Άδειασε για πρώτη φορά για να συντηρηθεί η ενωτική διώρυγα Αλιάκμονα - Αξιού, μέσω της οποίας διασφαλίζεται τόσο η ομαλή υδροδότηση της πόλης της Θεσσαλονίκης, όσο και η άρδευση των αγροτικών καλλιεργειών της περιοχής.
Το θέμα της συντήρησης στην εν λόγω περιοχή έχει απασχολήσει στο παρελθόν την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και την Εταιρία Υδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης, καθώς υπάρχει ένα ευπαθές κομμάτι στην περιοχή του Άδενδρου, που δεν έχει συντηρηθεί ποτέ. Προκειμένου να μπορούν να γίνονται σε αυτό οι εργασίες συντήρησης, χωρίς να σταματήσει η ομαλή υδροδότηση της πόλης, η περιφέρεια είχε προτείνει την χάραξη εναλλακτικής διαδρομής του νερού προς το αντλιοστάσιο της ΕΥΑΘ, έτσι ώστε το ευπαθές τμήμα της διώρυγας να αδειάσει από νερό για να πραγματοποιηθεί ο έλεγχος των πιθανών βλαβών και η επισκευή τους.
Η εναλλακτική αυτή διαδρομή, γνωστή και ως by- pass, λειτούργησε για πρώτη φορά πέρυσι το καλοκαίρι και σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, Κώστα Γιουτίκα, καταγράφηκαν θετικά αποτελέσματα. Μετά από τη συνολική αξιολόγηση των αποτελεσμάτων αυτών, το νερό στο ύψος του Αδένδρου εκτρέπεται πλέον προς το αντλιοστάσιο του Παρθενίου, και από εκεί προς το αντλιοστάσιο της ΕΥΑΘ. Το γεγονός αυτό επέτρεψε να αδειάσει το προβληματικό τμήμα της διώρυγας, προκειμένου να γίνουν οι επισκευές.
“Είναι η πρώτη φορά που αδειάζει η διώρυγα από τότε που ξεκίνησε να υδροδοτείται η πόλη της Θεσσαλονίκης από το εν λόγω σημείο, δηλαδή πριν από είκοσι χρόνια. Οι συντηρήσεις είναι απαραίτητες καθώς υπάρχουν χρόνια προβλήματα και ελλοχεύει ο κίνδυνος καθιζήσεων ή διαρροών. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2015 το συγκεκριμένο τμήμα υπέστη σημαντικές βλάβες, με συνέπεια σοβαρά προβλήματα στην υδροδότηση της πόλης και την άρδευση των καλλιεργειών. Το ένα πρανές μάλιστα κατέρρευσε στο παρελθόν τρεις φορές, έσπασε η διώρυγα” αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Γιουτίκας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ.
Ο ίδιος βρέθηκε το πρωί στην περιοχή όπου συνεργεία της ΕΥΑΘ και του Γενικού Οργανισμού Εγγείων Βελτιώσεων θα πραγματοποιούν επί 20 ακόμη μέρες αυτοψίες, ώστε να εντοπίσουν μέσω GPS ποια σημεία της διώρυγας έχουν πρόβλημα ή σε ποια σημεία των πρανών υπάρχουν διαρροές.
“Στον πυθμένα της διώρυγας βρέθηκαν ήδη χώματα, πλαστικά, λάστιχα, πλαστικά μπουκάλια. Όλα αυτά θα καθαριστούν μέσω εργολαβίας του ΓΟΕΒ και με βάση την καταγραφή των προβλημάτων που θα προκύψει θα σχεδιαστούν οι παρεμβάσεις που θα γίνουν στη συνέχεια για τη συντήρηση της ενωτικής διώρυγας” πρόσθεσε ο αντιπεριφερειάρχης.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ