Αφού η Google με το Google+ μπήκε στην αγορά των κοινωνικών δικτύων έτσι και το Facebook αποφάσισε να δημιουργήσει τη δική του μηχανή αναζήτησης για να αποκτήσει μερίδιο της αγοράς στην οποία η Google έχει την πρωτιά.
Το Graph Search, όπως ονομάζεται η νέα μηχανή αναζήτησης του Facebook, θα αξιοποιεί τα δεδομένα των περισσότερων του 1 δισεκατομμυρίου χρηστών του οι οποίοι έχουν ανεβάσει πάνω από 240 δισεκατομμύρια φωτογραφίες κι έχουν κάνει περισσότερες από 1 τρισεκατομμύριο διαπροσωπικές συνδέσεις.
Σύμφωνα με τον Μάρκ Ζούκερμπεργκ, το Graph Search θα δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη να κάνει πολύ πιο εξειδικευμένες αναζητήσεις σε σχέση με την κλασική αναζήτηση που κάνει μέχρι σήμερα με το Google Search ή κάποια άλλη μηχανή αναζήτησης.
Με απλά λόγια το Graph Search δεν είναι τίποτε άλλο από μία μηχανή αναζήτησης στα δεδομένα του Facebook, η οποία μέσα από φίλτρα και παραμέτρους προσφέρει εξειδικευμένες απαντήσεις στο χρήστη για τους υπόλοιπους χρήστες του Facebook όπως πχ. “ποιοι φίλοι μου μένουν στο τάδε μέρος” ή “ σε ποιους αρέσει η τάδε τηλεοπτική σειρά” χωρίς όμως να παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα κάθε χρήστη.
Τέλος σε σχετική ανακοίνωση που αναρτήθηκε στο newsroom του Facebook αναφέρεται οτι “Το Graph Search μας επιστρέφει στις ρίζες μας και επιτρέπει στον κόσμο να το χρησιμοποιήσει για να δημιουργήσει νέες συνδέσεις. Θα εμφανίζεται σαν μία μεγαλύτερη search bar στην κορυφή κάθε σελίδας. Όταν αναζητείτε κάτι, η αναζήτηση όχι απλά καθορίζει τα αποτελέσματα που λαμβάνετε, αλλά αποτελεί και τον τίτλο της σελίδας”.
Το Graph Search είναι διαθέσιμο από σήμερα σε δοκιμαστική έκδοση.