H Black Friday είναι γεγονός και όπως φαίνεται η Θεσσαλονίκη ενδιαφέρεται περισσότερο. Μπορεί η κίνηση να είναι αυξημένη σε σχέση με τις προηγούμενες ημέρες, σε Αθήνα και Πειραιά, όμως στην καρδιά της Μακεδονίας, μικροί και μεγάλοι ήταν πιο ανυπόμονοι. Οι ουρές σχηματίστηκαν από πολύ νωρίς και τα άτομα περίμεναν να ανοίξουν οι πόρτες των καταστημάτων στις 08.00 το πρωί, προκειμένου να προμηθευτούν προϊόντα σε χαμηλότερη τιμή.
Μάλιστα, όταν άνοιξε μεγάλο πολυκατάστημα στο κέντρο της πόλης, οι συγκεντρωμένοι καταναλωτές άρχισαν να χειροκροτούν και στη συνέχεια να σπρώχνονται για να περάσουν όσο το δυνατόν γρηγορότερα στα ενδότερα. Στο εμπορικό κέντρο One Salonika, στην δυτική είσοδο της πόλης, από το πρωί συρρέουν εκατοντάδες κόσμου, προκειμένου να εκμεταλλευτούν τις εκπτώσεις των καταστημάτων.
Από τα ξημερώματα στη Θεσσαλονίκη ή για την ακρίβεια πριν καν ξημερώσει είχαν σχηματιστεί ουρές σε καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών λόγω Black Friday.
Πολλοί είναι εκείνοι που θέλουν να… πετύχουν τις προσφορές στην αρχή τους και πριν κάποια προϊόντα εξαντληθούν και έτσι στήθηκαν από τις 04:00 στη σειρά έξω από τα καταστήματα.
Θεσσαλονίκη: Ουρές στα καταστήματα πριν ξημερώσει
Οι κουραμπιέδες στη Θεσσαλονίκη και το μαύρο χιούμορ στην Κρήτη
Σε ρυθμούς Black Friday κινούνται και τα αρτοζαχαροπλαστεία στην Θεσσαλονίκη που έχουν προσφορές στα αγαπημένα γλυκίσματα των Χριστουγέννων τα μελομακάρονα και τους κουραμπιέδες. Προσφορές κάνουν ακόμα και καφετέριες όπως φαίνεται στις παρακάτω φωτογραφίες…
Στην Κρήτη γραφείο τελετών τρολάρει τη Black Friday με μια ανάρτηση που κάνει το γύρο του διαδικτύου…
Της… κοπάνας για τη Black Friday
Η πλειοψηφία των καταναλωτών είναι μαθητές που έριξε “άκυρο” στο σχολείο τους. Οι περισσότεροι με μια τσάντα στην πλάτη περίμεναν στις ουρές από νωρίς και μπήκαν μέσα από τους πρώτους. Οι μαθητές βλέπουν για ηλεκτρονικά και ρούχα τονίζοντας ότι οι προσφορές θα μπορούσαν να είναι καλύτερες…
Ο κόσμος που από το πρωί περίμενε στις ουρές βρίσκεται εντός των καταστημάτων και βλέπει τις προσφορές προκειμένου να επιλέξει αυτό που του ταιριάζει. Τα πιτσιρίκια πολλά από τα οποία δεν πήγαν σήμερα στο σχολείο είναι απογοητευμένα από τις προσφορές ενώ οι ενήλικες κάνουν πιο στοχευμένες αγορές από πράγματα που είδαν από το internet.
Οι εκπτώσεις σε νέα μοντέλα τηλεοράσεων κυμαίνονται από 20 έως 30%, το ίδιο ισχύει και στις παιχνιδομηχανές, ενώ αν μπεις ενδεικτικά στο site μιας μεγάλης αλυσίδας μπορεί και να… γελάσεις με την καρδιά σου! Κι αυτό γιατί υπάρχουν περιπτώσεις προϊόντων στα οποία η «black Friday» έκδοση δεν ξεπερνάει τα 15 ευρώ, κάτι που διακωμωδεί από μόνο του την όλη κατάσταση.
Η εικόνα σε Αθήνα και Πειραιά για τη Black Friday
Στα πολυκαταστήματα Αθήνας και Πειραιά οι εικόνες δεν θυμίζουν τις αντίστοιχες του 2016. Παρόλα αυτά η κίνηση είναι αυξημένη. Δείτε στις επόμενες εικόνες την κίνηση στο Mall…
Η Black Friday στην Ελλάδα είναι… λίγο διαφορετική από εκείνη στο εξωτερικό. Φέτος, οι περισσότερες επιχειρήσεις επέλεξαν να κάνουν… Black week. Οι προσφορές έχουν αρχίσει από μέρες και θα συνεχιστούν το Σαββατοκύριακο.
Αλλά αυτό δεν σταμάτησε πολλούς από το να στηθούν αχάραγα στις ουρές και να περιμένουν να ανοίξουν οι πόρτες των καταστημάτων. Ειδικά όσων πωλούν ηλεκτρονικά είδη. Όπως στο Σύνταγμα. Άνθρωποι, κυρίως νεαροί, στην ουρά, περιμένουν να αγοράσουν κινητά, παιχνιδομηχανές και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς και είναι σε προσφορά.
Οι περισσότεροι είχαν φροντίσει να είναι προετοιμασμένοι. Να ξέρουν τι θέλουν, να το έχουν… εντοπίσει. Γι’ αυτό και όταν άνοιξαν οι πόρτες, πήγαν στοχευμένα!
Υποτονική η κίνηση σε Πάτρα και Κρήτη
Χαλαρή χαρακτηρίζεται η εικόνα από νωρίς το πρωί της Παρασκευής στην αγορά της Πάτρας, καθώς το καταναλωτικό κοινό δεν έσπευσε να δημιουργήσει ουρές έξω από καταστήματα για να επωφεληθεί των προσφορών της «Βlack Friday».
Από τις 7 το πρωί καταναλωτές όλων των ηλικιών βρέθηκαν έξω από πολυκαταστήματα στα Χανιά και το Ηράκλειο παίρνοντας σειρά σε μια προσπάθεια να «χτυπήσουν» προσφορές και ευκαιρίες…
Τι πρέπει να ξέρετε για τη Black Friday
Η ΕΣΕΕ ενημερώνει αναλυτικά εμπόρους και καταναλωτές, τι ακριβώς ισχύει στις 24 Νοεμβρίου, τη γνωστή πλέον «Black Friday» και στην ελληνική αγορά.
- Ως «Black Friday» ορίζεται η τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, η οποία σηματοδοτεί την έναρξη της εορταστικής περιόδου.
- Δεν αποτελεί τακτικές εκπτώσεις αλλά προωθητική ενέργεια και αφορά όλη την αγορά και όλες τις επιχειρήσεις, μικρής, μεσαίας και μεγάλης κλίμακας.
- Η συμμετοχή των εμπορικών καταστημάτων είναι προαιρετική.
- Στα προϊόντα που προσφέρονται, θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή.
- Εφόσον αναγράφεται ποσοστό μείωσης, αυτό θα πρέπει να αναρτάται σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία που πωλούνται τα προϊόντα.
- Δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα (50%) του συνόλου των κωδικών που διαθέτει το κατάστημα.
- Χρειάζεται προσοχή τόσο στην αποτύπωση όσο και στην ουσία των μειώσεων, καθώς τα προβλεπόμενα διοικητικά πρόστιμα είναι μεγάλα και αχρείαστα.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΕΙΡΗΝΗ ΜΙΛΗ