H Black Friday σε πλήρη εξέλιξη. Οι πρώτες εικόνες από τα καταστήματα που περιμένουν εκτόξευση του τζίρου τους...
Μικρότερες ουρές σχημάτισαν φέτος καταναλωτές σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια για την Black Friday. Άτομα νεαρής ηλικίας περίμεναν και φέτος έξω από κατάστημα γνωστής αθλητικής εταιρίες στο εμπορικό κέντρο «One Salonica» στην δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης.
Οι ουρές ήταν μικρότερες φέτος και σε καμία περίπτωση δεν θύμιζαν τις αντίστοιχες του 2017. Σχετική ηρεμία και στα εσωτερικά των καταστημάτων, με την κίνηση πάντως να είναι αυξημένη σε σχέση με τις προηγούμενες μέρες.
Ανάλογες εικόνες σε Ηράκλειο και Πάτρα. Η πλειοψηφία εκείνων που έσπευσε στα καταστήματα για την Black Friday 2019, ήταν μαθητές. Παιδιά που πιθανότατα έκαναν κοπάνα από το σχολείο, για να διαπιστώσουν αν οι προσφορές αξίζουν.
Σημειώνεται ότι η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος με ανακοίνωση που εξέδωσε συστήνει στους καταναλωτές να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί και να μη δελεάζονται από φαινομενικά εντυπωσιακές προσφορές οι οποίες σε αρκετές περιπτώσεις μπορεί να είναι παραπλανητικές.
Black Friday: Τι να προσέξουν οι καταναλωτές
Η Ένωση, προτείνει την τήρηση πέντε κανόνων που διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές δεν θα πέσουν θύματα «προσφορών» στην Black Friday:
* Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης, να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν, βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
* Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν κατά την Black Friday, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό, αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.
* Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.
* Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.
* Να ζητάνε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.
Καλό θα ήταν να γνωρίζουν όλοι ότι η καταναλωτική φρενίτιδα που με τεχνικές marketing δημιουργούν μεγάλοι παράγοντες του εμπορίου (Βlack Friday, άνοιγμα καταστημάτων τις Κυριακές, λευκές νύκτες κλπ) έχει ως αποτέλεσμα την υποσυνείδητη άσκηση ψυχολογικής πίεσης στον καταναλωτή, ο οποίος αισθάνεται ότι «πρέπει» να εκμεταλλευτεί τις προσφορές, σπεύδοντας στα μαγαζιά.