Ο Ε. Τσακαλώτος αναφέρθηκε στα λάθη του παρελθόντος όσον αφορά τις κρατικοποιήσεις της δεκαετίας του ’70 αλλά και τις μετέπειτα ιδιωτικοποιήσεις σε εθνικό αλλά και ευρωπαϊκό επίπεδο, υποστηρίζοντας πως τώρα η Ελλάδα βρίσκεται σε μια διαδικασία διαπραγμάτευσης με τους θεσμούς έτσι ώστε η περιουσία του δημοσίου, συμπεριλαμβανομένων των δημόσιων επιχειρήσεων, να αξιοποιηθεί με τον καλύτερο τρόπο έτσι ώστε να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη για το κράτος και το δημόσιο συμφέρον.
Όπως υπογράμμισε, σε αυτό το πλαίσιο στόχος δεν είναι μόνο ιδιωτικοποιήσεις, αλλά και η χρήση άλλων μέσων όπως για παράδειγμα η αναδιάρθρωση ορισμένων επιχειρήσεων έτσι ώστε να γίνουν πιο αποδοτικές αλλά και η κινητοποίηση ιδιωτικών κεφαλαίων για επενδύσεις σε μη αξιοποιούμενη ακίνητη περιουσία του δημοσίου. Σε αυτήν την προσπάθεια ανέφερε είναι σημαντική η συμβολή ξένων εμπειρογνωμόνων και κυρίως των ομάδων που έχουν αποσταλεί από τη Γαλλία.
Στην εκδήλωση συμμετείχε και ο επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στους θεσμούς, Ντέκλαν Κοστέλο, ο οποίος κατά την ομιλία του τόνισε τη μεγάλη διαφορά που εντοπίζεται στην προσέγγιση που ακολουθούν οι θεσμοί σχετικά με εν λόγω ζήτημα, στο τρέχον πρόγραμμα σε σχέση με τα προηγούμενα δύο, υπερθεματίζοντας τα λεγόμενα του Έλληνα υπουργού.
Όπως ανέφερε, η μεγαλύτερη καινοτομία που επιτεύχθηκε στη συμφωνία του Ιουνίου του 2015, ήταν ότι στο πλαίσιο της δημιουργίας του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων και Επενδύσεων, οι δημόσιες επιχειρήσεις της Ελλάδας θα εμπλακούν σε εμπορική δραστηριότητα προκειμένου το κράτος να τις διαχειριστεί και να αποκομίσει κέρδη με το καλύτερο δυνατό όφελος γι’ αυτό, χωρίς ωστόσο να αρνηθεί ότι υπάρχει ένα σημαντικό κομμάτι του προγράμματος που αφορά τις ιδιωτικοποιήσεις.
Στη συζήτηση συμμετείχε και ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Στέλιος Κούλογλου, ο οποίος αναφέρθηκε στις «τεράστιες πιέσεις» που δέχεται η Ελλάδα, από το ξέσπασμα της κρίσης μέχρι και σήμερα, «για να πουλήσει φθηνά “τα ασημικά του σπιτιού”».
Ο ίδιος επικεντρώθηκε σε τρεις περιπτώσεις μεγάλων ιδιωτικοποιήσεων που έγιναν τα τελευταία χρόνια (το Ελληνικό, το λιμάνι του Πειραιά και τα περιφερειακά αεροδρόμια) τονίζοντας πως σε μεγάλο βαθμό οι συμφωνίες περισσότερο ζημίωσαν παρά ευνόησαν το ελληνικό κράτος. «Αυτοί που πραγματικά νοιάζονται για την Ελλάδα, θα έπρεπε να βοηθήσουν για τον εκσυγχρονισμό του δημόσιου τομέα που θα υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον. Και όχι να αντικαταστήσουν τη παλιά λεηλασία από μια καινούργια», κατέληξε ο Σ. Κούλογλου, δίνοντας παράλληλα τα εύσημα στον Έλληνα υπουργό για τις διαπραγματευτικές του προσπάθειες στην τρέχουσα περίοδο.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ