Μέτρα ενάντια στο "αντιεμβολιαστικό κίνημα" φαίνεται πως παίρνουν "κολοσσοί" της τεχνολογίας, μια κίνηση που για πολλούς... άργησε να γίνει.
Υπό πίεση, αμερικανικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Pinterest και το YouTube ανακοίνωσαν, τις τελευταίες ημέρες, λεπτομερή μέτρα που λαμβάνουν για να αντιμετωπίσουν τα μηνύματα παραπληροφόρησης σχετικά με τα εμβόλια, τα οποία κατηγορούνται ότι προωθούν.
Το Pinterest επιβεβαίωσε σήμερα στο Γαλλικό Πρακτορείο αυτό που η Wall Street Journal είχε αποκαλύψει την περασμένη εβδομάδα: το κοινωνικό αυτό δίκτυο είχε αλλάξει πολιτική από το περασμένο φθινόπωρο, χωρίς να το γνωστοποιήσει, και είχε λογοκρίνει ορισμένα αποτελέσματα αναζήτησης.
«Θέλουμε το Pinterest να αποτελεί πηγή έμπνευσης για τον κόσμο και δεν υπάρχει τίποτα που να εμπνέει λιγότερο από την παραπληροφόρηση. Για αυτό ακριβώς συνεχίζουμε να αναζητούμε νέους τρόπους για να εμποδίζουμε να εμφανίζονται στην πλατφόρμα μας ή μεταξύ των προτάσεών μας παραπλανητικά περιεχόμενα» επισήμανε ένας εκπρόσωπος τύπου.
Το Pinterest διαβεβαίωσε ότι ξεκίνησε τον περασμένο χρόνο να μπλοκάρει τα αποτελέσματα αναζήτησης σχετικά με τον εμβολιασμό και για τις μη εγκεκριμένες θεραπείες κατά του καρκίνου. Ο ιστότοπος λέει επίσης ότι μπλόκαρε λογαριασμούς και κατήργησε τα «pins» που εμπεριέχουν περιεχόμενα που παραβιάζουν τους κανόνες του ιστότοπου σχετικά με την ιατρική παραπληροφόρηση.
Τέλος οι διαφημίσεις στα βίντεο με μηνύματα κατά των εμβολίων
Από την πλευρά του, ο κολοσσός των βίντεο YouTube υπενθύμισε την Παρασκευή ότι οι κανονισμοί που ισχύουν στην πλατφόρμα δεν επιτρέπουν την προβολή βίντεο, όπου προωθούνται μηνύματα κατά των εμβολίων να προβάλουν διαφημίσεις στο εσωτερικό τους κι επομένως να κερδίζουν χρήματα.
Νωρίτερα, ο ενημερωτικός ιστότοπος Buzzfeed είχε καταδείξει ότι στη μηχανή προτάσεων της πλατφόρμας περιλαμβάνονταν βίντεο κατά του εμβολιασμού.
«Εφαρμόζουμε μια αυστηρή πολιτική ώστε να καθορίσουμε ποια βίντεο έχουν δικαίωμα να φέρουν διαφημίσεις και τα βίντεο που προωθούν περιεχόμενα κατά των εμβολίων παραβίασαν την μακροχρόνια πολιτική μας κατά των επιβλαβών κι επικίνδυνων διαφημίσεων» σημείωσε σήμερα σε ένα δελτίο τύπου στο AFP μια εκπρόσωπος τύπου.
Στην περίπτωση παραβίασης, «ενεργούμε αμέσως και καταργούμε τις διαφημίσεις».
Αύξηση των κρουσμάτων της ιλαράς
Στις ΗΠΑ, αλλά και σε άλλα μέρη του κόσμου, τα μεγάλα κοινωνικά δίκτυα δέχονται επικρίσεις ότι επιτρέπουν την ανάπτυξη του κινήματος κατά του εμβολιασμού.
Πολλά κρούσματα ιλαράς καταγράφηκαν στις ΗΠΑ, με 159 ασθενείς από την 1η Ιανουαρίου, οι μισοί εκ των οποίων σε μια μονάχα κομητεία στο βορειοδυτικό τμήμα. Η πλειονότητα ήταν παιδιά που δεν είχαν εμβολιαστεί.
Σύμφωνα με τις υγειονομικές αρχές των ΗΠΑ, το ποσοστό των παιδιών που φθάνει στην ηλικία των 2 ετών χωρίς κανένα εμβόλιο αυξήθηκε από το 0,9% των παιδιών που γεννήθηκαν το 2011 στο 1,3% εκείνων που γεννήθηκαν το 2015.