Ο Όσκαρ Σλέμερ (Oskar Schlemmer) είναι ο καλλιτέχνης που έδωσε πνοή στο Bauhaus. Η Google τιμάει τα 130 χρόνια από τη γέννησή του, και του αφιερώνει το σημερινό Doodle. Ο γερμανός καλλιτέχνης είναι ο άνθρωπος που έδωσε άλλη διάσταση στο Bauhaus και “γέννησε” το Τριαδικό Μαπλέτο. To Τριαδικό μπαλέτο, άρχισε να διαμορφώνεται το έτος 1912 από τον μοναδικό εικαστικό καλλιτέχνη Όσκαρ Σλέμερ (Oskar Schlemmer), σε συνεργασία με τους χορευτές Albert Burger και Elsa Hötzel, ως συνολική “ανανεωτική” για το χορό πρόταση.
Η πρώτη παράσταση “Τρισδιάστατου Μπαλέτου” πραγματοποιήθηκε στην πόλη Στουτγάρδη το έτος 1922, μόλις λίογα χρόνια πριν ο Όσκαρ Σλέμερ αναλάβει χρέη Δασκάλου στο Bauhaus της Βαϊμάρης.
Το “Τριαδικό Μπαλέτο” άλλαξε το νόημα του μπαλέτου, καθώς εντελώς κόντρα στην τάση της εποχής αυτής, της απελευθέρωσης της κίνησης, ο Όσκαρ Σλέμερ (Oskar Schlemmer) έκανε την κίνηση τελείως μηχανική. Μετέτρεψε, θα έλεγαε κανείς, τους χορευτές σε κούκλες, με απόλυτα στιλιζαρισμένη κίνηση.
Ο Όσκαρ Σλέμερ (Oskar Schlemmer) ήταν Γερμανός ζωγράφος, γλύπτης και σκηνογράφος. Ήταν ιδρυτικό μέλος του Μπαουχάους της Βαϊμάρης, όπου και διηύθυνε το τμήμα πολιτισμού και θεάτρου. Λίγο αργότερα εργάστηκε στο Μπρεσλάου (σημερινού Βρότσλαβ της Πολωνίας) και στο Σαρλότενμπουργκ. Η εμβληματική δημιουργία του με τον τίτλο “Τριαδικό μπαλέτο”, με πρωτότυπες μηχανικές εμπνεύσεις υπερρεαλιστικού περιεχομένου, είχε μεγάλη επιτυχία και επίδραση στη γερμανική σκηνογραφία.
Στη ζωγραφική, μάλιστα, ξεκινώντας από την κυβιστική αντίληψη, ανέπτυξε μια τεχνοτροπία συγγενική με το πνεύμα της σχολής του Παρισιού και κατέληξε σε έναν επιτυχημένο συνδυασμό αρχιτεκτονικής και ζωγραφικής στις τοιχογραφίες του, τις οποίες ονόμασε Μauerbild.
Ο Όσκαρ Σλέμερ (Oskar Schlemmer) (γεννήθηκε το 1888 και πέθανε το 1943) ήταν Διευθυντής σπουδών στη Σχολή του Bauhaus και υπεύθυνος του θεατρικού εργαστηρίου και της σκηνογραφίας. Η διδασκαλία του συνοψίζεται στο δοκίμιο «Mensch und Kunstfigur» του 1925. Δίδασκε για τον άνθρωπο ως τριπλή ενότητα και συγκεκριμένα για τη φυσική του διάσταση μέσω τον αναλογιών, για τη συναισθηματική του διάσταση μέσω της ψυχολογίας και για τη διανοητική του φύση μέσω της φιλοσοφίας. Ο Schlemmer, στο πλαίσιο των κονστρουκτιβιστικών αντιλήψεών του, αναζητούσε στην ανθρώπινη μορφή μια έκφραση παγκόσμια, αντικειμενική, τυποποιημένη και έγραφε χαρακτηριστικά: «χρειαζόμαστε νούμερα, μέτρο και κανόνες ως θωράκιση και όπλο απέναντι στο χάος».
Οι χορογραφίες και τα σκηνικά του «Τριαδικού Μπαλέτου», του «Mechanical Ballet» και του «Pole Dance» αναπαράγονται μέχρι σήμερα.