Οι χρήστες θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη Stadia από οποιαδήποτε συσκευή, όπως επιτραπέζιο ή φορητό υπολογιστή, ταμπλέτα, τηλεόραση (με σύνδεση Chromecast) και «έξυπνο» κινητό τηλέφωνο, μέσω είτε του Chrome είτε του YouTube.
Η Google παρουσίασε μια νέα ασύρματη συσκευή χειρισμού (controller) ειδικά για τη Stadia, που διαθέτει και πλήκτρο, ώστε ο gamer να επικοινωνεί απευθείας με το YouTube. Ακόμη έγινε γνωστό ότι το βιντεοπαιγνίδι Doom Eternal της iD Software θα είναι ένα από τα πρώτα που θα είναι διαθέσιμα μέσω της Stadia.
Η νέα πλατφόρμα, που θα εκμεταλλευθεί τη δύναμη της Google στο cloud, καθώς και το παγκόσμιο δίκτυο των κέντρων δεδομένων της, θα ξεκινήσει να λειτουργεί μέσα στο 2019 στις ΗΠΑ, στο μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης και στον Καναδά.
Έως σήμερα το streaming βιντεοπαιγνιδιών συχνά έχει υποφέρει από τη δυσκολία να παίξει κανείς ένα online παιγνίδι μέσω του διαδικτύου. Οι παίκτες παραπονιούνται ότι έρχονται αντιμέτωποι με χρονική υστέρηση ανάμεσα στην εκτέλεση μιας πράξης και στην αντίδραση του παιγνιδιού σε αυτή την κίνηση, κάτι καταστροφικό όταν οι αντιδράσεις σε κλάσματα του δευτερολέπτου κάνουν τη διαφορά ανάμεσα στη νίκη και στην ήττα.
Σε μια προσπάθεια να ξεπεραστεί αυτό το πρόβλημα, η Google ανακοίνωσε ότι το χειριστήριο της Stadia θα συνδέεται απευθείας στους κεντρικούς υπολογιστές της εταιρείας, ανεξάρτητα από τα υπόλοιπο hardware του χρήστη. Η Google υποσχέθηκε ότι η νέα υπηρεσία θα προσφέρει παιγνίδια με υψηλή ανάλυση 4Κ και στο μέλλον 8Κ.
Η Google θέλει να δημιουργήσει συνέργειες ανάμεσα στη Stadia και στο θυγατρικό της YouTube, όπου κάθε μέρα εκατοντάδες εκατομμύρια άνθρωποι παρακολουθούν βιντεοπαιγνίδια. Έτσι, κάποιος που βλέπει το βίντεο ενός παιγνιδιού στο YouTube, θα μπορεί να πατά το ειδικό πλήκτρο στο χειριστήριο της Stadia και να αρχίσει μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα να παίζει αυτό το παιγνίδι.
Πόσο θα κοστίζει το Google Stadia;
Προς το παρόν, η Google δεν έχει αποκαλύψει λεπτομέρειες για την τιμολογιακή πολιτική της (και κατά πόσο θα υπάρχει συνδρομή) ή για το «μενού» των διαθέσιμων παιγνιδιών, το οποίο πάντως θα είναι ένα μίγμα από υπάρχοντα και από νέα παιγνίδια.
Η κοινότητα των βιντεοπαιγνιδιών χαιρέτισε την ανακοίνωση της Google, αλλά μερικοί εξέφρασαν επιφυλακτικότητα, έως ότου η εταιρεία κάνει γνωστό πόσο θα κοστίζει η Stadia και το χειριστήριο της, ποια ακριβώς παιγνίδια θα μπορεί κανείς να παίξει, πόσο εύκολη και δαπανηρή θα είναι η ανάπτυξη νέων παιγνιδιών για τη Stadia κ.α.
Αναλυτές εκτίμησαν πάντως ότι αν το gaming στο cloud κερδίσει έδαφος χάρη στη νέα πρωτοβουλία της Google, οι παραδοσιακές παιγνιδοκονσόλες, όπως αυτές της Microsoft, της Sony και της Nintendo, θα απειληθούν από τον ανταγωνισμό.
Τα βιντεοπαιγνίδια αποτελούν την κατηγορία με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στο ηλεκτρονικό κατάστημα της Google που διαθέτει εφαρμογές για συσκευές Android. Το 2018 έγιναν πωλήσεις παιγνιδιών αξίας περίπου 21,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Sensor Tower, έναντι παιγνιδιών αξίας περίπου 33 δισεκατομμυρίων δολαρίων που πουλήθηκαν μέσω του αντίστοιχου ηλεκτρονικού καταστήματος της Apple.
Παράλληλα, το gaming είναι στην πρώτη τριάδα δημοφιλίας στο YouTube, το οποίο όμως συναγωνίζεται σκληρά με το Twitch της Amazon για το ποιο είναι το πιο δημοφιλές μέσο για streaming βιντεοπαιγνιδιών.