Site icon NewsIT
14:24 | 10.03.23

Χρήστος Σπίρτζης για Τέμπη: Δεν αισθάνομαι ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ φταίει

Χρήστος Σπίρτζης για Τέμπη: Δεν αισθάνομαι ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ φταίει
Newsit Newsroom

Μπορεί να έχουν περάσει δέκα μέρες από τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, η χώρα ωστόσο παραμένει συγκλονισμένη από το δυστύχημα που κόστισε την ζωή σε 57 συνανθρώπους μας. Για τις διαχρονικές ελλείψεις στους σιδηροδρόμους, αλλά και ποιες ευθύνες καταλογίζονται στην κυβέρνηση και ποιες στον ΣΥΡΙΖΑ, μίλησε σήμερα (10.03.2023) στους «Αταίριαστους» ο Χρήστος Σπίρτζης. 

Μιλώντας για την σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, ο πρώην υπουργός Μεταφορών και Υποδομών εξέφρασε την άποψη ότι οι ευθύνες για τις διαχρονικές ελλείψεις στους σιδηροδρόμους δεν αφορούν την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. «Αν έχουμε ευθύνες, ποτέ δεν αρνηθήκαμε να τις πάρουμε. Το όλοι φταίνε, δεν ισχύει» είπε χαρακτηριστικά ο Χρήστος Σπίρτζης

«Πιστεύω ότι δεν φταίμε. Εγώ πιστεύω ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν φταίει. Ούτε εγώ προσωπικά» πρόσθεσε ο βουλευτής της αξιωματικής αντιπολίτευσης. «Όλες αυτές τις ημέρες ρωτάει ο κόσμος που είναι ο Σπίρτζης. Με ζήτησε κανείς και κρύφτηκα; Έχω λόγο να κρυφτώ;» είπε επίσης ο πρώην υπουργός Μεταφορών και Υποδομών. 

«Όταν βλέπεις να σπαράζουν οικογένειες, δεν είναι δυνατόν να βγω στα παράθυρα να τσακωθώ με τον Γεωργιάδη. Σεβάστηκα την μνήμη τους και για αυτό δεν βγήκα. Αν έχουμε ευθύνες, ποτέ δεν αρνηθήκαμε να τις πάρουμε» σημείωσε επίσης. 

Ο Χρήστος Σπίρτζης είπε, μεταξύ άλλων, ότι: «Είναι τραγικό να λέμε ότι σε διπλή σιδηροδρομική γραμμή έγινε σύγκρουση. Πότε στην Ελλάδα έχει γίνει αυτό; Μέχρι το 2018 είχαμε μονή και δεν είχε γίνει σύγκρουση. Είχαν γίνει άλλα δυστυχήματα αλλά είναι δυνατόν σε διπλή να γίνει μετωπική;». 

Δείτε αναλυτικά στο παρακάτω βίντεο:

Και πρόσθεσε: «Αποδομήθηκε, κατέρρευσε όλο το σύστημα μέσα στα 4 χρόνια. Κατέρρευσε γιατί συνεχίστηκε μια άλλη λογική στην στελέχωση του ΟΣΕ. Στον ΟΣΕ και στο Μεταφορών όταν σου λέει κάποιος έχω πρόβλημα ασφάλειας εκεί, σταματάς αν δεν μπορείς να διασφαλίσεις τους όρους ασφαλούς λειτουργίας. Εμείς σταματήσαμε το ΤΡΑΜ». 

Όσον αφορά το σύστημα τηλεδιοίκησης, ο Χρήστος Σπίρτζης είπε: «Το παλιό σύστημα τηλεδιοίκησης υπήρχε. Αυτό είναι βελτίωση της ασφάλειας γιατί υπήρχαν σταθμάρχες, κλειδούχοι και δευτεροβάθμιο που σταμάτησε το 2019 στην Καρόλου. Το 2020 χωρίστηκε η Καρόλου σε ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Hellenic Train. Και να κάνω και μια αποκάλυψη σε αυτό: Αυτό που λένε όλα τα παιδιά ότι βλέπουμε που έρχεται το delivery, αυτό στα τρένα υπήρχε και υπάρχει. Ανά πάσα στιγμή μπορούσαμε να δούμε που είναι το τρένο, σε όλο το δίκτυο». 

«Yπάρχει GPS σε κάθε τρένο»

«Τηλεδιοίκηση δεν υπήρχε, αλλά υπάρχει GPS σε κάθε τρένο, υπάρχει εφαρμογή της Vodafone, όταν λειτουργούσαν μαζί ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ επικοινωνούσαν οι μεν του ΟΣΕ με τους σταθμάρχες και οι δε με τους μηχανοδηγούς. Δεν έβλεπαν σε ποια γραμμή, αλλά χάραζαν. Τώρα ο ΟΣΕ, δεν το έβλεπε» είπε επίσης ο Χρήστος Σπίρτζης. 

«Τώρα ο ΟΣΕ στο δευτεροβάθμιο κέντρο επειδή δεν νοιάστηκε κανείς το 2020 που έφυγε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, να έχουν ένα τερματικό. Αναθεωρήσαν την σύμβαση με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για άλλα, και γλίτωσε 600 εκατ. η Hellinic, αλλά ένα τερματικό δε νοιάστηκε να πάει κανείς να δει ότι λείπει από την επιτήρηση» πρόσθεσε ο πρώην υπουργός Μεταφορών και Υποδομών. 

Και συνέχισε, λέγοντας: «Στη Λάρισα που αναφέρθηκε ο κ. Γεραπετρίτης, υπήρχε το παλιό σύστημα τηλεδιοίκησης, αυτό ήταν τοπικό όμως. Στη Λάρισα, υπήρχε και δεύτερο σύστημα τηλεδιοίκησης που υπέστη βλάβη το 2019 και κάηκε και δεν το έφτιαξε κανείς. Γιατί δεν το έφτιαξε κανείς; 9,5 δισ. απευθείας αναθέσεις έκαναν. Έπρεπε να υπάρχει προσωπικό, να γίνονται συντηρήσεις». 

Με πληροφορίες από ΣΚΑΪ

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version