Πολύς λίγος γίνεται τελευταία για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θέλει να κατασκευάσει η Apple. Γιατί το θέμα είναι ποιος θα αναλάβει το «έργο». Το Bloomberg προσπάθησε να δώσει απαντήσεις.
Τα σχέδια για την κατασκευή αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου της Apple θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν αρκετούς πιθανούς κατασκευαστές αυτοκινήτων και ειδικευμένες εταιρείες που έχουν την δυνατότητα να φτιάξουν ένα ηλεκτρικό αυτοκινούμενο όχημα για τον τεχνολογικό γίγαντα, αναφέρει το Bloomberg
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες η Apple, επιθυμεί διακαώς να λανσάρει μέχρι το 2024, το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο με το δικό της σήμα.
Το μυστικό πρόγραμμα έχει αποκτήσει έντονη δυναμική τους τελευταίους μήνες, ενώ στο δυναμικό των στελεχών της Apple έχουν προστεθεί πολλά πρώην στελέχη της Tesla, τα οποία εργάζονται πυρετωδώς υπό την επίβλεψη του κορυφαίου στελέχους τεχνητής νοημοσύνης της Apple, βελτιώνοντας τις οδικές δοκιμές. Η πρωτοβουλία, γνωστή ως Project Titan μέσα στην Apple, προσελκύει έντονο ενδιαφέρον, λόγω της προοπτικής να δώσει νέες δυνατότητες στην αυτοκινητοβιομηχανία και τις αλυσίδες εφοδιασμού, όπως έκανε το iPhone στην αγορά των smartphones.
Εάν και όταν η Apple δεσμευτεί να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο, είναι πιθανό να αναζητήσει πολλούς συνεργάτες – έναν κύριο για την κατασκευή του οχήματος και πολλούς άλλους για την παροχή βασικών εξαρτημάτων. Οι ακόλουθες εταιρείες -οι εκπρόσωποι των οποίων αρνήθηκαν να σχολιάσουν – είναι οι πιθανές υποψήφιες, όπως αναφέρει το Bloomberg.
Foxconn
Η Foxconn Technology Group έχει ήδη στενή σχέση με την Apple. Για πάνω από μια δεκαετία, υπήρξε ο μεγαλύτερος συνεργάτης παραγωγής της αμερικανικής εταιρείας, συγκεντρώνοντας την πλειονότητα των iPhone στον κόσμο και ένα μεγάλο κομμάτι από Macs και iPads από τεράστια συγκροτήματα που απασχολούν πάνω από ένα εκατομμύριο άτομα σε όλη την Κίνα.
Τον Οκτώβριο, η Foxconn, της οποίας ο κύριος βραχίονας είναι η Hon Hai Precision Industry, παρουσίασε το πρώτο σασί ηλεκτρικών οχημάτων και μια πλατφόρμα λογισμικού για να βοηθήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να φέρουν τα μοντέλα στην αγορά γρηγορότερα. Σχεδιάζει επίσης να λανσάρει μια μπαταρία στερεάς κατάστασης έως το 2024.
Η ταϊβανέζικη εταιρεία, που ιδρύθηκε από τον δισεκατομμυριούχο Terry Gou, ανακοίνωσε ένα σχέδιο στις αρχές του 2020 για τη δημιουργία κοινοπραξίας με την Fiat Chrysler Automobiles για την ανάπτυξη και κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα, αν και η Foxconn δεν θα συμμετάσχει σε καμία συναρμολόγηση.
Τον Ιανουάριο, η Foxconn υπέγραψε συμφωνία κατασκευής με την κινεζική εταιρεία εκκίνησης EV Byton με στόχο να ξεκινήσει μαζική παραγωγή του πλήρως ηλεκτρικού μοντέλου M-Byte SUV έως το πρώτο τρίμηνο του 2022.
Ανακοίνωσε επίσης μια άλλη συνεργασία με την κινεζική Zhejiang Geely Holding Group με στόχο την παραγωγή και παροχή συμβουλών.
Magna International
Η Canada’s Magna είναι ο τρίτος μεγαλύτερος προμηθευτής στον κόσμο και έχει πολυετή εμπειρία, δημιουργώντας ολόκληρα μοντέλα αυτοκινήτων για μια ποικιλία εμπορικών σημάτων.
Η Magna παράγει τα πάντα, από σασί και καθίσματα αυτοκινήτου έως αισθητήρες και λογισμικό για την υποστήριξη του οδηγού.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της BMW και της Jaguar Land Rover, προσέλαβαν τη μονάδα Magna Steyr για την εξωτερική ανάθεση παραγωγής στο εργοστάσιό της στο Graz της Αυστρίας.
Η Magna προωθεί επίσης τις υπηρεσίες μηχανικής και κατασκευής σε νεοσύστατες επιχειρήσεις EV. Το περασμένο φθινόπωρο, συμφώνησε να παράσχει στη Fisker μια πλατφόρμα EV για το Ocean SUV και πρόσθεσε χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης σε νέα συμφωνία τον Ιανουάριο του 2021.
Τον Δεκέμβριο 2020, η Magna έδωσε περίπου 450 εκατομμύρια δολάρια σε μια κοινοπραξία με την LG Electronics της Κορέας για την κατασκευή κινητήρων EV. Επεκτείνει επίσης το κατασκευαστικό της αποτύπωμα στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά EV, κατασκευάζοντας το ArcFox Alpha-T για το Beijing Automotive Group – το πρώτο όχημα εκτός Ευρώπης.
Η Magna έχει επίσης το πλεονέκτημα μιας προηγούμενης σχέσης με την Apple. Οι δύο ήταν σε συνομιλίες για την κατασκευή του αυτοκινήτου της Apple όταν ο κατασκευαστής iPhone ξεκίνησε την προσπάθεια πριν από περίπου πέντε χρόνια.
Hyundai ή Kia
Η Hyundai και η θυγατρική της Kia, έχουν τραβήξει τη μεγαλύτερη προσοχή μέχρι στιγμής φέτος, χάρη εν μέρει στην Hyundai που επιβεβαίωσε αρχικά αναφορές στην Κορέα τον περασμένο μήνα ότι ήταν σε συζητήσεις με την Apple. Όμως, η αυτοκινητοβιομηχανία γρήγορα έκανε πίσω και επανέλαβε πρόσφατα ότι δεν ήταν σε συνομιλίες .
Η Hyundai και η Kia έχουν δυο εργοστάσια στις ΗΠΑ, στην Αλαμπάμα και στη Τζόρτζια. Η νέα, ειδική πλατφόρμα που αναπτύσσει για τα EV θα προσφέρει εμβέλεια οδήγησης άνω των 500 χιλιομέτρων και θα είναι σε θέση να επαναφορτίζει μπαταρίες αυτοκινήτου έως και 80% σε 18 λεπτά.
Ενώ οι δύο πωλούν EV που προέρχονται από υπάρχοντα μοντέλα, θα αρχίσουν να πωλούν οχήματα με βάση την ειδική πλατφόρμα EV από τον Μάρτιο, συμβάλλοντας στη μείωση του κόστους και τη βελτίωση της απόδοσης.
Σκοπεύουν να παρουσιάσουν συνδυασμένα 23 νέα μοντέλα EV και να πουλήσουν 1 εκατομμύριο μονάδες παγκοσμίως μέχρι το 2025.
Το μεγάλο μειονέκτημα όμως των Hyundai και Kia είναι το πρόσφατο μπρος-πίσω σχετικά με το αν αναπτύσσουν ένα αυτοκίνητο για την Apple, μια διαβόητα μυστική εταιρεία. Αν και οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες δήλωσαν ότι δεν διεξάγονται συνομιλίες, είναι πιθανό να ξεκινήσουν οι συζητήσεις εάν η Apple τους θεωρήσει τους καλύτερους δυνατούς συνεργάτες.
Nissan / Renault
Αν και θεωρείται ότι δεν συγκεντρώνει πολλές πιθανότητες, η Nissan φέρνει πολλά στοιχεία στο τραπέζι που θα μπορούσαν να είναι ευεργετικά για την Apple. Η Nissan έχει ήδη μια κοινή πλατφόρμα EV που έχει αναπτυχθεί με τον Γάλλο συνεργάτη Renault, η οποία θα χρησιμοποιηθεί για το συμπαγές SUV της Ariya που θα κυκλοφορήσει αργότερα φέτος.
Όταν ρωτήθηκε αν η ιαπωνική εταιρεία θα ήταν πρόθυμη να κατασκευάσει αυτοκίνητα για την Apple, ο διευθύνων σύμβουλος Makoto Uchida είπε κατά τη διάρκεια συνέντευξης ότι η Nissan «έχει το DNA για να κάνει πράγματα που οι άλλοι δεν θα κάνουν».
Η αυτοκινητοβιομηχανία, ανέφερε ότι είχε τη μεγαλύτερη της απώλεια σε δύο δεκαετίες το οικονομικό έτος 2019 και θα μπορούσε να πάρει τα απαραίτητα έσοδα από τη βοήθεια της Apple στην ανάπτυξη ή την κατασκευή του οχήματός της. Θα μπορούσε επίσης να επωφεληθεί από την πρόσβαση στην τεχνολογία της Apple.
Αν ακολουθήσει μια στρατηγική αύξησης του όγκου της παραγωγής, με οποιοδήποτε κόστος, η Nissan θα πρέπει να προσελκύσει πελάτες με υψηλότερο διαθέσιμο οικονομικό προϋπολογισμό που ενδιαφέρονται σε μεγάλο βαθμό για την τεχνολογία μέσα στα αυτοκίνητά της.
Η JPMorgan πίστευε ότι η Renault θα μπορούσε να είναι καλός συνεργάτης για την Apple, λόγω της εμπειρίας της στην κατασκευή συμβάσεων και τη βιομηχανική συνεργασία. Η σύνδεση της Apple θα μπορούσε επίσης να μειώσει την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα της Renault στην Ευρώπη, δήλωσε η επενδυτική τράπεζα.
Stellantis
Ένας παράγοντας για τον προσδιορισμό της καταλληλότητας ενός συνεργάτη για την Apple μπορεί να είναι η διαθεσιμότητα παραγωγικής ικανότητας. Αυτό το κριτήριο ενισχύει αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Stellantis, των οποίων οι δραστηριότητες του Ομίλου Fiat και PSA στην Ευρώπη έχουν πληγεί από την πτώση των πωλήσεων της περιοχής και έχει ελεύθερο χώρο σε ορισμένα εργοστάσια.
Η Stellantis βρίσκεται υπό πίεση για να βρει συνέργειες μετά τον σχηματισμό της τον περασμένο μήνα μέσω της συγχώνευσης των PSA και Fiat Chrysler Automobiles.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος Κάρλος Ταβάρες είπε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στις 19 Ιανουαρίου ότι η Stellantis είναι ανοιχτή σε συνεργασία με την Apple ή οποιαδήποτε εταιρεία τεχνολογίας στα EV, «εφόσον δεν δημιουργεί εξάρτηση από την τεχνολογία» που θα έθετε σε κίνδυνο το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ο πρόεδρος Τζον Έλκαν δήλωσε το 2016 ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα πρέπει να συνεργαστεί με «νέους συμμετέχοντες στη βιομηχανία», όπως η Google και η Apple αντί να προσπαθήσει να τους ανταγωνιστεί.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ