Για πολλά χρόνια, η πασίγνωστη πλατφόρμα αναπαραγωγής βίντεο YouTube μονοπωλούσε το ενδιαφέρον μικρών και μεγάλων, πρωτοστατώντας ανάμεσα στις εφαρμογές ψυχαγωγίας και διασκέδασης. Το μονοπώλιο αυτό έρχεται να γκρεμίσει η νεοσύστατη εφαρμογή του TikTok, το οποίο τυγχάνει ευρείας αποδοχής από διαφορετικές ηλικιακές ομάδες, με αποκορύφωμα την Generation Z, που τείνει να χρησιμοποιεί την κινεζική εφαρμογή ολοένα και περισσότερο.
Και παρά τη διχογνωμία σχετικά με το αν και κατά πόσο είναι ασφαλές για τα παιδιά, το TikTok δε σταματά να κατακτά ολοένα και περισσότερες ηλικιακές ομάδες. Ρίξτε μια ματιά, λοιπόν, σε 4 ενδιαφέρουσες πληροφορίες που πιθανότατα δε γνωρίζατε για την εφαρμογή που σχεδόν μονοπωλεί το online χρόνο σας, το TikTok!
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
To TikTok εξαγόρασε τον #1 ανταγωνιστή του
Αν και το TikTok δημιουργήθηκε το Σεπτέμβριο του 2016, η συγχώνευσή του με την παλαιότερη εφαρμογή αντίστοιχης θεματολογίας -και, σαφώς, μικρότερου βεληνεκούς- Musical.ly ήταν που το έφερε στο προσκήνιο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, τον Αύγουστο του 2018. Μερικούς μόλις μήνες μετά τη συμφωνία του ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων, το TikTok καταφέρνει να γίνει η πιο δημοφιλής ανερχόμενη εφαρμογή στις Ηνωμένες Πολιτείες, προτού σπάσει το φράγμα των εκατό εκατομμυρίων χρηστών στο App Store της Apple.
Το TikTok δεν είναι διαθέσιμο στην Κίνα
Το πιο αξιοσημείωτο σχετικά με το TikTok είναι πως, αν και κινεζικής προέλευσης, δεν είναι διαθέσιμο στην Κίνα! Η υπεύθυνη για την ανάπτυξη της εφαρμογής εταιρεία ByteDance φρόντισε να προσαρμόσει το TikTok σύμφωνα με τις ανάγκες του παγκόσμιου κοινού, λανσάροντας, παράλληλα, την εφαρμογή Douyin, που απευθύνεται κατ’ αποκλειστικότητα στην εγχώρια αγορά της Κίνας. Η έντονη παραφιλολογία γύρω από τη δημοφιλή εφαρμογή, ωστόσο, θέλει το διαχωρισμό των δύο εφαρμογών να συνιστά μία καλοσχεδιασμένη προσπάθεια αποφυγής της επαφής του κινεζικού λαού με δυτικό περιεχόμενο.
Το TikTok είναι στη κυριολεξία εθιστικό
Αν συνδέεστε στο TikTok και δυσκολεύεστε να αποσυνδεθείτε, δε μας ακούγεται καθόλου παράλογο. Οι περισσότερες εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης και μη, έχουν στην πραγματικότητα σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να κρατούν το χρήστη προσηλωμένο στο περιεχόμενό τους. Χάρη στον εξαιρετικά ευφυή αλγόριθμο, αλλά και το μοντέρνο, φιλικό προς το χρήστη design του, το TikTok έχει απασχολήσει πολλάκις την επιστημονική κοινότητα, με αρκετές από τις έρευνες των τελευταίων ετών να εστιάζουν στην ανθρώπινη ψυχολογία πίσω από το TikTok.
Η ονομασία του TikTok δεν είναι καθόλου τυχαία
Όχι, το TikTok δεν πήρε το όνομά του από το ομώνυμο ντεμπούτο της Αμερικανίδας τραγουδίστριας Kesha, όπως πολλοί πιστεύουν – αν και το το τραγούδι, αναμενόμενα, κάποια στιγμή έγινε και πάλι viral στη δημοφιλή πλατφόρμα, περισσότερα από 10 χρόνια μετά την κυκλοφορία του. Στην πραγματικότητα, οι υπεύθυνοι του TikTok επέλεξαν ένα brand name το οποίο να αντικατοπτρίζει όλα τα χαρακτηριστικά στοιχεία που κάνουν την εφαρμογή ξεχωριστεί. Να αντανακλά, εν ολίγοις, το επαναλαμβανόμενο μοτίβο της δημιουργικότητας του χρήστη υπό την πίεση του χρόνου.
Πηγές: www.domestika.org