Site icon NewsIT

Πράσινη Ανάπτυξη και μέσα στην κρίση για τις βιομηχανικές περιοχές

16.02.2012 | 19:44
Πράσινη Ανάπτυξη και μέσα στην κρίση για τις βιομηχανικές περιοχές

Ως την καταλληλότερη εποχή για την προώθηση της πράσινης ανάπτυξης και στις ελληνικές βιομηχανικές περιοχές, ακόμα και μέσω της οικονομικής κρίσης που έχει οδηγήσει στον περιορισμό των επενδύσεων και στη παύση χρηματοδότησης από τις τράπεζες,  χαρακτήρισαν την περίοδο που διανύουμε...

οι εισηγητές του 2ου Εθνικού Φόρουμ Βιώσιμης Διαχείρισης ΒΙ.ΠΕ, στο πλαίσιο του έργου «MEID» και Περιφερειακού Συνεδρίου που εντάσσεται στο project «Ecomark».

«Εδώ και 17 χρόνια παλεύουμε σαν Δον Κιχώτες στο πουθενά, με στόχο να περάσουμε την πράσινη ανάπτυξη και στις Βιομηχανικές Περιοχές της χώρας», είπε ο γενικός διευθυντής της “Ανατολική ΑΕ”, Ιάκωβος Σαρηγιάννης.
Πρόσθεσε ότι το εγχείρημα μπορεί να πετύχει ακόμα και μέσω της τρέχουσας συγκυρίας, αρκεί να γίνει αντιληπτό και αποδεκτό από όλους τους εμπλεκόμενους ότι όντως η πράσινη ανάπτυξη εντός των Βιομηχανικών περιοχών, μπορεί να φέρει την αλλαγή που όλοι επιθυμούν.
Όπως είπε, ο καθένας από τους εμπλεκόμενους φορείς, δαπανώντας το ελάχιστο, μπορεί να πετύχει την ενσωμάτωση καινοτομιών ή άλλων εφαρμογών, που θα οδηγήσουν στην πράσινη ανάπτυξη στις ΒΙ.ΠΕ.

Ο αναπληρωτής καθηγητής ΑΠΘ, Πολυτεχνική Σχολή, μέλος ομάδας έργου Meid, Αβραάμ Καραγιαννίδης, τόνισε ότι στην Ελλάδα υπάρχουν 44 ΒΙ.ΠΕ, με διαχειριστή ιδιωτικούς φορείς και μη, ενώ οι 32 βρίσκονται υπό την επίβλεψη της ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ ΑΕ.
Μιλώντας για τα βιομηχανικά απόβλητα, είπε ότι το 2008 στη χώρα μας παράχθηκαν 20 εκατ. τόνοι μη επικίνδυνα, 400 χιλιάδες τόνοι επικίνδυνα βιομηχανικά απόβλητα, 15 χιλιάδες μολυσματικά και 79 χιλιάδες βιομηχανικής ύλης.

Στο πλαίσιο αυτό, είπε ότι είναι απαραίτητη η βιομηχανική συμβίωση που αφορά τη συνεργασία βιομηχανιών, με στόχο: μείωση της εξάρτησης και των απαιτήσεων από νέες πηγές πρώτων υλών, χρήση και εκμετάλλευση παραπροϊόντων ως πρώτες ύλες, μείωση της ρύπανσης του περιβάλλοντος που οφείλεται στη μείωση του όγκου των σκουπιδιών που θα οδηγηθούν σε διάθεση και αύξηση της απόδοσης μετατροπής των καύσιμων πρώτων υλών σε ενέργεια.

Ο διευθυντής περιφερειακού ενεργειακού κέντρου Κεντρικής Μακεδονίας, Κώστας Κωνσταντίνου, μίλησε για το πρόγραμμα ECOMARK, το οποίο στοχεύει στην ανάπτυξη ενός σχεδίου πράσινου Marketing, ειδικά για τα Οικο- βιομηχανικά Πάρκα και για τις βιομηχανικές περιοχές, με σκοπό την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και την επίτευξη μιας βιώσιμης τοπικής ανάπτυξης.

Η αρχή του πράσινου μάρκετινγκ βασίζεται στα βιώσιμα προϊόντα, διαδικασίες και υπηρεσίες και είναι προσανατολισμένη στην προώθηση προς το εξωτερικό περιβάλλον των επιχειρήσεων, είπε. Διευκρίνισε, ότι το πράσινο μάρκετινγκ αποτελεί μια ενδεδειγμένη ευκαιρία για καινοτομία, σε τομείς όπως, μεταφοράς αγαθών, Logistics, ενεργειακής αποδοτικότητας, διαχείρισης υδάτινων πόρων και βιώσιμης διαχείρισης απορριμμάτων και αποβλήτων. Ωστόσο, όπως τόνισε, το πράσινο μάρκετινγκ ακόμα δεν έχει εφαρμοστεί σε επίπεδο βιομηχανικών περιοχών, παρά το γεγονός ότι η γνώση στη χώρα μας υπάρχει και είναι μάλιστα και «πλούσια»…

Διαβάστε ακόμα:
Η γεωργία ”ρουφάει” το σύνολο σχεδόν, του πόσιμου νερού!

Οικολογία Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version