Ο Νικ Κλεγκ, διευθυντής δημοσίων υποθέσεων της Facebook, ανακοίνωσε την εισαγωγή στο τέλος του Μαρτίου νέων εργαλείων που θα καταστήσουν την πολιτική διαφήμιση στο Facebook περισσότερο διαφανή.
Το Facebook έχει δεχθεί έντονες πιέσεις καθώς έχει υπάρξει στόχος έντονης κριτικής και αυτό γιατί δεν κατάφερε να ανιχνεύσει και να σταματήσει τις εκστρατείες χειραγώγησης του εκλογικού σώματος στις ΗΠΑ κατά τις προεδρικές εκλογές του 2016 που αποδίδονται στην Ρωσία.
Η υπόθεση Cambridge Analytica, το σκάνδαλο εκμετάλλευσης των προσωπικών δεδομένων των χρηστών του μέσου κοινωνικής δικτύωσης χωρίς την συγκατάθεσή τους για πολιτικούς σκοπούς, επιβάρυνε ακόμη περισσότερο την θέση της εταιρείας.
Ο κ. Κλεγκ δήλωσε σε δημοσιογράφους στις Βρυξέλλες πως όσοι θα θέλουν να κάνουν προεκλογική εκστρατεία μέσω Facebook ή να δημοσιεύουν διαφημίσεις θα πρέπει να πάρουν την συγκατάθεση της εταιρείας.
«Θα αναρτούμε μία ειδοποίηση ότι δεν φέρουμε ευθύνη και θα συνοδεύεται από την ένδειξη “πληρωμένο από” στις καταχωρήσεις αυτές. Όλες οι πολιτικές καταχωρήσεις θα φυλάσσονται σε μία βιβλιοθήκη στην οποία θα έχει πρόσβαση το κοινό για μία μέγιστη περίοδο επτά ετών», διευκρίνισε ο Νικ Κλεγκ. Τέλος ανακοίνωσε πως ο συντονισμός αυτής της επιχείρησης θα γίνεται από γραφεία με έδρα το Δουβλίνο.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ