Τεχνολογία

Flashback στις κονσόλες που έγραψαν ιστορία!

Μπορεί οι λάτρεις του gaming να μη σταματούν να μιλούν για τα τελευταίας γενιάς PS5 και Xbox Series X|S ή ακόμα και για το άρτι αφιχθέν Nintendo Switch OLED, όμως όλοι γνωρίζουμε πως κανείς δεν μπορεί να αντισταθεί στη θέα μιας ρετρό κονσόλας.

Συστήματα όπως το NES, το Mega Drive ή το Game Boyγαλούχησαν γενιές και γενιές, μυώντας δεκάδες εκατοντάδες εκατομμύρια παικτών στον μαγικό κόσμο του gaming. Τι θα ‘λεγες για ένα ταξίδι πίσω στον χρόνο για να θυμηθούμε ορισμένα από αυτά;

Nintendo NES

Το Nintendo Entertainment System ή Famicom όπως διατέθηκε στην Ιαπωνία το 1983 -δύο χρόνια πριν την εμφάνισή του στη δύση- ήταν ό,τι χρειαζόταν η βιομηχανία του gaming έπειτα από το κραχ της ίδιας χρονιάς που λίγο έλειψε να την αφανίσει ολοκληρωτικά. Από τεχνολογικής άποψης, το NES δεν ήταν κάτι το ριζοσπαστικό. Αυτό που το έκανε να ξεχωρίσει όμως ήταν ο τρόπος που το διαχειρίστηκε η ίδια η Nintendo: βάζοντας φρένο στις κακής ποιότητας third-party κυκλοφορίες και πλαισιώνοντάς το με σπουδαία δικά της παιχνίδια όπως τα Super Mario Bros., The Legend of Zelda, Metroid, Punch-Out!!, Kirby’s Adventure και τόσα άλλα, το κατέστησε στον απόλυτο πρωταγωνιστή των 80s με περίπου 62 εκατ. πωλήσεις.

SEGA Dreamcast

Το Dreamcast αποτελεί ακόμα και σήμερα το μεγαλύτερο «what if» στην ιστορία του gaming. Κυκλοφόρησε το 1998 στο πλαίσιο της έκτης γενιάς κονσολών όντας το πρώτο με ενσωματωμένο modem, έχοντας να αντιμετωπίσει το GameCube της Nintendo, το PS2 και το πρώτο Xbox. Παρ’ ό,τι επρόκειτο για ένα ιδιαίτερα αξιόλογο σύστημα από τεχνικής άποψης, δυστυχώς η ίδια η SEGA δεν το πίστεψε ποτέ. Οι φωνές μέσα από την εταιρεία που υποστήριζαν πως εκείνη θα έπρεπε να παρατήσει το hardware και να αφοσιωθεί στο softwareπλήθαιναν με τον καιρό με αποτέλεσμα μόλις το 2001 το Dreamcast να αποσυρθεί και επίσημα από την αγορά. Στο ενδιάμεσο είχαν κυκλοφορήσει γι’ αυτό σπουδαίοι τίτλοι όπως τα Crazy Taxi, Shenmue, Jet Set Radio, Ikaruga κ.α.

Nintendo Game Boy

Η κονσόλα που έγινε συνώνυμο του gaming για δεκαετίες μετρώντας εννιαψήφιο αριθμό πωλήσεων -αν συνυπολογίσουμε και τις διάφορες εκδόσεις στις οποίες κυκλοφόρησε. Στην ουσία το Game Boy συνδύαζε τη φορητότητα των Game & Watch με τους τίτλους και το gameplay του NES, δίνοντας τη δυνατότητα στους παίκτες ανά τον κόσμο να απολαύσουν κλασικές επιτυχίες όπως τα Super Mario Land και Tetris όπου κι αν βρίσκονταν. Με όπλα τη χαμηλή του τιμή και τη σπουδαία αυτονομία του, το Game Boy κυριάρχησε για δεκαετίες στα handhelds, με τη Nintendo να βρίσκει διαρκώς τον τρόπο να το φρεσκάρει (Game Boy Color, Game Boy Advance, Game Boy Advance SP) πριν το αντικαταστήσει το 2004 με το DS.

Sony PlayStation

Πολλοί είναι εκείνοι που χωρίζουν την ιστορία των video games σε δύο περιόδους: πριν και μετά την κυκλοφορία του PlayStation. Κακά τα ψέματα, με το πρώτο της σύστημα η Sony έφερε τα πάνω κάτω σε αγορά και βιομηχανία, επαναπροσδιορίζοντας τους όρους του παιχνιδιού. Αφήνοντας τα cartridges (τις περίφημες «κασέτες») στο παρελθόν, το PlayStation χρησιμοποιούσε CD, αποδίδοντας εντυπωσιακά 3Dγραφικά με τον ασυναγώνιστο για την εποχή αριθμό των 1,5 εκατ. πολυγώνων το δευτερόλεπτο και κάρτες μνήμης για την αποθήκευση της προόδου των παικτών. Με ένα άνευ προηγουμένου μάρκετινγκ να το στηρίζει και με πρωτόγνωρους τίτλους όπως τα Tekken και Gran Turismo, δε δυσκολεύτηκε να κυριαρχήσει, θέτοντας τις βάσεις για το brand name που είναι σήμερα.

Atari 2600

Ένα θρυλικό από κάθε άποψη σύστημα, το Atari Video Computer System όπως ήταν το πλήρες όνομά του, AtariVCS εν συντομία ή Atari 2600 όπως το ξέρουν οι περισσότεροι, ήταν ο νικητής των 70s. Ξεχωρίζει ακόμα και σήμερα για το ξύλινο περίβλημά του στο οποίο δεσπόζει το πανέμορφο λογότυπο της Atari. Όταν κυκλοφόρησε βέβαια δεν έκανε τον ανάλογο θόρυβο. Το πρώτο «μπαμ» σημειώθηκε το 1980 με το λανσάρισμα του Space Invaders για να ακολουθήσουν κι άλλα: Pitfall!, Adventure, Combat, Centipede, Asteroids, Q*bert, Frogger, Pole Position. Οι λανθασμένοι χειρισμοί της Atari με το E.T. the Extra-Terrestrial στα τέλη του 1982, τέλος, κατέστρεψαν την κονσόλα, την ίδια την εταιρεία και παρ’ ολίγον ολόκληρη τη βιομηχανία του gaming στις ΗΠΑ.

Nintendo Wii

Όταν η Nintendo λάνσαρε το Wii, τα πράγματα στο Κιότο δεν πήγαιναν καθόλου καλά. Η εταιρεία μετρούσε δύο κονσόλες που δεν είχαν αποδώσει τα αναμενόμενα (Nintendo 64, GameCube) ενώ το ίδιο το Wii ξέφευγε από κάθε προηγούμενο αποτελώντας ένα στοίχημα με μεγάλο ρίσκο… το οποίο όμως απέδωσε και με το παραπάνω! Η Nintendo πειραματίστηκε με το motion gaming και δικαιώθηκε στο ακέραιο, αφού το Wii βρήκε ανταπόκριση σε ένα κοινό που μέχρι τότε δεν είχε τολμήσει να ασχοληθεί με το gaming. Ο προσβάσιμος χειρισμός του το κατέστησε ακαταμάχητο και με παιχνίδια όπως τα Mario Kart, Super Mario Galaxy, SuperSmash Bros. Brawl, Wii Sports και Okami εξελίχθηκε στο No 1 οικογενειακό hit!

Magnavox Odyssey

Στους νεότερους σε ηλικία το Magnavox Odyssey λογικά δε θα πρέπει να λέει το παραμικρό. Κι όμως, από εκεί ξεκίνησαν όλα… Το δημιούργημα του Ralph Baer, βλέπεις, ήταν στην ουσία η πρώτη οικιακή κονσόλα video games! Τα όσα μπορούσε να κάνει ήταν σχετικά περιορισμένα αφού μπορούσε να απεικονίσει μέχρι και τρία κινούμενα αντικείμενα ταυτόχρονα στην οθόνη, ενώ ερχόταν με φίλτρα σε ζελατίνες που προσέδιδαν χρώμα! Συνολικά διατέθηκαν περί τα 28 διαφορετικά παιχνίδια για το Magnavox Odyssey (όλα τους απλοϊκά: Hockey, Baseball, Football, Simon Says, Ski κ.α.) με το Table Tennis να είναι εκείνο το οποίο ενέπνευσε την Atariνα δημιουργήσει και να κυκλοφορήσει λίγο αργότερα το θρυλικό Pong.

 

Τεχνολογία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Τεχνολογία: Περισσότερα άρθρα