Έρευνα της PayPal δείχνει ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο μέσω φορητών συσκευών (mobile commerce) αναπτύσσεται με ρυθμό σχεδόν τρεις φορές ταχύτερα από την αύξηση του συνολικού ηλεκτρονικού εμπορίου.
Από το 2013 έως το 2016, ο μέσος ρυθμός ετήσιας ανάπτυξης του mobile commerce υπολογίζεται σε 42%, έναντι του 13% για το e-commerce συνολικά.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι αγορές μέσω smartphones καλύπτουν το 9% και οι αγορές μέσω tablets αφορούν στο 5% των online αγορών. Και οι δύο επισκιάζονται από τη χρήση laptops, desktops και notebooks, τα οποία αθροιστικά χρησιμοποιούνται για το 85% των online αγορών.
Παρολ’ αυτά όμως η εξάπλωση του mobile commerce είναι ιδιαίτερα σημαντική μιας και το ένα τρίτο (33%) των online αγοραστών, απάντησε ότι έχει αγοράσει κάποιο προϊόν μέσω smartphone το προηγούμενο 12μηνο και το 20% αναφέρει παρόμοιες αγορές από tablet. Σημειώνεται ότι το 59% των smartphone shoppers είναι κατά μέσο όρο σε διεθνές επίπεδο μεταξύ 18-34 ετών, σε σχέση με το 44%, το συνολικό ποσοστό των online αγοραστών.
Παγκοσμίως, το 64% των αγοραστών μέσω smartphone έχουν υλοποιήσει την αγορά μέσω μιας εφαρμογής (app) και το 52% μέσω του browser. Ανάμεσα σε εκείνους που χρησιμοποίησαν και τις δύο πλατφόρμες, οι εφαρμογές είναι αυτές που προτιμούνται κυρίως (το 47% προτιμά να ψωνίζει μέσω εφαρμογής). Όταν όλοι οι χρήστες smartphone και tablet ερωτήθηκαν σχετικά με τα οφέλη χρήσης μιας εφαρμογής για την πληρωμή ειδών είτε online ή offline, οι περισσότεροι ανέφεραν ως οφέλη την άνεση (το 35% των χρηστών αυτών συμφωνούν ότι αυτό είναι ένα πλεονέκτημα) και την ταχύτητα (30%).
Επιπλέον, στα οφέλη της χρήσης εφαρμογών περιλαμβάνονται η αυτόματη επιβεβαίωση πληρωμής, η ύπαρξη υπενθύμισης για τη χρήση προσφορών, εκπτώσεων ή κουπονιών και η παρακολούθηση των ψηφιακών αποδείξεων.
Για την ώρα πάντως η βασική δραστηριότητα των χρηστών είναι η έρευνα προϊόντων μέσω του smartphone τους αφού το 36% απάντησε ότι έχει ψάξει για πληροφορίες σχετικά με προϊόντα μέσα από εκεί, κατά το προηγούμενο 12μηνο, το 27% ότι χρησιμοποίησε το smartphone για πληροφορίες σχετικά με ένα κατάστημα ή μια επιχείρηση και το 25% διάβασε κριτικές πελατών ή χρηστών.
Ωστόσο, όταν οι χρήστες smartphone ερωτήθηκαν πως θα ήθελαν να χρησιμοποιούν τα έξυπνα κινητά τους στο μέλλον (αποκλείοντας όσα δεν έχουν ήδη κάνει), οι περισσότερες απαντήσεις σχετίζονταν με τα νέα χαρακτηριστικά, συμπεριλαμβανομένων και των τρόπων πληρωμής. Το 16% των χρηστών smartphone επέλεξε την απάντηση «να αγγίξω το smartphone μου στο ταμείο για να πληρώσω (χρησιμοποιώντας την τεχνολογία ασύρματης επικοινωνίας σε μικρή απόσταση -NFC)» και το 15% ανέφερε την προπαραγγελία (καφέ ή φαγητού) χρησιμοποιώντας μια εφαρμογή ή τον bowser στο smartphone.
Το βασικότερο εμπόδιο στην ταχύτερη ανάπτυξη του mobile commerce είναι το γεγονός ότι οι καταναλωτές δεν αντιλαμβάνονται ακόμα τα πλεονεκτήματα των συσκευών με μεγαλύτερες οθόνες. Ανάμεσα στους χρήστες smartphone που δεν έχουν κάνει χρήση των συσκευών τους για να προβούν σε αγορές εντός του προηγούμενου 12μηνου, τα κυριότερα αναφερθέντα εμπόδια είναι: «Προτιμώ να αγοράζω online από άλλες συσκευές (π.χ. laptop, desktop)», «το μέγεθος της οθόνης είναι πολύ μικρό» και «προτιμώ να μπαίνω στο Διαδίκτυο από άλλες συσκευές».