Τα στελέχη του ΔΕΔΔΗΕ είπαν ότι μέχρι το απόγευμα θα έχει αποκατασταθεί πλήρως και η βλάβη στο υποθαλάσσιο καλώδιο της ΔΕΗ που προκάλεσε το πολυήμερο μπλακ άουτ στη Ύδρα.
Συγγνώμη για την μεγάλη ταλαιπωρία που υπήρξε στους κατοίκους του νησιού, ζήτησαν ο πρόεδρος του ΔΕΔΔΗΕ Νίκος Χατηαργυρίου και ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος Αθανάσιος Μισδανίτης που ήταν στο νησί όλες αυτές τις ημέρες. Ο κ. Μισδανίτης ανέφερε ότι «Εγώ έχω μια αίσθηση πολύ διαφορετική από αυτή που παρουσιάσθηκε. Ότι έχει ταλαιπωρηθεί πολύ ο κόσμος έχει, αλλά διάφορα πράγματα που έχουν αναφερθεί έχουν μια δόση υπερβολής καθώς «κύμα μαζικής φυγής δεν υπήρξε, φυσικά είναι προβληματικό ότι έμεινε χωρίς ρεύμα για 36 ώρες το νησί. Έχω την εικόνα της ταλαιπωρίας άλλα δεν έχω την εικόνα του χάους και του πανικού ότι υπήρξε…»
Ποιες αποζημιώσεις;
Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ΔΕΔΔΗΕ πάντως δεν θέλησε να αναφερθεί καθόλου στο θέμα της ύπαρξης αποζημιώσεων στους κατοίκους και τους επιχειρηματίες λέγοντας ότι «εγώ εδώ δεν μπορώ να μιλήσω για αποζημιώσεις, θα τα δούμε και σε συνεργασία και με το υπουργείο».
Καμία σχετική αναφορά για τις αποζημιώσεις των κατοίκων και των επιχειρήσεων δεν θέλησε να κάνει όμως και ο παριστάμενος υπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Σταθάκης, που υποβάθμισε την βλάβη στην Υδρα αλλά και τις υπόλοιπες που έχουν σημειώσει στη χώρα μιλώντας για υπερβολές των ΜΜΕ που παρομοίωσαν την κατάσταση με προπολεμικές εποχές και όπως είπε περιμένει τις στατιστικές από αυτούς που μιλάνε για άυξηση των βλαβών στο ηλεκτρικό δίκτυο.
Καμάρωναν που αποκαταστάθηκε η βλάβη στην Ύδρα σε 36 ώρες!
Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ΔΕΔΔΗΕ Αθανάσιος Μισδανίτης, για την βλάβη στην Ύδρα ανέφερε πως «το ζητούμενο είναι να μην γίνονται οι διακοπές» και ξεκαθάρισε ότι στην περίπτωση της Σαντορίνης, το 2013 που αναφέρθηκε δεν ήταν πρόβλημα του δικτύου αλλά ήταν ένα πρόβλημα, μια έκρηξη, στο εργοστάσιο παραγωγής της ΔΕΗ και δεν έχει σχέση με το δίκτυο διανομής.
Το ζητούμενο, τόνισε ο κ. Μισδανίτης «από μας ως ΔΕΔΔΗΕ είναι να μην υπάρχουν ποτέ διακοπές στο δίκτυο διανομής. Αυτό βέβαια δεν μπορεί να συμβεί καθώς τα δίκτυα θα έχουν βλάβες αλλά για μας το το ζητούμενο είναι να μπορεί να την εντοπίσουμε να την επισκευάσουμε και να την αντικαταστήσουμε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα».
Ειδικά για την βλάβη της Ύδρας, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος ανέφερε ότι «παρά το γεγονός ότι κάναμε ό,τι ήταν δυνατόν να μην ταλαιπωρηθεί κόσμος, καταφέραμε να αποκατασταθεί πλήρως η βλάβη και το δίκτυο σε 36 ώρες».
Εξήγησε ότι η δυσκολία ήταν γιατί η βλάβη ήταν πολυπαραγοντική στην αντιμετώπισή της. Ουσιαστικά, εξήγησε υπήρξαν δύο βλάβες. Μια στο υποθαλάσσιο καλώδιο και ένα στο καλώδιο της Πελοποννήσου, ταυτόχρονα. Αυτό, είπε έδινε λάθος σήματα στους ηλεκτρονικούς μας υπολογιστές. Έτσι χρειάστηκε τα συνεργεία να ελέγξουν τόσο 25 χιλιόμετρα του επίγειου καλωδίου στην Πελοπόννησο όσο και τα άλλα 25 χιλιόμετρα στην Ύδρα που ήταν σε αρκετά του σημεία σε δύσβατες περιοχές από τα συνεργεία. Για να εντοπιστούν οι βλάβες είπε αναγκαστήκαμε να εξετάσουμε διάφορα εναλλακτικά Και τις εντοπίσαμε με αποκλεισμό σεναρίων τη νύχτα της Κυριακής προς την Δευτέρα και ενώ ήταν καθ οδόν οι γεννήτριες για το νησί.
Ο κ. Αθανάσιος Μισδανίτης, επισήμανε επίσης ότι και η μεταφορά των γεννητριών στην Ύδρα ήταν πολύ δύσκολη καθώς ο ΔΕΔΔΗΕ δεν έχει άδεια να έχει γεννήτριες και αυτές έπρεπε να ενοικιαστούν από ηλεκτροπαραγωγικές επιχειρήσεις καθώς και γιατί αυτές έπρεπε να μεταφερθούν σε ένα όρμο που δεν προσεγγίζουν πλοία και υπήρχε μια σχετική άρνηση από τις ναυτιλιακές εταιρείες. Κάτι που ξεπεράστηκε με την βοήθεια του δημάρχου.