Ωστόσο, οι γονείς δαπανούν, κατά μέσο όρο, μόλις 46 λεπτά για να μιλήσουν στα παιδιά τους για την ηλεκτρονική ασφάλεια καθ’ όλη τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας τους. Περισσότεροι από τους μισούς (58%) ερωτηθέντες επενδύουν λιγότερα από 30 λεπτά, συζητώντας το θέμα, το οποίο είναι το ήμισυ του χρόνου ενός τυπικού σχολικού μαθήματος.
Η ιδιωτικότητα και η ασφάλεια των παιδιών στο διαδίκτυο αποτελούν από τις πιο σημαντικές ανησυχίες των γονέων. Σύμφωνα με την έρευνα της Kaspersky, περισσότερα από 9 στα 10 παιδιά μεταξύ 7 και 12 ετών, παγκοσμίως, έχουν στην κατοχή τους μία συσκευή, smartphone ή tablet, με δυνατότητα σύνδεσης στο διαδίκτυο.
Ειδικότερα, σχεδόν 2 στους 3 γονείς (64%) συμφώνησαν ότι τα παιδιά τους περνούν πάρα πολύ χρόνο στο διαδίκτυο, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι είναι συνεχώς εκτεθειμένα σε διάφορους πιθανούς κινδύνους.
Οι πιο επικίνδυνες απειλές
Οι πιο επικίνδυνες διαδικτυακές απειλές, σύμφωνα με τους γονείς, είναι το σεξουαλικό ή βίαιο περιεχόμενο (27%), ο εθισμός στο διαδίκτυο (26%) και η λήψη ανώνυμων μηνυμάτων ή περιεχομένου που τα παρακινεί να αναπτύξουν βίαιη ή παραβατική συμπεριφορά (14%).
Για να μειωθούν οι πιθανές επιπτώσεις και να εξηγηθεί ο κίνδυνος της περιήγησης στο διαδίκτυο, το 81% των γονέων δηλώνει ότι η ευθύνη της διδασκαλίας ασφαλούς περιήγησης των παιδιών στο διαδίκτυο βαραίνει εξίσου τους ίδιους και το σχολείο. Το 86% πιστεύει ότι είναι πιο αποτελεσματικό να το αναλάβουν οι γονείς, καθώς τα παιδιά γενικά τους εμπιστεύονται περισσότερο.
Αναγνωρίζουν την ευθύνη τους αλλά…
Με τους γονείς να αναγνωρίζουν την ευθύνη τους να παρέχουν στα παιδιά τους καθοδήγηση, ενώ στην πράξη ξοδεύουν λιγότερο από μία ώρα για το σκοπό αυτό, η έρευνα της Kaspersky καθιστά σαφές ότι οι γονείς βρίσκουν δύσκολες τέτοιες συζητήσεις. Κατά τη διάρκεια αυτών των συνομιλιών, οι γονείς ανέφεραν ως τις μεγαλύτερες προκλήσεις τις εξής:
* Να εξηγήσουν τις απειλές, με τέτοιο τρόπο ώστε τα παιδιά να μπορέσουν να τις κατανοήσουν και να ταυτιστούν (60%).
* Να καταφέρουν να πείσουν τα παιδιά να λάβουν σοβαρά υπ’ όψιν τους τις πιθανές απειλές (51%).
* Να καλλιεργήσουν στα παιδιά την αυτοπεποίθηση να μην πέφτουν θύματα της πίεσης των συνομήλικων (peer pressure) (42%)».