Για τα τέλη Ιουνίου προσδιορίζεται η ημερομηνία επιστροφής της για την επιστροφή στην κυκλοφορία των βαρέων οχημάτων από τη Γέφυρα των Σερβίων, η οποία είχε κλείσει μετά τα προβλήματα που διαπιστώθηκαν.
Από τις 3 Ιουνίου στη Γέφυρα των Σερβίων επιτρέπεται αποκλειστικά η διέλευση «μικρών» αυτοκινήτων και κάθε είδους οχήματος, με μεικτό βάρος μικρότερο των 3,5 τόνων, αλλά όχι βαρέων οχημάτων και κυρίως, φορτηγών και λεωφορείων. Και με δεδομένο ότι η συγκεκριμένη Γέφυρα αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη στην Ελλάδα, εύλογα αντιλαμβάνεται κανείς το πλήγμα το οποίο δέχεται ο κλάδος της εμπορευματικής αγοράς, καθώς τη στιγμή που ξεκινά η εξαγωγική περίοδος, τα φορτηγά περιμένουν, στάσιμα και χωρίς φορτίο.
Σύμφωνα ωστόσο με τον πολιτικό μηχανικό Παναγιώτη Πανετσό, έναν εκ των ανθρώπων που πραγματοποίησε τεχνική επιθεώρηση στο επίμαχο σημείο της γέφυρας, θεωρείται θέμα χρόνου η επιστροφή της κυκλοφορίας και για τα φορτηγά. «Σε εκείνο το κρίσιμο σημείο το οποίο εντοπίσαμε ως προβληματικό, θα γίνει ενίσχυση του ακραίου σπονδύλου. Έχει κατατεθεί η τελική μελέτη ενίσχυσης, θα υπάρξει διαδικασία ελέγχου από τρίτου. Θα ακολουθήσει δοκιμαστική φόρτιση και ακολούθως θα προκύψουν τα συμπεράσματα μέχρι ποιου φορτίου θα δώσουμε στην κυκλοφορία για φορτηγά», ανέφερε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας ότι το χρονοδιάγραμμα είναι «μέχρι τέλη Ιουνίου να έχει μπει το εργοτάξιο ώστε να το εφαρμόσει».
Σύμφωνα με το ThessToday.gr, το πρώτο σχέδιο για την κάθοδο των βαρέων οχημάτων από τη Γέφυρα των Σερβών εκτιμάται ότι δεν θα καλύψει ολοκληρωτικά τις ανάγκες, αλλά ένα 40 με 50% της συγκεκριμένης κυκλοφοριακής κατηγορίας. Και οι προϋποθέσεις αυτές ανακύπτουν, καθώς οι ιθύνοντες με ύψιστο αίσθημα ευθύνης, έχουν θέσει ως βασική προτεραιότητα την ασφάλεια και όχι τη διευκόλυνση.
Προβλήματα στις εξαγωγές
Είναι δε ενδεικτικό, ότι, από την πλευρά της πολιτικής ηγεσίας από την πρώτη στιγμή εκφράστηκε η βούληση να εξαντληθεί κάθε μέσο προκειμένου να ενισχυθεί η προσπάθεια της Περιφέρειας να καλύψει άμεσα τις απαιτούμενες διαδικασίες ώστε να ολοκληρωθεί η αποκατάσταση της Γέφυρας, η λειτουργία της οποίας έχει εξαιρετική σημασία όχι μόνο για την τοπική κοινωνία, αλλά και την εθνική οικονομία.
Και αυτό γιατί, ενώ βρισκόμαστε προ των πυλών στην έναρξη της εξαγωγικής περιόδου, οι έμποροι αντιμετωπίζουν σοβαρό οικονομικό πρόβλημα, καθώς πλέον τα φορτηγά τα οποία έχουν προορισμό τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης χρειάζεται να διανύσουν διπλάσιες αποστάσεις λόγω του «μπλόκου» από τη Γέφυρα των Σερβίων. Πονοκέφαλο γεννούν επίσης και οι «εναλλακτικές διαδρομές» μέσω οικισμών (Ρύμνιο, Γούλες Αυλές), με τους κατοίκους παράλληλα να εκφράζουν την αγανάκτησή τους και για την αυξημένη κυκλοφορία, αλλά και για την επικινδυνότητα των ογκοδέστατων φορτίων. Γεγονότα, τα οποία έπειτα από δύο καταστροφικές -από καιρικής άποψης- χρονιές, αποτελούν το… κερασάκι της τούρτας για τη συνολική ζημιάς την οποία έχουν υποστεί οι παραγωγοί, καθώς η μεταφορά από εναλλακτικές διαδρομές, αυξάνει το κόστος έως και 1.000 ευρώ ανά φορτίο!
«Το κόστος αυξάνεται δραματικά»
«Τα έξοδα της μετακίνησης αυτά θα τα επωμιστεί ο αγρότης» δήλωσε στο ThessToday.gr ο Νίκος Κουτλιαμπάς, πρόεδρος του ΑΣΕΠΟΠ Βελβεντού, με τον ίδιο να επισημαίνει ότι «επηρεάζει έμμεσα και άμεσα όλες τις μεταφορές σε περίπτωση που δεν ανοίξει η Γέφυρα για τα φορτηγά. Αν οι μεταφορές είναι να γίνουν από άλλες διαδρομές το κόστος αυξάνεται δραματικά».
Σύμφωνα με τον ίδιο το σενάριο για τις εναλλακτικές διαδρομές καθιστά την ελληνική αγορά ως μη ανταγωνιστική έναντι των υπολοίπων ευρωπαϊκών χωρών, καθώς κανείς επιχειρηματίας δεν επιθυμεί χρονική διεύρυνση για τη μεταφορά του φορτίου του. Με λίγα λόγια, ο γρήγορος… κερδίζει, και σε αυτή την περίπτωση, δεν είναι σίγουρα ο Έλληνας έμπορος ή αγρότης.
«Ευελπιστούμε όλοι να δοθεί στην κυκλοφορία και για τα φορτηγά, διότι μετά από δύο καταστροφικές χρονιές θα δυσκολευτούμε αρκετά ώστε να ανακάμψουμε οικονομικά, καθώς και να γίνουμε ξανά αξιόπιστοι στις διεθνείς αγορές», τόνισε ο κο Κουτλιαμπάς.