Ο κ. Σπίρτζης προανήγγειλε τη συγκρότηση ενός ολιστικού στρατηγικού σχεδίου για όλα τα υδατοδρόμια της χώρας, στο πλαίσιο της συζήτησης και υπερψήφισης του νομοσχεδίου για την ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων, με ευρεία πλειοψηφία.
Παρά τις παρατηρήσεις εκ μέρους των εκπροσώπων των κομμάτων για «μελανά σημεία» του νομοσχεδίου, όλα τα κόμματα εκτός του ΚΚΕ και της ΧΑ, υπερψήφισαν την αρχή του στην ολομέλεια.
Ο υπουργός Μεταφορών τόνισε ότι τον ερχόμενο Απρίλιο θα υπάρχουν άδειες για την πλειοψηφία των υδατοδρομίων της χώρας, όπου δεν υπάρχει ιδιωτικό ενδιαφέρον.
Click4more: Χειρόφρενο από στα λεωφορεία της Θεσσαλονίκης – Αιχμές από τον ΟΑΣΘ!
Ακόμη ψηφίστηκε η τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών για τον σχεδιασμό των αστικών μεταφορών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, κάτω από την εποπτεία του ΟΑΣΑ και του ΟΣΕΘ.
Η τροπολογία περιλαμβάνει τροποποιήσεις γραμμών με ειδικά δρομολόγια τοπικού χαρακτήρα ανά περιοχή, ώστε να καλύπτεται όλη η Αττική και η Θεσσαλονίκη από τον ΟΑΣΑ και τον ΟΣΕΘ. Η μελέτη αυτή, υποβάλλεται και εγκρίνεται από το αρμόδιο υπουργείο με συμμετοχή και των κατά τόπους ΚΤΕΛ. Υπέρ της τροπολογίας, ψήφισαν ο ΣΥΡΙΖΑ και οι ΑΝΕΛ ενώ το καταψήφισαν η ΝΔ, η ΔΗΣΥ, η ΧΑ, το ΚΚΕ και η Ένωση Κεντρώων. “Παρών” δήλωσε το Ποτάμι.
Ο κ. Σπίρτζης τόνισε πως με την τροπολογία αυτή υλοποιείται ο ενιαίος σχεδιασμός για την δημόσιες αστικές συγκοινωνίες και σε καμία περίπτωση δεν προβλέπεται ιδιωτικοποίηση, όπως του καταλόγισαν ο εισηγητής της ΔΗΣΥ, Μ. Τζελέπης και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Θ. Θεοχαρόπουλος.
Αντίθετα, όπως τόνισε ο κ.Σπίρτζης, η ρύθμιση αυτή “επισπεύδει την ίδρυση του διαδόχου του ΟΑΣΘ” και παράλληλα κατηγόρησε τις προηγούμενες κυβερνήσεις για “τα χάλια στα οποία άφησαν τις αστικές συγκοινωνίες τόσο στην Αθήνα όσο και στην Θεσσαλονίκη” και για την “λογική του κρατικοδίαιτου ιδιωτικού ΟΑΣΘ που κάποιοι ήθελαν να παραμείνει”.
Με αυτή την τροπολογία γίνεται προσπάθεια να βρεθεί λύση στο πρόβλημα του σχεδιασμού και της συγκοινωνιακής κάλυψης περιοχών που παρουσιάζουν μεγάλο συγκοινωνιακό φόρτο και δεν καλύπτονται σωστά οι ανάγκες των πολιτών.
Ο έλεγχος της συχνότητας και της επάρκειας των δρομολογίων, που θα έχουν καθοριστεί, θα γίνεται με την εναρμόνιση ή την δημιουργία των συστημάτων των ΚΤΕΛ με την Τηλεματική και τα συστήματα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Επίσης, προβλέπονται πρόστιμα 2000 ευρώ και 4000 ευρώ σε περίπτωση υποτροπής, για την μη εκτέλεση των καθορισμένων δρομολογίων.
Ακόμη σε περίπτωση με εκτέλεσης της σύμβασης με το αρμόδιο ΚΤΕΛ, αυτή μπορεί να καταρτίζεται με άλλους οδικούς μεταφορείς επιβατών.
Τέλος φεύγουν οι αφετηρίες των ΚΤΕΛ από το κέντρο της Αθήνας (Πεδίον του Άρεως και Μεταξουργείο) και μεταφέρονται, όχι ως αφετηρίες αλλά με κυκλική διαδρομή, στο Νομισματοκοπείο και στον Ελαιώνα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ