Σαν κεραυνός εν αιθρία “έπεσε” η ανακοίνωση του γνωστού ποινικολόγου Αλέξανδρου Λυκουρέζου πως αποσύρεται από την υπεράσπιση του εξαδέλφου του και χειριστή του μοιραίου ταχύπλοου που το μεσημέρι της Τρίτης (16.08.2016) έκοψε στα δυο πλοιάριο με παραθεριστές που έκανε το δρομολόγιο Πέρδικα – Μονή. Ο απολογισμός του δυστυχήματος στην Αίγινα είναι τέσσερις νεκροί και 16 τραυματίες.
Η ανακοίνωση του Αλέξανδρου Λυκουρέζου έρχεται μόλις μια μέρα μετά την απαγγελία κατηγοριών σε βαθμό κακουργήματος εις βάρος του Θρασύβουλου Λυκουρέζου. Επικαλείται “έγγραφο κανόνα” σύμφωνα με τον οποίο ένας δικηγόρος δεν πρέπει να αναλαμβάνει σοβαρές ποινικές υποθέσεις στενών συγγενών του.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο γνωστός ποινικολόγος κάνει λόγο για «αυθόρμητη συμπαράσταση» την οποία, όπως τονίζει, όφειλε να δείξει στον πρώτο του ξάδελφο. Ωστόσο, αποσύρεται από την υπεράσπισή του. «Νιώθω συναισθηματικά την ανάγκη να αποσυρθώ από την περαιτέρω εκπροσώπηση και υπεράσπισή του, όντας βέβαιος ότι η Δικαιοσύνη θα κάνει το χρέος της».
Υπάρχει ένας άγραφος κανόνας που υποδεικνύει στον δικηγόρο να μην αναλαμβάνει σοβαρές ποινικές υποθέσεις στενών συγγενών του. Και τούτο, γιατί στις περιπτώσεις αυτές δεν μπορεί να ασκήσει με την απαιτούμενη ψυχραιμία και νηφαλιότητα τα υπερασπιστικά του καθήκοντα, αλλά τείνει να προσέρχεται στη διαδικασία με ψυχολογία διαδίκου και όχι συνηγόρου, γεγονός που δεν συμβάλλει στην ορθή επιτέλεση του έργου του.
Μετά την αυθόρμητη συμπαράσταση που όφειλα να επιδείξω στον πρώτο μου εξάδελφό, Θρασύβουλο Λυκουρέζο, αμέσως μετά τη ναυτική τραγωδία της Αίγινας, νιώθω συναισθηματικά την ανάγκη να αποσυρθώ από την περαιτέρω εκπροσώπηση και υπεράσπισή του, όντας βέβαιος ότι η Δικαιοσύνη θα κάνει το χρέος της.
Ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος, ο άνθρωπος που οδηγούσε, όπως υποστήριξε εξ αρχής, το μοιραίο ταχύπλοο που διεμβόλισε τη λάντζα «Αντωνία» και παρέσυρε στο θάνατο τέσσερις ανθρώπους, μεταξύ των οποίων κι ένα 5χρονο κοριτσάκι, οδηγήθηκε την Τετάρτη (17.08.2016) στον εισαγγελέα Πειραιά και πήρε προθεσμία για να απολογηθεί.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Υποστήριξε, όπως αποκάλυψε ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας μιλώντας την Πέμπτη (18.08.2016) στην πρωινή εκπομπή του ΣΚΑΙ πως την ώρα του δυστυχήματος, το ταχύπλοο είχε αναπτύξει ταχύτητα 21 μιλίων την ώρα. Ο υπουργός έκανε λόγο για αδιανόητη ταχύτητα, ενώ αυτόπτες μάρτυρες υποστηρίζουν πως η ταχύτητα του σκάφους ήταν πολύ μεγαλύτερη!
«Δεν νοείται να μην υπάρχουν ειδικοί κανόνες για περάσματα όπως αυτό στο στενό της Μονής», τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας, σημειώνοντας πως ο 77χρονος χειριστής ήταν εμπειρότατος και πολύ γνωστός στο νησί, παρόλο που δεν ήταν Αιγινίτης. «Είχε δικό του σκάφος πολλά χρόνια. Ήταν γνωστός για την ενασχόλησή του με τη θαλάσσια αναψυχή με το σκάφος αυτό. Είχε γνώση του χώρου αν και δεν ήταν Αιγινίτης» είπε.