“Πρόχειρη λύση που δεν θα φέρει αποτελέσματα” χαρακτήρισε ο νέος δήμαρχος Σουφλίου Ευ. Πουλιλιός την πρόθεση του Υπουργείου προστασίας του πολίτη να τοποθετήσει φράχτη στα σύνορα για να ανακόψει το κύμα των λαθρομεταναστών που γιγαντώνεται μέρα με την ημέρα. Σύμφωνα με τον Δήμαρχο η κατάσταση στην περιοχή έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο καθώς οι λαθρομετανάστες μόλις μπαίνουν στην Ελλάδα πεινασμένοι και ταλαιπωρημένοι εισβάλουν σε σπίτια και αδειάζουν τα ψυγεία από τρόφιμα.
Από την Αλεξανδρούπολη έως το Ορμένιο είναι απόσταση 150 χιλιόμετρα τι θα σταματήσει ένας φράχτης μόλις 12,5 χιλιόμετρα αναρωτιέται ο δήμαρχος της πόλης του Σουφλίου που καταγγέλλει όλες τις κυβερνήσεις που τόσα χρόνια δεν φρόντισαν ώστε οι κάτοικοι του βορειότερου σημείου της χώρας να μην είναι εκτεθειμένοι στους κινδύνους που συνοδεύουν την λαθρομετανάστευση.
Αμερικανικά πρότυπα θα έχει ο φράχτης
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο συγκεκριμένος φράχτης θα τοποθετηθεί στα σημεία όπου παρατηρείται η μεγαλύτερη εισχώρηση μεταναστών εκτός από εκείνα όπου υπάρχουν φυσικά εμπόδια, τα οποία καθιστούν πολύ δύσκολη την είσοδο από αυτά ή τουλάχιστον καλύτερα ελεγχόμενη. Οι ίδιες πληροφορίες, αναφέρουν πως θα πρόκειται για μεγάλους σιδερένιους δοκούς τοποθετημένους χιαστί, ύψους περίπου 2,5 μέτρων και προσαρμοσμένες σε αυτούς τρεις σειρές, η μία πάνω στην άλλη, με μεγάλα και κυκλικά αγκαθωτά συρματοπλέγματα. Σε συγκεκριμένα σημεία θα τοποθετηθούν και θερμικές κάμερες για τον εντοπισμό δουλεμπόρων και παράνομων οικονομικών μεταναστών. Ήδη όπως αναφέρουν πηγές του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, αναζητούνται κατασκευαστικές εταιρείες που μπορούν να προβούν στο συγκεκριμένο έργο με το μικρότερο οικονομικό κόστος αλλά και σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Ο γιγαντιαίος φράκτης, ο οποίος μπορεί να ξεπεράσει σε μήκος τις αρχικές εκτιμήσεις ανάλογα με τα στοιχεία που θα προκύψουν από τη σχετική μελέτη, έχει πρωταρχικό στόχο την ανακοπή της εισροής παράνομων μεταναστών, όπως δήλωσε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Χρήστος Παπουτσής. «Έχουμε ένα συνολικό σχεδιασμό που υλοποιούμε αυτή την περίοδο. Όπως, η συνεργασία με τον ευρωπαϊκό οργανισμό Frontex για τη φύλαξη των συνόρων. Σχεδιάζουμε, επίσης, την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό της Ελληνικής Ακτοφυλακής και στα χερσαία σύνορα τη δημιουργία ενός φράκτη για την αποτροπή των παράνομων μεταναστών» είπε ο υπουργός.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, περίπου 200 με 250 παράνομοι μετανάστες περνούν καθημερινά τον Έβρο, ενώ μέσα στο πρώτο εννεάμηνο του 2010, ο αριθμός των μεταναστών που συνελήφθησαν να διασχίζουν τα χερσαία ελληνοτουρκικά σύνορα αυξήθηκε κατά 372% και έφτασαν τους 31.219, έναντι 6.615 που ήταν κατά την αντίστοιχη περίοδο 2009. Η αλματώδης αύξηση αποδίδεται στην αποτελεσματικότερη φύλαξη των θαλασσίων συνόρων από την ευρωπαϊκή δύναμη Frontex.
Ο κ. Παπουτσής παραδέχθηκε ότι «η ελληνική κοινωνία έχει ξεπεράσει τα όριά της, όσον αφορά στη δυνατότητα υποδοχής παράνομων μεταναστών. Η Ελλάδα δεν αντέχει άλλο. Θέλω να ξεκαθαρίσω ότι στη χώρα μας θα παραμείνουν μόνο εκείνοι οι μετανάστες που έχουν δικαίωμα διεθνούς προστασίας ή δικαίωμα ασύλου. Παράλληλα, θα δώσουμε ένα αποφασιστικό χτύπημα στα δίκτυα διακίνησης των μεταναστών που εμπορεύονται τους ανθρώπους και την ελπίδα τους για μια καλύτερη ζωή». Υπενθυμίζεται ότι αντίστοιχο φράχτη έχουν σηκώσει οι Η.Π.Α. στα σύνορα με το Μεξικό, η
Ισπανία, ενώ υπό κατασκευή είναι και ο φράκτης που θα χωρίζει το Ισραήλ από την Αίγυπτο.
Να σημειωθεί ότι πρόσφατα ο αρμόδιος υπουργός προήδρευσε σύσκεψης που έγινε μαζί με τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδος Απόστολο Κατσιφάρα και τον Δήμαρχο Πατρέων Γιάννη Δημαρά, για την αντιμετώπιση του φαινομένου της παράνομης μετανάστευσης, το οποίο αντιμετωπίζει η Αχαϊκή πρωτεύουσα. Μετά τη σύσκεψη ο κ. Παπουτσής είχε δηλώσει: «Απ’ ότι φαίνεται δεν το αντιμετωπίζει, μόνο το λιμάνι, όπως στο παρελθόν. Πλέον, το πρόβλημα έχει επεκταθεί σε όλη την πόλη με αποτέλεσμα τη μεγάλη ανησυχία των κατοίκων. Στην Πάτρα, τόσο η Αστυνομία, όσο και το Λιμενικό Σώμα, βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία και συνεργασία. Η ουσία είναι μία. Όλοι πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι κανείς δεν θα φεύγει από την Πάτρα, από την Ηγουμενίτσα και από τα άλλα λιμάνια της Ελλάδος και τα αεροδρόμιά μας, για την Ευρώπη».