Τον ανεκπλήρωτα έρωτα ενός Ρωμιού και μιας Εβραίας περιγράφει με γλαφυρότητα, στο μυθιστόρημά του «Κάποτε στην Άρτα» ο Ελπιδοφόρος Ιντζέμπελης, εκπαιδευτικός και συγγραφέας.
Περιγράφοντας την εμπειρία της συγγραφής του εν λόγω βιβλίου, ο κ. Ιντζέμπελης στέκεται ιδιαίτερα στο κεφάλαιο του Νταχάου (ένα από τα στρατόπεδα κολαστήρια της ναζιστικής μηχανής θανάτου). «Το κεφάλαιο αυτό είναι και το δυσκολότερο γιατί ήθελε εξαιρετική προσοχή. Έχω επισκεφτεί πολλές φορές το Νταχάου και έχω εκδώσει ήδη μια μελέτη για το στρατόπεδο. Έτσι, τόνισα την αλληλεγγύη που υπήρχε μεταξύ των κρατουμένων και την ελπίδα ότι κάποτε θα ελευθερωθούν και θα γυρίσουν στους αγαπημένους τους» εξηγεί.
Μέσα από τις αντιπαραθέσεις και τα εμπόδια του να πραγματοποιηθεί ένας γάμος ανάμεσα σε μια Ρωμιά κι έναν Εβραίο- ιδιαίτερα εκείνη την εποχή -βλέπουμε στο βιβλίο τις καταστάσεις και τα γεγονότα της περιόδου από το 1932 μέχρι και το 1944.
Η καθημερινή ζωή, η συνύπαρξη Αρτινών και Εβραίων γίνεται με μια περιγραφή που συνοδεύεται από το αίσθημα αγάπης για τον έρωτα αλλά και βαθύτερα για τη ζωή. Η φτώχεια, η ανέχεια ο πόλεμος δεν αρκούν για να εκπληρωθεί ο πόθος του Παναγιώτη που είναι η κατάκτηση της Εσθήρ. Μιας καλλονής, μιας γυναίκας που έχει το ένστικτο να ανταποκρίνεται στην αγάπη. Η επιμονή του Παναγιώτη και το όραμα που έχει του δίνουν δύναμη και κουράγιο να συνεχίσει. Αν και πλησιάζει ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος και η σκληρότητα των κατακτητών δεν αφήνει καμία χαραμάδα ελπίδας…
Ο Παναγιώτης, σύμφωνα με τον συγγραφέα, θα διαγράψει την πορεία της Οδύσσειας και θα προσπαθήσει να κρατήσει ανέπαφη την αξιοπρέπειά του και την αγάπη. Με όπλο την επιμονή και την αποφασιστικότητα γίνεται ένα σώμα με τις δυνάμεις αντίστασης. Δεν φοβάται το τίμημα, αρκεί να πετύχει τον σκοπό του να συλλογιέται ελεύθερα. Ο Παναγιώτης, ο Ευριπίδης, η Εσθήρ, ο Σαμπίνος, όλοι οι απλοί άνθρωποι, που άλλοι αναφέρονται με τα ονόματά τους και μπορεί και να μην μας λένε τίποτα σήμερα, είναι αυτοί που οραματίστηκαν μια διαφορετική Ελλάδα μετά την απελευθέρωση από τους κατακτητές. Και που απογοητεύτηκαν από τη συνέχεια, όπως λέει χαρακτηριστικά ο συγγραφέας.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον, σύμφωνα με τον κ. Μαλισιόβα, έχει το τμήμα εκείνο του βιβλίου που αναφέρεται στις προκαταλήψεις εναντίον όσων είχαν φιλικές ή επαγγελματικές σχέσεις με τους Εβραίους. «Κρυφοεβραίο», λοιπόν, χαρακτήριζε τον Παναγιώτη ο Αρτινός έμπορος- πρώτο αφεντικό του, ο Παρασκευάς, αντανακλώντας την εσωστρέφεια και την καχυποψία, που, δυστυχώς, σε μεγάλο βαθμό εξακολουθούν να ενδημούν στον τόπο μας. «Κρυφοεβραίο» τον ονόμαζε μόνο και μόνο επειδή… τόλμησε να φύγει από τη δούλεψη ενός Έλληνα και να εργαστεί στο εμπορικό ενός Εβραίου.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:
Ειδήσεις από κάθε γωνιά της χώρας στην σελίδα ”Τοπικά Νέα” του NewsIt
Βοιωτία: Οι…φύλακες ”έγδυσαν” τη Γωγώ Μαστροκώστα και την Σοφία Αλιμπέρτη!
Ηράκλειο: Τι συνέβη όταν ο 62χρονος μπήκε στο δωμάτιο 11χρονης που κοιμόταν;
Θεσσαλονίκη: Έσπασαν το αυτοκίνητο καθηγητή του ΑΠΘ την ώρα που έκανε μάθημα!
Κρήτη: 38 εκατομμύρια ευρώ πήραν παράνομα χιλιάδες αγρότες!
Πάτρα: Έγραψε το επτασφράγιστο μυστικό στην κάρτα και το πλήρωσε πολύ ακριβά!
Εύβοια: Διαλύθηκαν δύο αυτοκίνητα από σφοδρή μετωπική σύγκρουση – Φωτό!
Πατρα: Καταγγελία για μια… απίστευτη εισαγωγή από την Τουρκία!
Κρήτη: Ο 97χρονος που βουρκώνει ακόμα για τον ”γίγαντα” που τον μεγάλωσε!