Το λιμάνι στο Ηράκλειο περνά στον Όμιλο Γκριμάλντι, μετά από συζητήσεις μηνών. Επόμενο βήμα είναι η κύρωση της σχετικής σύμβασης από τη Βουλή…
Ιστορική μέρα για το λιμάνι του Ηρακλείου η σημερινή, καθώς υπογράφεται στην Αθήνα, ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ, τον ΟΛΗ και τον όμιλο Γκριμάλντι, η σύμβαση παραχώρησης του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του. Επόμενο βήμα είναι η κύρωση από τη Βουλή, κάτι που εκτιμάται ότι θα γίνει εντός του Ιανουαρίου του 2024, για να ακολουθήσουν η τελετή παράδοσης παραλαβής που θα γίνει στο Ηράκλειο, η οριστική μεταβίβαση των μετοχών και η σύγκλιση της γενικής συνέλευσης, η οποία θα εκλέξει το νέο διοικητικό συμβούλιο.
Για την υπογραφή της παραχώρησης μίλησε στην ΕΡΤ ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΗ, Μηνάς Παπαδάκης. «Είναι μια η μεγάλη προσπάθεια και είμαστε ιδιαίτερα συγκινημένοι που ήρθε και ευοδώθηκε με επιτυχία, μετά πολλά στάδια και δυσκολίες. Υπήρχαν διάφορα αγκάθια που έπρεπε να διευθετηθούν στην πορεία, όπως η χερσαία ζώνη, το Ενετικό Λιμάνι, τα Λινοπεράματα, για να φτάσουμε εδώ που είμαστε σήμερα» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Όπως είναι γνωστό, εκτός παραχώρησης μένουν το Ενετικό Λιμάνι, τα Λινοπεράματα, τα τρία λιμανάκια του νότου, η χερσαία ζώνη, η παραλιακή – που πάει στο Δημόσιο και μετά στο Δήμο – καθώς και τα κτίρια του Θεατρικού Σταθμού, του παλιού ΚΤΕΛ και του Λιμενικού Περιπτέρου.
Σε ό,τι αφορά το «Μαρίνα», το οποίο περνά στον Όμιλο Γκριμάλντι, η σύμβαση παραχώρησης στη ΔΕΠΑΝΑΛ λήγει τον Απρίλιο και θα πρέπει να γίνει διαπραγμάτευση με τον νέο ιδιοκτήτη.
Όπως είπε ο κ. Παπαδάκης, οι τρεις πυλώνες ανάπτυξης του λιμανιού, στους οποίος έχει δηλώσει ότι θα εστιάσει ο Όμιλος Γκριμάλντι, είναι ο τομέας της κρουζιέρας, η χρήση του λιμανιού ως ενδιάμεσου σταθμού αυτοκινήτων και η πράσινη μετάβαση.
Σε ό,τι αφορά την κρουαζιέρα, όπως ανέφερε ο κ. Παπαδάκης, πρόκειται για τομέα «τον οποίο αναπτύξαμε αρκετά την τελευταία τετραετία, αλλά υπάρχουν ακόμη αρκετά περιθώρια για την πόλη του Ηρακλείου. Φέτος κλείσαμε στους 385.000 επιβάτες, το 2024 περιμένουμε να ανέβουμε στους 450.000 – 500.000, αλλά η δυναμική της πόλης μας είναι να πάμε εκεί που είναι οι προορισμοί της Κέρκυρας, της Σαντορίνης και της Μυκόνου, στους 800.000 – 900.000». Εκτίμησε δε «πως το Ηράκλειο με ένα πλάνο τριετίας μπορεί να πάει εκεί».
Αναφορικά με τον τομέα της πράσινης μετάβασης, υπογράμμισε πως έχει γίνει από τη παρούσα διοίκηση η μελετητική υποδομή για την ηλεκτροδότηση πλοίων που θα ελλιμενίζονται και την παραγωγή κυματικής ενέργειας, αλλά και με φωτοβολταϊκά. «Ο όμιλος Γκριμάλντι έχει εκφράσει τη δέσμευσή του για την πράσινη ανάπτυξη και θα μας χαροποιήσει ιδιαίτερα να τη δούμε να υλοποιείται» πρόσθεσε.
Τέλος, αναφερόμενος στην μελλοντική χρήση του λιμανιού του Ηρακλείου ως ενδιάμεσου σταθμού αυτοκινήτων, είπε ότι «από τις βασικές δραστηριότητες του ομίλου Γκριμάλντι είναι το car carrier, δηλαδή η μεταφορά αυτοκινήτων και έχει νέα συμβόλαια με την Κίνα. Θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί το Ηράκλειο, κάτι που θα αύξανε σημαντικά τα έσοδα του λιμανιού».