Όπως σημειώνεται σε ανακοίνωσή , θα είναι μία καλή αρχή για την προσέγγιση του λεγόμενου «μεταφορικού ισοδύναμου», δηλαδή της εξίσωσης του κόστους μεταφοράς σε σχέση με την απόσταση, είτε πρόκειται για ηπειρωτικές, είτε για νησιωτικές περιοχές. Υπό αυτό το καθεστώς, θα υπάρξει μία άμεση ανταγωνιστική διέξοδος για την παραγωγή των νησιωτικών προϊόντων προς τα άλλα νησιά και τις κεντρικές αγορές της χώρας.
Σύμφωνα με την επίκαιρη έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις Μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις, όπως υπενθυμίζει ο κ. Κορκίδης, το μέσο κόστος που απαιτείται για την εξαγωγή προϊόντων από την Ελλάδα, διαμορφώνεται στα 1.153 δολάρια έναντι 1.043 δολάρια στην Ε.Ε., ενώ για τις εισαγωγές το κόστος είναι 1.265 δολάρια έναντι 1.098 δολάρια στην Ε.Ε., με μέσο χρόνο διεκπεραίωσης 20-25 ημέρες, έναντι 12 ημερών στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Το Ε.Β.Ε.Π. υιοθετώντας τα συμπεράσματα και τα πορίσματα συνεδρίων υπενθυμίζει τις θέσεις και τις προτάσεις του για τη νησιωτική Ελλάδα:
* Επιστροφή του ανθρώπινου δυναμικού στα νησιά μας με οικονομικά κίνητρα ως μοχλό ανάπτυξης.
* Εγκατάσταση υπηρεσίας ΔΟΥ στα νησιωτικά Επιμελητήρια και μετατροπή των Επιμελητηρίων σε Κέντρα Εξυπηρέτησης Φορολογούμενων και Επιχειρήσεων.
* Διατήρηση των απαραίτητων δημόσιων υπηρεσιών σε ιδιόκτητα κτήρια της τοπικής αυτοδιοίκησης για την εξοικονόμηση πόρων.
* Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και αντιμετώπιση του φαινομένου της εποχικής απασχόλησης.
* Ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού π.χ. πολιτιστικός, θρησκευτικός, οικολογικός, ιατρικός, ναυτοτουρισμός κ.λ.π..
* Αποτελεσματικότερο νομικό πλαίσιο για την καταπολέμηση του παραεμπορίου (στάσιμου και πλανόδιου). Η ενεργός συμμετοχή του Λιμενικού Σώματος απέδωσε θετικά στον περιορισμό του εν λόγω φαινομένου.
* Υπηρεσίες Υγείας και επαρκές προσωπικό (ιατρικό και νοσηλευτικό) στα Κέντρα Υγείας των νησιών.
* Μείωση των εργοδοτικών εισφορών, στα ευρωπαϊκά επίπεδα.
* Μεταφορά γραφείων Ο.Α.Ε.Ε. και ΙΚΑ στα Επιμελητήρια.
* Ενίσχυση των δρομολογίων των άγονων γραμμών σε ετήσια βάση.
* Ανάγκη εφαρμογής παροχών στους νησιώτες αντίστοιχων του θαλάσσιου μεταφορικού ισοδύναμου, κατά το οποίο οι προσφερόμενες υπηρεσίες θαλάσσιων μεταφορών πρέπει να συγκλίνουν με τις υπηρεσίες των χερσαίων μεταφορών, όσον αφορά την οικονομική επιβάρυνση του χρήστη, τη χρονική διάρκεια του ταξιδιού και την προσφερόμενη ποιότητα (μία λύση αποτελεί η μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια της ακτοπλοΐας).
* Διατήρηση της διάταξης που προσαυξάνει το αφορολόγητο πρώτο κλιμάκιο κατά 50%, χωρίς αποδείξεις γι’ αυτήν την προσαύξηση, για τους κατοίκους νησιών μέχρι 3.100 κατοίκους.
* Διατήρηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά.
* Μείωση κατά 5 μονάδες των συντελεστών φορολόγησης των εποχιακών εμπορικών καταστημάτων στα νησιά και κατά 10 μονάδες όσων λειτουργούν όλο το χρόνο.
* Καθιέρωση ειδικού καθεστώτος ασφαλιστικών εισφορών και άμεσης φορολόγησης, στις νεοσύστατες επιχειρήσεις στα νησιά, κλιμακωτά αυξανόμενη για μία πενταετία.
* Απαλλαγή της νησιωτικής επιχειρηματικότητας από παρωχημένους θεσμούς, όπως η υποχρέωση αναγγελίας των συμβάσεων αγοράς ή μίσθωσης ακινήτων στις παραμεθόριες περιοχές, με ποινή την εγκυρότητά τους.
* Ενίσχυση των πρωτοβουλιών αξιοποίησης επισκεπτών “Summer Shopping Agora” κατά την τουριστική περίοδο, με στόχο την προβολή της ποιοτικής υπεροχής των τοπικών προϊόντων και υπηρεσιών των νησιών μας. Αντίστοιχες πρωτοβουλίες είναι οι: «Summer, Sun, Sea & Shopping», «Open-street Malls» και η νέα πρωτοβουλία με στόχο τις μικροεξαγωγές «Agora gate: Η Ελλάδα σπίτι σας».
Ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., κ. Κορκίδης, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας για την έρευνα της αναβάθμισης των τουριστικών περιοχών και τη σύνδεση του εμπορίου με τον τουρισμό γνωστοποίησε ότι συναντήθηκε με την υπουργό Τουρισμού, κυρία Όλγα Κεφαλογιάννη, για να της παραδώσει τα συμπεράσματα της πρώτης έρευνας «Εμπόριο και Τουρισμός στη Ρόδο» και η υπουργός πρότεινε τη συνέχιση της κοινής προσπάθειας με διενέργεια αντίστοιχης μελέτης για το κέντρο της Αθήνας και το λιμάνι του Πειραιά.
Υπενθυμίζεται ότι σημαντικό ποσοστό τουριστών προβαίνουν σε αγορές σε συνδυασμό με κάποια δραστηριότητα στη φύση όπως π.χ. το μπάνιο στη θάλασσα καθώς και όταν βγαίνουν για φαγητό ή καφέ. Ένα μικρότερο ποσοστό τουριστών συνδυάζει την περιήγηση σε αξιοθέατα, χώρους αρχαιολογικού ενδιαφέροντος και επισκέψεις σε μουσεία με τις αγορές του και τέλος ένα μικρότερο ποσοστό – αλλά όχι αμελητέο – της τάξης του 16% με την βραδινή του έξοδο. Συμπερασματικά, φαίνεται ότι οι επισκέπτες/τουρίστες είναι πάντα εν δυνάμει καταναλωτές κατά τη διάρκεια των διακοπών τους ανεξάρτητα με το χρόνο παραμονής τους.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Αυξημένες κατά 15% οι προκρατήσεις φέτος για την Πελοπόννησο από τη Μ. Βρετανία
Ένας στους δυο εμπόρους αδυνατεί να καλύψει τις ασφαλιστικές του εισφορές
Guardian: Η Ελλάδα επιστρέφει στις αγορές ίσως και τη Δευτέρα