Όταν η μάθηση αναπτύσσεται μέσα σ’ ένα περιβάλλον όμορφο, όπου οι ψυχροί λευκοί τοίχοι των τάξεων γεμίζουν χρώματα, σχήματα, πρόσωπα, μοτίβα μεταμορφώνοντας κυριολεκτικά τον χώρο του σχολείου, όπου καθημερινά τα παιδιά περνούν το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας τους, τότε αυτή η μάθηση γίνεται πραγματική απόλαυση...
Έχοντας αυτό ως γνώμονα ένας επαγγελματίας, συντηρητής έργων τέχνης στο επάγγελμα και πατέρας μαθήτριας στο 3ο Γυμνάσιο Καβάλας αποφάσισε να κάνει ένα διαφορετικό δώρο στο σχολείο όπου πηγαίνει η κόρη του, κάνοντας όλους τους μαθητές κοινωνούς της τέχνης.
Ο λόγος για τον Γιώργο Μιχαηλίδη, που δώρισε στο σχολείο 74 έργα τέχνης, τα οποία μετέφερε ο ίδιος και τα τοποθέτησε μόνος του μέσα στις τάξεις μεταμορφώνοντας κυριολεκτικά το σχολείο σε μια πρωτότυπη έκθεση με έργα τέχνης που τα παιδιά μπορούν να θαυμάζουν καθημερινά.
Μάλιστα, θέλοντας οι μαθητές να βγουν ακόμα πιο ωφελημένοι από την πρωτοβουλία του, κάτω από κάθε έργο τέχνης τοποθέτησε μια πλακέτα με κείμενο που αναφέρεται στην ιστορία του ζωγραφικού έργου, τον δημιουργό του, το ρεύμα που αντιπροσωπεύει, τι εκφράζει και άλλα ενδιαφέροντα ενημερωτικά στοιχεία.
Μιλώντας στο ΑΠΕ–ΜΠΕ ο κ. Μιχαηλίδης υπογράμμισε ότι η ιδέα για τη δωρεά των έργων ήρθε μετά από μια συζήτηση που είχε με την κόρη του και τους συμμαθητές της, που μάλλον ένιωθαν βαρετά μέσα σε μια τάξη με άσπρους τοίχους.
Επιπλέον, μετά από τόσα χρόνια ως συντηρητής έργων τέχνης θέλησε να κάνει μια άυλη επένδυση, δίνοντας την ευκαιρία στα παιδιά να έρθουν πιο κοντά στην τέχνη και στα πολλαπλά οφέλη που προσφέρει. Να σημειωθεί πως το 3ο γυμνάσιο Καβάλας, το παλιό γυμνάσιο θηλέων, όπως το γνωρίζουν οι περισσότεροι κάτοικοι της πόλης, είναι μια από τις παλαιότερες σχολικές μονάδες, που όμως τα τελευταία χρόνια έχει εκσυγχρονιστεί σε πολύ μεγάλο βαθμό.
«Μετά από μελέτη όλων των τάξεων του σχολείου, αλλά και των εσωτερικών κοινόχρηστων χώρων» σημειώνει ο κ. Μιχαηλίδης μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, «δημιουργήσαμε μια διαρκή έκθεση τέχνης, επιλέγοντας ένα συνδυασμό εβδομήντα τεσσάρων έργων τέχνης, αντιπροσωπευτικών των πιο χαρακτηριστικών ρευμάτων και καλλιτεχνών της δυτικής τέχνης. Παίρνοντας αυτή την πρωτοβουλία πιστεύω ότι όχι μόνο ομορφύναμε το χώρο όπου περνούν ένα μεγάλο μέρος της καθημερινότητάς τους τα παιδιά μας, αλλά συγχρόνως με την καθημερινή τους επαφή με την τέχνη, δίνουμε το έναυσμα για συζήτηση, δημιουργία, και διεύρυνση των οριζόντων τους».