Παρασκευή, 22 Νοε.
20oC Αθήνα

Καβάλα: Έβαλαν σε φάτνη φωτογραφία του μικρού Αϊλάν – ΦΩΤΟ

ΦΩΤΟ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΦΩΤΟ ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ιδιαίτερη αίσθηση προκαλεί σε ντόπιους και επισκέπτες της Καβάλας η εικαστική παρέμβαση της Στέγης Φίλων Γραμμάτων και Τεχνών Καβάλας, που κατασκεύασε μια διαφορετική φάτνη. Στη θέση του νεογέννητου Ιησού δεσπόζει η φωτογραφία με το άψυχο σώμα του Αϊλάν Κουρντί, του τρίχρονου παιδιού από τη Συρία που ξέβρασε νεκρό το κύμα σε παραλία του Μπόντρουμ στην Τουρκία, ενώ οι κλασικές φιγούρες των πρωταγωνιστών της φάντης αντικαταστάθηκαν από τις εικόνες προσφύγων.

Η εικαστική ομάδα του ΣΦΓΤ εμπνεύστηκε από το δράμα των προσφύγων που περνούν τη Μεσόγειο και μέσω της Καβάλας συνεχίζουν το μακρύ ταξίδι τους προς αναζήτηση μιας καλύτερης ζωής και θέλησαν να στείλουν ένα δυνατό μήνυμα αφύπνισης όχι μόνο της τοπικής κοινωνίας αλλά κάθε επισκέπτη που θα βρεθεί αυτές τις γιορτινές μέρες στην πόλη.

Τη σχεδίαση και εκτέλεση αυτής της επίκαιρης φάτνης που δεσπόζει στην πλατεία Κρίτωνα Κονσουλίδη, σ’ ένα από τα κεντρικότερα σημεία του κέντρου της πόλης, επιμελήθηκε η εικαστική ομάδα της ΣΦΓΤ, που αποτελείται από τους Κώστα Καμαργιάνη, Χρήστο Καρακίτσο, Ανθή Μήτρογλου, Διαμαντή Σταγγίδη, Χρήστο Φωτίου και Αντιγόνη Τσαφή.

ΦΩΤΟ ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ο Καβαλιώτης ζωγράφος Διαμαντής Σταγγίδης, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, τόνισε ότι η ΣΦΓΤ, θέλοντας να συμμετάσχει έμπρακτα στον στολισμό της πόλης για την περίοδο των εορτών, αποφάσισε αντί να στολίσει ένα ακόμη δέντρο, να στείλει ένα ηχηρό μήνυμα με μια εικαστική δημιουργία

“Ο Χριστός ήταν ένας πολιτικός πρόσφυγας”

“Μετά από γόνιμο διάλογο προέκυψε αυτή η ιδέα, με μια κριτική επάνω στο νόημα της φάτνης”, σημείωσε με έμφαση ο κ. Σταγγίδης και συνέχισε: “η φάτνη, ως έννοια, είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη Γέννηση του Χριστού και κατά συνέπεια φορτωμένη με όλα τα νοήματα που προκύπτουν από αυτήν. Αν αφαιρέσουμε το μεταφυσικό περίβλημα, έχουμε να κάνουμε με μια απόλυτα ανθρώπινη σκηνή. Ο Ιωσήφ κι η Μαρία, οι γονείς του Χριστού, προσπαθούσαν να γλιτώσουν από το κυνήγι που είχε ξεκινήσει ο Ηρώδης, σκοτώνοντας όποιο παιδί γεννιόταν, ξεκινώντας ένα μακρύ ταξίδι και φτάνοντας μέχρι την Αίγυπτο. Μιλάμε, δηλαδή, για ανθρώπους που μεταναστεύουν από την πατρίδα τους, γίνονται πρόσφυγες, ώστε να σωθούν από την ανθρώπινη βία. Ίσως πολλοί άνθρωποι να μη συνειδητοποιούν την πλευρά αυτή. Μάλιστα, πριν από λίγες ημέρες, μας έκανε εντύπωση η δήλωση του Οικουμενικού Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίου ότι ο Χριστός ήταν ένας πολιτικός πρόσφυγας”.

ΦΩΤΟ ΑΠΕ-ΜΠΕ

Συνδέοντας το γεγονός της Γέννησης του Χριστού με το σήμερα και το δράμα των προσφύγων, ο κ. Σταγγίδης επισήμανε ότι «η μορφή του Αϊλάν, ευρέως αναγνωρίσιμη στον κόσμο, στέλνει μηνύματα προς όλους. Είναι ένα έργο για λίγες ημέρες, δεν πήγαμε να αναπαραστήσουμε τον Παρθενώνα, όμως θελήσαμε να δημιουργήσουμε προβληματισμό. Όσο για την κριτική που δέθηκε η ΣΦΓΤ για την εικαστική του παρέμβαση ο κ. Σταγγίδης υπογράμμισε “βεβαίως, εκφράστηκαν αντίθετες απόψεις, όπως γιατί να μπει μια σκηνή τόσο βίαιη. Προσωπικά, διαφωνώ μ’ αυτό, διότι έχουμε να κάνουμε με μια εικόνα ενός παιδιού, που ναι μεν είναι νεκρό, αλλά μοιάζει να κοιμάται. Δε βλέπουμε ανθρώπους, όπως καθημερινά στις τηλεοράσεις μας, να θαλασσοπνίγονται. Τώρα, σε ότι αφορά την ιδέα, θα έλεγα ότι ήταν συλλογική και προέκυψε μετά από συζητήσεις των μελών της εικαστικής μας ομάδας”.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Τοπικά Νέα Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε