Εφικτή θα έχει καταστεί η μείωση της χρονικής διάρκειας του σιδηροδρομικού ταξιδιού Αθήνα – Θεσσαλονίκη στις 3,5 ώρες το τέλος του 2019, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ), Κωνσταντίνο Πετράκη. Μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Πετράκης εξήγησε πώς μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους αναμένεται να έχει καταστεί λειτουργικό το νέο τμήμα Τιθορέας-Δομοκού της σιδηροδρομικής γραμμής, που αποτελεί σημαντικό βήμα για την επίτευξη του στόχου των 3,5 ωρών.
«Μέχρι το τέλος του χρόνου ελπίζουμε ότι θα είναι λειτουργικό το νέο κομμάτι από την Τιθορέα στο Δομοκό. Το ορεινό κομμάτι που γίνονται οι μεγάλες καθυστερήσεις, θα φύγει από τον βασικό άξονα και θα μπει μια καινούργια διπλή γραμμή, δύο μεγάλες σήραγγες, οι οποίες τρυπούν το βουνό, μειώνοντας την απόσταση και αυτό είναι το πρώτο βήμα για τον στόχο των 3,5 ωρών, ο οποίος θα είναι εφικτός στο τέλος του 2019, όταν θα ολοκληρωθούν και τα ηλεκτρονικά συστήματα διαχείρισης της κυκλοφορίας» τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ.
Οι Ιταλοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σχεδιάζουν να φέρουν από την Ιταλία αμαξοστοιχίες τύπου Frecciabianca (ή «λευκό βέλος» στα Ελληνικά) που πιάνουν μέγιστη ταχύτητα 250 χιλιομέτρων την ώρα.
Σύμφωνα με τον ίδιο, ο άξονας Αθήνα – Θεσσαλονίκη είναι αυτή τη στιγμή το επίκεντρο όλων των μεγάλων εργολαβιών που έχει αναλάβει η ελληνική πολιτεία με τον κατασκευαστικό βραχίονα του ΟΣΕ, την εταιρεία ΕΡΓΟΣΕ.
Ο άξονας Αθήνα – Θεσσαλονίκη είναι το μεγάλο στοίχημα για τον ΟΣΕ και αυτή την περίοδο είναι ένα μεγάλο εργοτάξιο, επισήμανε ο κ. Πετράκης, υπενθυμίζοντας ότι πέρα από τις επιβατικές μεταφορές, που αποτελούν την κοινωνική διάσταση του έργου του, ο ΟΣΕ έχει ήδη ολοκληρώσει δύο σημαντικές παρεμβάσεις για την αναβάθμιση και ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών, που θα τις κάνουν πιο επικερδείς ανά τρένο.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ υποστήριξε ότι «το πρόγραμμα εξελίσσεται ομαλά κι είναι ένα στοίχημα το οποίο η σιδηροδρομική οικογένεια και η πολιτεία το έχει κερδίσει, προκειμένου να κλείσουν αυτά τα έργα, τα οποία εδώ 18-19 χρόνια υλοποιούνται και δεν τελειώνουν».
Ολοκληρώνεται ο υπερκόμβος στο Ρίο
Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για τον υπερκόμβο του Ρίου, που είναι τμήμα του νέου αυτοκινητόδρομου της Πατρών – Κορίνθου. Οι πρώτες εκτιμήσεις ήθελαν να ολοκληρώνεται εως τα τέλη του περασμένου Αυγούστου, όμως αυτό δεν κατέστη δυνατό. Τώρα γίνεται η ύστατη προσπάθεια να ολοκληρωθεί και αυτός ο ιδιαίτερα σύνθετος κόμβος, μέχρι το τέλος του 2017.
Το έργο χαρακτηρίζεται ως πολύπλοκο, γιατί εξυπηρετεί πολλές διαφορετικές κατευθύνεις. Στην τελική του μορφή ο κόμβος θα περιλαμβάνει: τρεις άνω διαβάσεις, έξι κάτω διαβάσεις, δύο γεφυρώσεις του ποταμού Σέλεμνου και πολλαπλές ράμπες εισόδου- εξόδου.
Εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί κατ΄ελάχιστο 20.000 οχήματα καθημερινά.