «Το πρώτο είναι να πέσει άπλετο φως στο ζήτημα του δυστυχήματος και να αναδειχθούν οι ευθύνες όπου αυτές υπάρχουν. Κάθε φορά που θα περνάμε από τα Τέμπη θα έχουμε μέσα μας τον ίδιο αναστεναγμό. Το δεύτερο να υπάρχει επανεκκίνηση με ασφάλεια. Το τρίτο είναι η ανάταξη τους επιπέδου ασφάλειας των σιδηρόδρομων σε ένα πιο μόνιμο επίπεδο».
«Αναβαθμίσαμε το επίπεδο ασφαλείας ώστε οι επιβάτες να νιώσουν εμπιστοσύνη και να έχουμε ένα επίπεδο ασφαλείας που να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες τους. Γίνεται μια τεράστια προσπάθεια ώστε όλες οι συμβάσεις σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στον κύριο άξονα να ολοκληρωθούν άμεσα, ώστε τέλη Σεπτεμβρίου να έχουμε ένα απολύτως ασφαλές δίκτυο όπως προβλέπεται σε όλα τα διεθνή standard», συμπλήρωσε ο Γιώργος Γεραπετρίτης.
Το επόμενο δρομολόγιο και ο προγραμματισμός
Το δεύτερο δρομολόγιο αναμένεται να ξεκινήσει σε λίγη ώρα στις 10:28 σήμερα και θα πραγματοποιήσει τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη (52). Ήδη έχουν κοπεί 80 εισιτήρια και υπολογίζεται πως θα κάνει περίπου 5,5 ώρες (από 4 που ήταν) λόγω της μειωμένης ταχύτητας.
Τα μέτρα ασφαλείας θα είναι αυξημένα, μέχρι την πλήρη επαναλειτουργία του δικτύου με όλα τα απαιτούμενα πρωτόκολλα. Μειωμένα δρομολόγια, χαμηλές ταχύτητες (άρα μεγαλύτερη διάρκεια διαδρομής), δύο σταθμάρχες ανά σταθμό, δύο μηχανοδηγοί και ένας συνοδός και παρουσία ενός μόνο τρένου στα τούνελ.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό αρχικά στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα θα εκτελείται ένα ζεύγος δρομολογίων, ενώ από τις 7 Απριλίου θα εκτελούνται 2 ζεύγη δρομολογίων και 3 ζεύγη δρομολογίων από τις 11 Απριλίου.
Σήμερα τα δρομολόγια έχουν ως εξής:
Στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα:
- Από Αθήνα η αμαξοστοιχία IC52, με ώρα αναχώρησης 10:28
- Από Θεσσαλονίκη η αμαξοστοιχία IC55, με ώρα αναχώρησης 10:08
Στη διαδρομή Αθήνα – Καλαμπάκα – Αθήνα:
- Από Αθήνα η αμαξοστοιχία 882, που αναχώρησε στις 8:28
- Από Καλαμπάκα η αμαξοστοιχία 887, με ώρα αναχώρησης 16:45
Υπενθυμίζεται ότι παραμένουν σε κυκλοφορία οι λεωφορειακές γραμμές της Helllenic Train σε επιλεγμένες διαδρομές, έως την πλήρη αποκατάσταση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με τον ΟΣΕ, για την Παρασκευή 7 Απριλίου 2023 είναι προγραμματισμένα τα δρομολόγια του Προαστιακού της Αθήνας στο τμήμα Πειραιάς – Μαγούλα – Πειραιάς, καθώς και το δρομολόγιο Αθήνα – Λιανοκλάδι – Αθήνα, ενώ αναμένεται να ανακοινωθούν και τα δρομολόγια στις γραμμές Λάρισα – Βόλος, Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα και Θεσσαλονίκη – Λάρισα.
Τα δρομολόγια που ήδη εκτελούνται είναι:
- Πειραιάς – Αθήνα – Αεροδρόμιο
- Άνω Λιόσια – Αεροδρόμιο
- Άνω Λιόσια – Κάντζα
- Αθήνα – Χαλκίδα
- Προαστιακός Πάτρας
- Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο
- Διακοφτό – Καλάβρυτα
- Ικόνιο – Θριάσιο – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη (εμπορικό)
- Θεσσαλονίκη – Στρυμόνας -Προμαχώνας
- Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο (εμπορικό).
Την ίδια ώρα, μετά την ολοκλήρωση του κύκλου των απολογιών των τεσσάρων βασικών κατηγορουμένων, νέα πρόσωπα, υψηλότερα στην ιεραρχία από τους τρεις σταθμάρχες και τον επιθεωρητή αυτών, αναμένεται να μπουν στο «κάδρο» των δικαστικών αρχών και είτε να κληθούν να καταθέσουν ως μάρτυρες, είτε να εξεταστούν ως ύποπτοι τέλεσης αξιόποινων πράξεων.
Βέβαιη θεωρείται, σύμφωνα με δικαστικές πηγές, η κλήτευση των δύο προφυλακισμένων κατηγορουμένων σε συμπληρωματική απολογία, όσο προχωρά η έρευνα και η δικογραφία εμπλουτίζεται με νέα στοιχεία.