Το project Sartre (Safe Road Trains for the Environment)....
….είναι ένα φουτουριστικό πρότζεκτ της Ευρωπαϊκής Ένωσης (με την βοήθεια της Ricardo, της ισπανικής IDIADA και της Volvo) και σκοπό έχει την μείωση των ατυχημάτων αλλά και της ρύπανσης στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους
Πως θα επιτευχθεί αυτό; Τα νέα αυτοκίνητα του πρότζεκτ θα εξοπλίζονται με δορυφορικό σύστημα πλοήγησης, καθώς και με ένα σύστημα πομπού – δέκτη για να μπορούν να επικοινωνούν όλα τα οχήματα μεταξύ τους και πιο συγκεκριμένα με το προπορευόμενο όχημα.
Έτσι σε κάθε κομβόι αυτοκινήτων θα υπάρχει ένα όχημα (το πιο πιθανό, με επαγγελματία οδηγό που γνωρίζει την διαδρομή) το οποίο θα οδηγεί έχοντας πλήρη επίγνωση των εκάστοτε συνθηκών που επικρατούν, ενώ κάθε κομβόι θα αποτελείται από 6 έως 8 οχήματα. Τον έλεγχο κάθε οχήματος που θα φτάνει στον προορισμό του, θα αναλαμβάνει ο οδηγός του μέχρι να φτάσει στον τελικό προορισμό του. Τα υπόλοιπα οχήματα θα συνεχίζουν κανονικά την πορεία τους φροντίζοντας να κλείσουν το κενό που δημιουργήθηκε από την απουσία των λοιπών οχημάτων.
Τα πλεονεκτήματα είναι πάρα πολλά μιας και εκτός του πρώτου οδηγού στο κομβόι οι υπόλοιποι θα μπορούν να απασχολούνται με άλλα θέματα καθ’ όλη την διάρκεια της διαδρομής χωρίς να θυσιάζουν στο παραμικρό την οδική ασφάλεια. Παράλληλα μειώνονται οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις αφού θα καταναλώνεται λιγότερο καύσιμο και θα εκπέμπονται λιγότερα καυσαέρια, με την εξοικονόμηση ενέργειας (αν γίνει πραγματικότητα) να ανέρχεται στο 20%
Το Sartre θα το δούμε σε πειραματικό στάδιο να εφαρμόζεται στη Γερμανία το 2011 ενώ πολύ πιθανό είναι να το δούμε να γίνεται πραγματικότητα σε 10 χρόνια.
Πως θα επιτευχθεί αυτό; Τα νέα αυτοκίνητα του πρότζεκτ θα εξοπλίζονται με δορυφορικό σύστημα πλοήγησης, καθώς και με ένα σύστημα πομπού – δέκτη για να μπορούν να επικοινωνούν όλα τα οχήματα μεταξύ τους και πιο συγκεκριμένα με το προπορευόμενο όχημα.
Έτσι σε κάθε κομβόι αυτοκινήτων θα υπάρχει ένα όχημα (το πιο πιθανό, με επαγγελματία οδηγό που γνωρίζει την διαδρομή) το οποίο θα οδηγεί έχοντας πλήρη επίγνωση των εκάστοτε συνθηκών που επικρατούν, ενώ κάθε κομβόι θα αποτελείται από 6 έως 8 οχήματα. Τον έλεγχο κάθε οχήματος που θα φτάνει στον προορισμό του, θα αναλαμβάνει ο οδηγός του μέχρι να φτάσει στον τελικό προορισμό του. Τα υπόλοιπα οχήματα θα συνεχίζουν κανονικά την πορεία τους φροντίζοντας να κλείσουν το κενό που δημιουργήθηκε από την απουσία των λοιπών οχημάτων.
Τα πλεονεκτήματα είναι πάρα πολλά μιας και εκτός του πρώτου οδηγού στο κομβόι οι υπόλοιποι θα μπορούν να απασχολούνται με άλλα θέματα καθ’ όλη την διάρκεια της διαδρομής χωρίς να θυσιάζουν στο παραμικρό την οδική ασφάλεια. Παράλληλα μειώνονται οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις αφού θα καταναλώνεται λιγότερο καύσιμο και θα εκπέμπονται λιγότερα καυσαέρια, με την εξοικονόμηση ενέργειας (αν γίνει πραγματικότητα) να ανέρχεται στο 20%
Το Sartre θα το δούμε σε πειραματικό στάδιο να εφαρμόζεται στη Γερμανία το 2011 ενώ πολύ πιθανό είναι να το δούμε να γίνεται πραγματικότητα σε 10 χρόνια.