Με τη συμβολική έκθεση «Έξοδος» του ομότιμου καθηγητή Γλυπτικής στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, Θόδωρου Παπαγιάννη, τιμά το Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Ιωαννίνων, την επέτειο των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση.
Ο Θόδωρος Παπαγιάννης εμπνέεται από «ένα τραγικό γεγονός, την αιματηρή Έξοδο του Μεσολογγίου, που συγκλόνισε τον κόσμο, και που ανέτρεψε το κλίμα και επηρέασε τις συνειδήσεις των τότε κυβερνήσεων», όπως λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Πρόκειται για μια εικαστική εγκατάσταση, όπου ο γλύπτης φιλοτεχνεί με τη δική του αισθητική πρόσωπα και υπενθυμίζει τις αξίες του 1821 και τον αγώνα προς την Ελευθερία.
Το πλήθος των αγωνιστών βγαίνει νύχτα, μέσα από μία μαύρη τρύπα, ενώ προηγούνται οι οπλαρχηγοί του αγώνα. Όλοι βαδίζουν πάνω σε ένα κόκκινο χαλί που συμβολίζει τον αγώνα πάνω στο αίμα τους. Δεξιά και αριστερά είναι οι προστάτες της Επανάστασης. Ανάμεσα τους, φιλέλληνες, όπως ο Λόρδος Βύρων και ποιητές όπως ο Σολωμός και ο Κάλβος.
Δύο θυμητάρια αποδίδουν την τραγικότητα της Εξόδου, ενώ ένα θύμα, σύμβολο των νεκρών αγωνιστών, βρίσκεται πάνω σε μία ελληνική σημαία. «Το ψωμί» που παίζει πάντα ρόλο στη δουλειά του Θόδωρου Παπαγιάννη. Ο γλύπτης γύρω από την ελληνική σημαία, έχει σμιλέψει στάχυα που συμβολίζουν τον αγώνα «για το ψωμί τους, για την ελευθερία τους».
Ο ταλαντούχος γλύπτης χρησιμοποιεί διάφορα υλικά. Οι αγωνιστές και οι οπλαρχηγοί είναι κεραμικά. Οι μεγάλες φιγούρες έχουν σμιλεύονται με μεικτή τεχνική, με ξύλα, σίδερα, κεραμικά, κόλες, χαρτιά και αποκαΐδια από το Πολυτεχνείο, που ο Θόδωρος Παπαγιάννης, είχε περισυλλέξει το 1973 και έχει στο εργαστήριο του στην Αθήνα.
«Ήταν δύσκολο να εκφραστεί γλυπτικά ο αγώνας. Πιστεύω πως τα κατάφερα», αναφέρει με σεμνότητα ο κ. Παπαγιάννης και προσθέτει: «Ο καθένας θα δώσει τις δικές του ερμηνείες ανάλογα με το τι εισπράττει».
Η έκθεση πραγματοποιείται στον Πολιτιστικό Πολυχώρο «Δημήτρης Χατζής» και θα παραμείνει ανοιχτή καθημερινά για το κοινό, έως το τέλος Ιανουαρίου.