Δεν είναι κρυφό ότι το Viber είναι μία από τις πιο δημοφιλείς εφαρμογές που υπάρχει στα ηλεκτρονικά καταστήματα τόσο για τις Android συσκευές όσο και για τις iOS, και αυτό φαίνεται άλλωστε και από τα νούμερα αφού πλέον πάνω από 900 εκατομμύρια χρήστες χρησιμοποιούν την εφαρμογή για να επικοινωνήσουν δωρεάν με τους φίλους τους.
Η Ελλάδα δεν φαίνεται να απέχει και πολύ από αυτό μιας και σύμφωνα με τον CEO του Viber μας είπε ότι πάνω από 5 εκατομμύρια Έλληνες είναι ενεργοί χρήστες του Viber και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι αρχικά η εφαρμογή επέτρεπε στους χρήστες να κάνουν δωρεάν τηλεφωνικές κλήσης με τους φίλους (μέσω internet) απ’ όποια χώρα και αν βρισκόντουσαν.
Στη συνέχεια λίγα χρόνια αργότερα όταν η εφαρμογή έδωσε και την επιλογή επικοινωνίας μέσω μηνυμάτων οι Έλληνες χρήστες άρχισαν να χρησιμοποιούν ακόμα περισσότερο την εφαρμογή και σιγά σιγά όλες τις λειτουργίες που παρείχε και συνεχίζει να παρέχει, όπως είναι τα stickers, το instant video και τα chat extensions με αποτέλεσμα να μας λέει ο κ. Agaoua ότι η Ελλάδα είναι από τις χώρες που θέλουν να δοκιμάζουν τα νέα τους προϊόντα και λειτουργίες επειδή οι Έλληνες χρήστες χρησιμοποιούν σχεδόν όλες τις λειτουργίες που προσφέρει η εφαρμογή.
Εκτός όμως από την επικοινωνία μεταξύ των χρηστών το Viber πριν λίγο καιρό παρουσίασε το πρόγραμμα Business καθώς και τα Public Accounts, επιτρέποντας πλέον στις εταιρίες να προωθούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους απευθείας στους χρήστες μέσα από την εφαρμογή. Ήδη σύμφωνα με τον CEO του Viber γίνονται διάφορες προσπάθειες για να μην γίνεται ενοχλητικός αυτός ο τρόπος επικοινωνίας των εταιριών με το χρήστη και να μην αλλάξει η εμπειρία που έχουν οι χρήστες σε μία εφαρμογή επικοινωνίας και μετατραπεί σε κάτι άλλο.
https://www.instagram.com/p/BZ4Diu4lJBo/
Γι’ αυτό το λόγο “Η στοχευμένη διαφήμιση στους χρήστες θα πρέπει να μην είναι ενοχλητική, και μάλιστα να εμφανίζεται μόνο όταν θα είναι χρήσιμη αλλιώς το αποτέλεσμα δεν θα είναι καλό όχι μόνο για το Viber, αλλά και για τις επιχειρήσεις που επιλέγουν την πλατφόρμα για να διαφημιστούν.”
Αυτό μπορεί να γίνει μόνο με την παρακολούθηση των αντιδράσεων των χρηστών στα διαφημιστικά μηνύματα κι έτσι αν ένας λογαριασμός εταιρίας που στέλνε διαφημιστικά μηνύματα για παράδειγμα έχει πολλές απορρίψεις τότε το Viber προχωρά στη διαγραφή της εταιρίας από την πλατφόρμα. Αν βέβαια οι χρήστες θέλουν μπορούν απλά να απενεργοποιήσουν τη λήψη μηνυμάτων από επιχειρήσεις μέσα από τις ρυθμίσεις της εφαρμογής.
Από την πλευρά του μην ξεχνάμε οτι το Viber δεν παρακολουθεί τις συνομιλίες μεταξύ των χρηστών του για να δώσει στοιχεία στις επιχειρήσεις που θέλουν να στείλουν διαφημιστικά μηνύματα μιας και όλες οι συνομιλίες είναι κρυπτογραφημένες κι εκτός από τους χρήστες που συμμετέχουν κανείς άλλος δεν μπορεί να έχει πρόσβαση σε αυτές παρά μόνο όσοι συμμετέχουν.
Τέλος για το μέλλον το Viber μπορεί να φτάσει το 1 δισεκατομμύριο χρήστες όμως ο ο κ. Agaoua τονίζει ότι θα παραμείνει εργαλείο επικοινωνίας για να μπορούν να επικοινωνήσουν οι χρήστες μεταξύ τους και δεν θέλει να αλλάξει αυτό. Επίσης όπως είναι λογικό υπάρχει μία τεράστια “to do” λίστα λειτουργιών που θέλουν να προστεθούν κάποια στιγμή στο μέλλον αφού πρώτα γίνουν οι απαραίτητες δοκιμές όπως είναι η ενσωμάτωση τεχνολογίας επαυξημένης πραγματικότητας ενώ πολύ σύντομα αναμένεται να δούμε και στην Ελλάδα νέες λειτουργίες όπως είναι το Instant Shopping που επιτρέπει την πραγματοποίηση διαδικτυακών αγορών με φίλους και πολλά ακόμα.
Σίγουρα το μέλλον του Viber αναμένεται να είναι πολύ ενδιαφέρον μιας και θέλει να προσθέσει πολλά ακόμα στοιχεία έτσι ώστε να μπορούν οι χρήστες του να επικοινωνούν καλύτερα και να εκφράζονται ακόμα πιο εύκολα.