H πρώτη επίσημη συγκέντρωση των μελών της πρωτοβουλίας Digital News Initiative της Google μετά την παρουσίαση της πριν μερικούς μήνες, έγινε στην Αθήνα
Το Digital News Initiative ξεκίνησε το 2015 με τη συνεργασία μεταξύ της Google και λίγων ευρωπαϊκών ειδησεογραφικών οργανισμών και σήμερα πλέον έχει πλέον εξελιχθεί σε ένα οικοσύστημα με περισσότερους από 160 οργανισμούς κι εταιρίες να δουλεύουν μαζί για να στηρίξουν την υψηλής ποιότητας δημοσιογραφία μέσα από την τεχνολογία και την καινοτομία ενώ έχουν δηλώσει ενδιαφέρον μέχρι στιγμής πάνω από 1000 ακόμα οργανισμοί και μέσα.
Ο Eero Korhonen, (Head of trategic Relationships – News and Publishers at Google) και ο Ludovic Blecher, (Head of DNI Innovation Fund, Google) βρέθηκαν στην Αθήνα και μας μίλησαν για την πρωτοβουλία αυτή της Google.
Το DNI στηρίζεται σε τρεις βασικούς τομείς, μας λέει ο Eero Korhonen:
Ο πρώτος είναι η εξέλιξη των προϊόντων στην οποία οι τεχνικοί της Google και οι ειδησεογραφικοί οργανισμοί έχουν δημιουργήσει μια ομάδα εργασίας που μέσα από διαρκή και εποικοδομητικό διάλογο διερευνά την εξέλιξη των προϊόντων με σκοπό την αύξηση των εσόδων, την επισκεψιμότητα και τη συμμετοχή του κοινού. Ήδη αν προσέξει κάνεις μπορεί να δει ότι τα Google Trends έχει βελτιωθεί πολύ και συνεχίζει να βελτιώνεται ενώ το Accelerated Mobile Page έχει γνωρίσει την αποδοχή από πολλά μέσα ενώ πρόσφατα κυκλοφορήσαμε και τον νέο YouTube Player ειδικά σχεδιασμένο για τους Publishers μέσα από τον οποίο μπορούν να έχουν τον απόλυτο έλεγχο των βίντεο που ανεβάζουν στο Youtube και στην ιστοσελίδα τους.
Ο δεύτερος τομέας του DNI είναι η χρηματοδότηση καινοτόμων ιδεών που όπως μας είπε ο Ludovic Blecher, σκοπός του είναι να βοηθήσει στην εξέλιξη της έγκυρης ψηφιακής δημοσιογραφίας μέσα από νέες καινοτόμες ιδέες μέσα από την συνεργασία των κλάδων της τεχνολογίας και των μέσων ενημέρωσης.
Η Google θα διαθέσει συνολικά 150 εκατομμύρια ευρώ για να υποστηρίξει αυτές τις καινοτόμες ιδέες που θα καταφέρουν να πάνε μπροστά την ψηφιακή ειδησεογραφία.
Για να λάβει κάποιος μέρος το μόνο που έχει να κάνει είναι να παρουσιάσει την ιδέα του στην ειδική ιστοσελίδα της Google και στη συνέχεια μία ομάδα από ειδικούς με χρόνια εμπειρίας στον τομέα της ειδησεογραφίας εξετάζει ένα ένα τα projects και τα καλύτερα από αυτά χρηματοδοτούνται. Ήδη στον πρώτο κύκλο χρηματοδότησης δύο projects από την Ελλάδα πήραν συνολικά 878,675 ευρώ ενώ στον δεύτερο κύκλο, o οποίος ολοκληρώθηκε πριν λίγο καιρό, o Ludovic Blecher, ελπίζει να δει κι άλλα ελληνικά projects ενώ τονίζει ότι όλη η διαδικασία γίνεται με απόλυτη διαφάνεια και ο καθένας μπορεί να πάρει μέρος και να κερδίσει ανεξάρτητα από την χωρά που βρίσκεται.
Ο τρίτος τομέας του DNI είναι η εκπαίδευση και η έρευνα μέσα από την οποία η Googleι έχει επενδύσει στην κατάρτιση και σε πόρους ανάπτυξης για να βοηθήσει τους δημοσιογράφους και τα ειδησεογραφικά πρακτορεία σε όλη την Ευρώπη με νέα εργαλεία και διαδικτυακούς πόρους, με την δημιουργία τμημάτων με ειδικό προσωπικό με έδρα το Παρίσι, το Αμβούργο και το Λονδίνο το οποίο συνεργάζεται με ειδησεογραφικά πρακτορεία πάνω στις ψηφιακές δεξιότητες αλλά και με συνεργασίες εκπαιδευτικού σκοπού με δημοσιογραφικούς οργανισμούς.
To newsit.gr είναι από τα πρώτα ενημερωτικά site που εμπιστεύθηκε η Google για να γίνει μέλος του Digital News Iniative